Pozycjonowanie jako jeden z czynników strategii emarketingu
Kategoria: Biznes | Autor: Monika Nowicka
Pozycjonowanie jest jednym z najważniejszych czynników pod kątem strategii e-marketingowych firm na całym świecie. Im wyżej jesteś w Google, tym większym szacunkiem cieszy się Twoja firma wśród konsumentów. Wpływa to na dodatkowe zakupy lub większe zainteresowanie usługami (w przypadku biznesów lokalnych). Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, czym jest pozycjonowanie stron oraz jakie zalety za sobą niesie!
Spis treści
Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron internetowych to działania mające na celu zwiększyć widoczność Twojej strony WWW lub sklepu internetowego w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google lub innych wyszukiwarek takich jak:
- Bing,
- DuckDuckGo,
- Yahoo!
- YANDEX.
Aby pozycjonowanie było skuteczne, wymagana jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, czyli tzw. działania SEO. Obejmują one implementację rozwiązań on-site SEO (na stronie) oraz off-site SEO (poza nią).
W skład starań mających na celu wyskalować strony w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Page) wchodzą m.in.:
- Optymalizacja treści (np. uporządkowanie struktury nagłówków);
- Optymalizacja techniczna (np. zwiększenie wydajności strony i ustanowienie tagów kanonicznych mających na celu wskazać robotom Google, którą podstronę mają uznać za oryginalną);
- Pozyskiwanie linków (w celu zwiększenia autorytetu domeny i poprawy profilu odnośników zewnętrznych).
Proces pozycjonowania powinien trwać minimum 6-12 miesięcy, aby zobaczyć rzeczywiste rezultaty (np. w postaci zwiększonego ruchu z tzw. wyników SERP).
Na co wpływa pozycjonowanie stron? – 5 kluczowych zalet SEO!
Pozycjonowanie stron pomoże Twojemu biznesowi na dziesiątki sposobów – zaczynając od wzmocnienia wizerunku brandu w Internecie, przez maksymalizację konwersji (np. w postaci dodatkowych zapisów do newslettera), aż po zwiększenie budżetu operacyjnego Twojej firmy.
Poznaj 5 kluczowych zalet SEO w przypadku e-commerce oraz serwisów usługowych:
Większy ruch organiczny
Im więcej słów kluczowych wypozycjonowałeś na pierwszą lub drugą stronę organicznych wyników wyszukiwania, tym więcej osób będzie widziało Twoją witrynę. Pozwoli to zmaksymalizować ruch organiczny.
Wysokie pozycje w wynikach SERP pozwalające zwiększyć ruch organiczny z Google.
Wzmocnienie wizerunku Twojego brandu online
Wysokie miejsca w wynikach SERP (szczególnie pierwsza lub druga strona w Google) pozwalają zbudować niemal niezniszczalny wizerunek marki. Każda osoba, która wyszuka najważniejsze branżowe frazy, znajdzie właśnie Twoją firmę. Nawet, jeśli nie zdecydują się odwiedzić jej strony, w przyszłości z pewnością to zrobią ze względu na nieustanną widoczność Twojego brandu w TOP 5 lub TOP 10 na tzw. money keywordy – najbardziej opłacalne frazy.
Maksymalizacja współczynnika konwersji
Aby zmaksymalizować współczynnik konwersji w swojej witrynie, potrzebujesz zwrócić uwagę na trzy elementy:
- widoczność w SERPach,
- personalizacja oferty,
- odpowiednie ceny i jakościowe rozwiązania.
Widoczność w SERPach uzyskasz za pomocą pozycjonowania. Reszta zależy od Ciebie lub marketerów, którzy z Tobą współpracują. Dbając o kompleksowy branding swojej firmy oraz odpowiednią optymalizację SEO, pozyskasz dodatkowych klientów, którzy zdecydują się na podjęcie konwersji. Mogą to być m.in.:
- zapisy do newslettera,
- rezerwacje wizyt,
- wejścia na podstrony produktowe,
- zakupy produktów.
Dlatego nie wahaj się i zainwestuj w pozycjonowanie już dziś! Zacznij zarabiać więcej niż konkurencja – wypracuj przewagę branżową i stan się liderem!
Zmniejszenie wskaźnika odrzuceń (tzw. bounce rate)
Masz klientów, ale borykasz się z relatywnie wysokim wskaźnikiem odrzuceń? Optymalizując stronę zgodnie z najnowszymi standardami SXO (SEO + UX), zdecydowanie obniżysz bounce rate, a dodatkowo znajdziesz się na wyższych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania.
Zwiększenie zarobków Twojego biznesu
Konsekwencją pozycjonowania jest zwiększenie zarobków Twojej firmy. Musisz jednak pamiętać, aby być cierpliwym. Oznacza to, że minimalny czas, po którym możesz spodziewać się efektów wynosi około 3-6 miesięcy. Zachęcamy jednak do współpracy w zakresie minimalnym wynoszącym 12-24 miesięcy. Dzięki temu agencja SEO, z którą rozpoczniesz działania będzie mogła w tym czasie sprawić, że Twoja firma uzyska bardzo wysoki ROAS, przekładający się na opłacalność biznesową.