Dlaczego kampanie SEM odgrywają kluczową rolę w nowoczesnym biznesie?

Dlaczego kampanie SEM odgrywają kluczową rolę w nowoczesnym biznesie?

Kategoria: Biznes | Autor: Monika Nowicka

Jednym z najważniejszych elementów i zarazem podstawą marketingu cyfrowego są kampanie SEM. Skrót ten pochodzi od angielskiego Search Engine Marketing, co można przetłumaczyć jako Marketing w wyszukiwarkach internetowych.

  1. Dobór odpowiednich słów kluczowych
  2. Staranna optymalizacja strony internetowej
  3. Dbanie o internautów korzystających z urządzeń mobilnych

  4. Reklama

  5. Testy, przemyślane targetowanie i wprowadzanie zmian
  6. Jak wybrać agencję SEM?

Wiele osób jednak zapomina, że chociaż dzięki działaniom SEM można wykorzystać popularne wyszukiwarki internetowe typu Google i Bing do dotarcia do wielu potencjalnych klientów, to jednak kluczem do sukcesu jest wiedza, doświadczenie i umiejętność wykorzystywania nowoczesnych narzędzi. To właśnie sprawia, że w większości przypadków najbardziej opłacalny dla klienta jest outsourcing wszystkich działań związanych z kampaniami SEM. Powierzenie ich doświadczonej agencji może przynieść doskonałe efekty. Jak w takim razie wybrać odpowiednią firmę i dlaczego warto zainteresować się działaniami z zakresu SEM? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

Dobór odpowiednich słów kluczowych

Podstawowym elementem każdej kampanii SEM jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Co ciekawe, bardzo często nie mają one nic wspólnego z frazami wytypowanymi przez właściciela strony. W końcu nie chodzi o znalezienie fraz, które się komuś podobają, tylko o dobranie takich, których używanie rzeczywiście może pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie.

Może się również okazać, że bardziej opłacalne będzie wybranie mniej popularnych słów, ale za to w większej ilości, ponieważ koszt wypromowania się na nie będzie mniejszy niż przy topowych frazach, a uzyskany efekt porównywalny.

Staranna optymalizacja strony internetowej

Samo dobranie słów to jednak nie wszystko. Kluczowe znaczenie ma optymalizacja strony internetowej, którą powinien przeprowadzić doświadczony specjalista. Obecnie taka optymalizacja obejmuje praktycznie wszystkie elementy, zaczynając od opisania i zoptymalizowania zdjęć, przez dodanie wartościowych tekstów, a na przemyślanym linkowaniu wewnętrznym i zadbaniu o krótki czas ładowania kończąc.

Dbanie o internautów korzystających z urządzeń mobilnych

Często popełnianym błędem jest skupianie się wyłącznie na wersji strony przeznaczonej na komputery, ponieważ w dzisiejszych czasach istotny procent użytkowników strony stanowią internauci korzystający z telefonów. Trzeba więc dołożyć wszelkich niezbędnych starań, aby kampanie SEM były optymalizowane pod urządzenia mobilne. Wiąże się to między innymi z koniecznością zweryfikowania, czy wszystkie elementy wyświetlają się prawidłowo na telefonie. Tego typu testy warto powtórzyć dla wszystkich popularnych smartfonów, szczególnie że różnią się one systemem operacyjnym, wersją przeglądarki i rozdzielczością ekranu.

Testy, przemyślane targetowanie i wprowadzanie zmian

Chociaż ciągłe testowanie (w tym również prowadzenie testów A/B pozwalających porównać skuteczność dwóch wersji reklamy) może wydawać się czasochłonne, takie działania są w pełni uzasadnione i pozwalają zmaksymalizować korzyści działań SEM. Podobnie jest z targetowaniem, które może obejmować osoby o konkretnych zainteresowaniach, korzystające z określonych urządzeń lub wpisujących frazy w określonych godzinach / dniach tygodnia.

Jak wybrać agencję SEM?

Przy wyborze agencji SEM nie należy kierować się wyłącznie ceną, a jakością oferowanych usług. Dobra agencja SEM może być co prawda droższa, ale za to można wówczas liczyć na to, że taka inwestycja przyniesie zysk. Tego niestety zazwyczaj nie potrafią wypracować niedoświadczone agencje.

Zobacz również:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *