Jakie standardy powinny spełniać etykiety kosmetyczne?

standardy etykiet kosmetycznych

Kategoria: Uroda | Autor: Monika Nowicka

Etykiety kosmetyczne to nie jest zwykłe oznaczenie i zarazem także obowiązek prawny – to ważny element strategii marketingowej każdej marki. Nalepki te, mimo ich niepozorności, muszą bowiem przyciągać wzrok klientów i informować, także o zagrożeniach, ale przede wszystkim spełniać szereg rygorystycznych norm i regulacji. Właściwie zaprojektowane etykiety budują zaufanie i rozpoznawalność marki, złe natomiast mogą odwodzić nabywcę od zakupu. Dowiedz się, jakie standardy powinny spełniać etykiety kosmetyczne, aby skutecznie służyć Twojej marce.

Na co mają wpływ dobre etykiety kosmetyczne?

Dobre etykiety kosmetyczne pełnią wiele istotnych funkcji – od aspektów estetycznych, aż po bardzo rygorystyczne wymogi regulacyjne. Te niewielkie akcesoria są Twoją wizytówką, punktem zaczepienia dla konsumenta, który może wpływać na jego decyzje zakupowe. Za co odpowiada etykieta na kosmetyk?

  • Prezencja marki – klient ma do czynienia z Twoim produktem na długo przed wzięciem go do dłoni, gdyż od momentu, w którym zauważy go na półce sklepowej, więc jej design i jakość bezpośrednio wpływają na percepcję marki.
  • Lojalność klientów – przejrzyste i atrakcyjne etykiety pomagają w budowaniu lojalności klientów, zachęcając ich do ponownych zakupów.
  • Spełnienie wymogów prawnych względem znakowania – etykiety zawierają wszystkie wymagane prawem informacje, co zapewnia zgodność produktów z przepisami.
  • Możliwość przekazania informacji o produkcie – etykieta kosmetyczna to doskonałe miejsce na przekazanie kluczowych informacji o produkcie, takich jak skład, sposób użycia czy termin ważności.

Standardy obowiązujące w branży – etykiety kosmetyczne zgodne z wymogami prawnymi

Warto zacząć od tego, że etykiety kosmetyczne muszą, w celu zgodności z wymogami prawnymi obowiązującymi w branży, spełniać szereg standardów. Są one nie tylko obowiązkiem każdego producenta, ale również istotnym elementem informacyjnym dla konsumentów, wpływającym na ich bezpieczeństwo i świadomość użytkowania produktów.

  • Dane producenta – etykieta kosmetyczna musi zawierać pełne dane producenta, w tym nazwę firmy oraz adres.
  • Ilość produktu w opakowaniu – na etykiecie powinna znajdować się informacja o ilości produktu, zazwyczaj wyrażona w mililitrach lub gramach.
  • Numer partii – jest istotny w przypadku potrzeby śledzenia procesu produkcji produktu.
  • Przydatność do użycia po otwarciu – symbol słoiczka z otwartym wieczkiem, czyli tzw. PAO (Period After Opening), wskazuje, przez jaki czas po otwarciu można używać danego produktu.
  • Lista składników – w kolejności od największego do najmniejszego udziału w produkcie.
  • Ostrzeżenia dla konsumenta – ostrzeżenia dotyczące potencjalnych alergenów czy specjalnych środków ostrożności są kolejnym obowiązkowym elementem każdej etykiety.

Jakość też ma znaczenie

Co do samego druku etykiet, powinien on charakteryzować się wysoką jakością i trwałością, dlatego ważne jest, aby procesem ich wydruku zajęła się profesjonalna firma, którą jest drukarnia etykiet Novacode. Nalepki muszą być bowiem w pełni na działanie czynników zewnętrznych, takich jak woda, tłuszcz czy ścieranie, lecz także na zawartość opakowania, w tym olejki czy tłuszcze.

Dobrej jakości nadruk oraz starannie dobrane materiały stanowią bezpośrednie zapewnienie, że etykieta będzie czytelna przez cały okres użytkowania kosmetyku – również pod wodą. Dlatego też etykiety warto poddać testom starzenia, aby upewnić się, że informacje pozostaną czytelne niezależnie od warunków, w jakich produkt będzie przechowywany czy używany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *