5 pomysłów na kreatywny marketing firmy

5 pomysłów na kreatywny marketing firmy

Kategoria: Biznes | Autor: Monika Nowicka

W obecnych czasach niemal każdy, kto ma odpowiednie warunki i środki, jest w stanie założyć własną firmę – internetową lub stacjonarną. Sztuką nie jest jednak samo stworzenie marki, ale prowadzenie jej w taki sposób, aby produkty docierały do jak największej gamy odbiorców, a sama firma odnosiła jak największe sukcesy. Nie da się tego osiągnąć bez odpowiedniej reklamy i marketingu. Poniższy artykuł przedstawia kilka pomysłów, które z pewnością przyczynią się do zwiększenia popularności i odniesienia sukcesu zarówno małej, jak i dużej firmy.

Marketing internetowy

Marketing internetowy są to wszelkie działania, które podejmowane są w celu zaprezentowania i zachęcenia zarówno obecnego, jak i nowego klienta do zakupu danego produktu lub oferowanej usługi w celu jej sprzedaży. Kampania marketingowa w głównej mierze oparta jest na wszelkiego rodzaju reklamach (telewizja, radio, strony on-line oraz email marketing), mediach społecznościowych (np. influencer marketing), a także na pozycjonowaniu stron internetowych oraz na content marketingu (budowania długotrwałych relacji z klientami połączone z jednoczesnym umacnianiem wizerunku marki).

Pomysły na marketing swojej firmy

Działania marketingowe nie mogą być nudne, w przeciwnym razie nie odniosą pożądanego efektu. Aby osiągnąć sukces i zdobyć nowych klientów ważne jest odpowiednie promowanie marki i produktu. 

  • Oryginalna reklama – skarpetki z logo

Czy wiesz, że klienci są w stanie reklamować dany produkt lub firmę w ciągu dnia, bez żadnego wysiłku, a nawet zupełnie nieświadomie? Brzmi to jak świetna reklama i rzeczywiście taką jest. W jaki sposób to osiągnąć?

Odpowiedź jest prosta – skarpetki z logo, które zwłaszcza obecnie, cieszą się dużą popularnością, zwłaszcza te kolorowe i oryginalne.

Dzięki temu przy niewielkich nakładach pieniężnych jesteś w stanie dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców, którzy dzięki atrakcyjnemu wyglądowi skarpetek, a także niewysokiej cenie, z pewnością zwrócą na nie uwagę i chętnie będą z nich korzystać, a tym samym reklamować Twoją firmę.

  • Zainwestuj w promocję – współpraca ze znanymi osobami

Nic tak nie zachęca jak polecenie produktu przez zaufaną, znaną osobę. Z tego powodu warto wchodzić we współpracę ze znanymi, popularnymi twarzami, na przykład z influencerami. Jest to jedna z lepszych metod umożliwiających rozpowszechnienie informacji o swojej firmie. Dlatego warto nawiązywać współpracę, nie czekając, aż ktoś sam się odezwie. 

Wyjdź z inicjatywą, wysyłaj swoje produkty sławnym osobom, by mogły je pokazać na mediach społecznościowych, a w ten sposób zwiększyć zainteresowanie i zaufanie do Twojej marki.

  • Zostań sponsorem wydarzeń lub imprez

To świetny sposób, by przedstawić się z jak najlepszej strony. Sprawdź jakie wydarzenia sportowe czy kulturalne mają miejsce w Twoim mieście i zastanów się, w jaki sposób mógłbyś je wesprzeć. Być może usługi świadczone przez Twoją firmę są w stanie pomóc w organizacji imprezy

Masz pomysł na konkurs, w którym nagrodą byłaby świadczona przez Twoją firmę usługa lub przedmiot? A może po prostu finansowo wspomożesz wydarzenie?
Każdy z tych sposobów pozwoli przedstawić Twoją markę i zdobyć nowych klientów.

  • Daj się poznać – zaangażowanie w szczytny cel

Najlepszym sposobem na zdobycie nowych klientów jest zaangażowanie się z nimi we wspólny cel.
Nic nie jednoczy ludzi tak, jak wspólny, szczytny cel. Warto więc zorganizować akcję firmową, pomagającą np. zwierzętom w schronisku.

Co powiesz na wspólny spacer z psami ze schroniska, w który angażują się pracownicy Twojej firmy? A po spacerze może wspólne ognisko z osobami, które się zaangażowały w akcję? Przecież takie szczytne akcje marketingowe nie pozostaną bez echa – dzięki nim zyskasz uznanie zarówno w oczach obecnych klientów, jak również zyskasz nowych odbiorców i aktywność w mediach społecznościowych.

Ale to nie wszystko. Najważniejsze, że zrobisz coś dobrego dla zwierząt, a kto wie – może któryś zwierzak znajdzie w ten sposób nowy dom? To byłaby piękna nagroda dla Ciebie, gdyż utwierdziłaby Cię w przekonaniu, że warto promować akcje marketingowe na łamach mediów społecznościowych.
Zyskasz w ten sposób także większą sympatię obecnych klientów, a potencjalni klienci z pewnością docenią starania i zaangażowanie firmy. Pamiętaj, że pomysły marketingowe i doświadczenie w Twojej branży/w działaniach marketingowych są bardzo ważne – nie tylko wpływają na wyniki sprzedażowe, ale przede wszystkim na budowanie Twojej marki na rynku. Dzięki nim możesz promować produkty lub usługi na swojej stronie internetowej i cieszyć się dobrą opinią swoich klientów.

  • Konkursy, jako działania marketingowe

Oryginalnym i zachęcającym sposobem reklamy, także wśród małych firm, jest organizacja konkursu, w którym nagrodą będzie usługa świadczona przez Twoją firmę, a warunkiem udziału udostępnienia informacji o konkursie na urządzeniach mobilnych. Mnóstwo osób z ciekawości sprawdzi, czym zajmuje się Twoja marka, co zwiększy szanse na wzrost popularności marki.

Kreatywny marketing internetowy – na co zwrócić uwagę?

Zakładając firmę, pamiętaj o działaniach marketingowych, które nie tylko pozwolą jej zaistnieć, ale również istnieć na rynku. 

Ustal cel i grupę docelową

Aby zwiększyć szanse na sukces Twojej branży, warto określić grupę odbiorców, do której przede wszystkim będą skierowane produkty. Wiadomo, produkt jest skierowany do każdego, jednak warto uściślić grupę odbiorców i to na niej się skupić.

Dlaczego?

Od grupy wiekowej, pochodzenia, aktywności odbiorców zależeć będzie prowadzony przez ciebie marketing. Przykładowo, jeśli kierujesz swoje produkty do osób młodych, z pewnością dobrym rozwiązaniem będzie reklamowanie firmy na mediach społecznościowych, co niekoniecznie sprawdzi się, gdy grupą docelową będą osoby starsze.

Dlatego uważnie przyjrzyj się grupie docelowej, ponieważ to od niej właśnie będzie zależeć reklama marki.

Siła w mediach społecznościowych

O tym jak duży zasięg mają media społecznościowe nie trzeba nikomu tłumaczyć, ani przekonywać. Wykorzystując je do reklamowania wybranych przez siebie produktów, możesz dotrzeć do potencjalnych klientów dosłownie z każdego zakamarka świata. Dodatkowo, wykorzystując chwytliwe tytuły, obrazki, a nawet autorskie memy, możesz łatwo przyciągnąć uwagę lokalnej społeczności.

Media społecznościowe mają jeszcze jedną ogromną zaletę – możliwość szybkiego komentowania. Większe szanse na zdobycie nowych klientów zyskasz, gdy będziesz wchodzić w dyskusję w komentarzach. Ludzie zdecydowanie bardziej zaangażują się w kontakt z firmą, w której są osoby, odpowiadające na ich pytania i wątpliwości, z którymi szybko i łatwo wejść w interakcję. Zwiększy to zaufanie potencjalnych obecnych, a także nowych klientów.

Pamiętaj jednak, że budowanie silnej marki jest procesem długotrwałym – to maraton, a nie sprint – nie zniechęcaj się, jeśli na początku reklama nie dotrze do tak dużej liczby odbiorców, jak spodziewałeś się zaczynając, dlatego śmiało korzystaj z siły mediów społecznościowych niejednokrotnie.

Rola reklamy w Twojej firmie

To, co jest najważniejsze w prowadzeniu firmy to jej odpowiednie przedstawienie – w końcu dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz! W tym celu warto stworzyć estetyczną, charakterystyczną tylko dla Twojej firmy stronę internetową. Wielu ludzi korzysta w pierwszej kolejności z wyszukiwarki Google w celu znalezienia najlepszej dla siebie oferty i opinii, produktu lub usługi.

Strona powinna być przejrzysta, zawierać najważniejsze informację, adres, dane kontaktowe, krótki opis produktów.

Warto także, aby na stronie internetowej znajdowały się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Dzięki temu, będziesz w stanie odpowiedzieć na najczęściej nurtujące pytania nawet wtedy, gdy nie masz czasu odpisywać ma maile – wystarczy tylko podesłać link do strony!

Warto także przedstawić pracowników Twojej marki – kilka zdjęć uśmiechniętego, współpracującego zespołu z pewnością zwróci uwagę potencjalnych klientów, a także zmniejszy dystans pomiędzy potencjalnymi klientami, co zwiększy zaufanie, że korzystając z usług Twojej firmy, zyska najlepszy z możliwych produktów.

Poza tym, na stronie firmowej możesz zostawić miejsce na opinie zadowolonych klientów i ich ewentualne pytania. Zachęci to nowych użytkowników do skorzystania z usług w Twojej firmie – w końcu sami przekonają się, że nie kupują kota w worku, tylko sprawdzone przez innych produkty.
Dobrze zorganizowany firmowy blog przyczyni się do budowania silnej marki i pozwoli osiągnąć sukces.

Lokalny marketing

Nie zapominaj o lokalnym marketingu! Dobrze, gdy reklama dotrze do odbiorców z całego świata, ale to nie to jest gwarancją sukcesu. Dlatego zadbaj o dobranie odpowiedniej strategii marketingowej także na lokalnym rynku.

Wartościowy content powinien być także, a może ZWŁASZCZA, reklamowany wśród lokalnej społeczności. W tym celu możesz skorzystać z drogowych billboardów, które przyciągają wzrok przejezdnych. Kampanie marketingowe powinny mieć krótkie, chwytliwe tytuły, które łatwo wpadają w ucho.

W tym celu możesz stworzyć rymujące się hasło przewodnie Twojej firmy.
Pamiętaj, metod skutecznego marketingu jest wiele, więc nie bój się puścić wodze wyobraźni i korzystać z oryginalnych pomysłów – z pewnością wyróżni to Twoją firmę na tle lokalnych branży.

Zachęcaj jakością i doświadczeniem

Jak najłatwiej przekonać do siebie niezdecydowanych klientów? Pozwalając im przekonać się na własnej skórze, np. poprzez darmowy okres próbny korzystania z usług Twojej firmy. W tym celu warto stworzyć możliwość kilku-kilkunastodniowego czasu, w którym potencjalny klient sam się przekona czy świadczona przez ciebie usługa jest tą, której szuka. Ciekawe pomysły marketingowe cieszą się dużym zainteresowaniem tak przyszłych, jak i obecnych klientów, a co za tym idzie, wpływają na budowanie świadomości marki prowadzonej przez Ciebie firmy.

Dodatkowo przez to też wzrośnie zaufanie do firmy – w końcu przedstawiasz mu usługę taką, jaka ona jest. Co więcej, jest duża szansa, że sporo osób, które skorzystały z usługi tylko dlatego, że nie wymagała ona nakładów finansowych, zostaną Twoimi klientami. Udzielając okresu próbnego, tak naprawdę niewiele tracisz, a zyskujesz zdecydowanie więcej. Sam się przekonasz, że warto było eksperymentować w mediach społecznościowych, gdyż każda akcja marketingowa to dla Ciebie szansa na osobisty rozwój i budowanie marki firmy.

Zwiększanie świadomości marki w swojej firmie

Pamiętaj, że dobry content Twojej marki to nie wszystko – bez wnikliwej analizy sytuacji na rynku pracy nie będziesz w stanie utrzymywać wysokich zysków, dlatego regularnie sprawdzaj sytuację na rynku, wyniki sprzedażowe i zmiany zapotrzebowania w grupie docelowej. Skup się także na najczęstszych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google, dobieraniu odpowiednich słów kluczowych i na ofercie oferowanej przez lokalne firmy.

Regularnie zwracaj się do swoich klientów, angażuj ich w działania firmy i zachęcaj do interakcji, i pozostawiania opinii, które będą w stanie doradzić potencjalnym klientom. Wspólne działania wpłyną na budowanie silnej marki i promocję firmy.

Ważna jest też optymalizacja strony internetowej, czyli regularne wyznaczanie najlepszego rozwiązania z danego punktu widzenia czy sytuacji. Skup się na działaniach marketingowych, sklepie internetowym, a także na firmach będących Twoją bezpośrednią konkurencją.

Jednak pamiętaj – najważniejsza jest grupa docelowa i budowanie relacji, która będzie oparta na współpracy i zaufaniu, że oferowane przez Ciebie produkty lub usługi będą najwyższej jakości. Dlatego wyjdź do ludzi i opowiedz o swojej branży i firmie zarówno w mediach społecznościowych, jak i w życiu realnym.

skuteczny marketing internetowy firmy

Pomysły na marketing – podsumowanie

Zakładając firmę, nie możesz zapominać o działaniach marketingowych, które pozwolą jej zarówno zaistnieć, jak i istnieć na rynku i tym samym odnosić sukcesy. Nie bój się wyjść do ludzi i samodzielnie przedstawiać firmę, zachęcać do skorzystania z usług i podejmować różnorakie działania marketingowe.

Nie zapominaj o mediach społecznościowych – w dzisiejszych czasach to świetny sposób na przedstawienie firmy, interakcje z klientami, które pozwolą stworzyć wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Social media są dobrym sposobem reklamy zarówno dużych, jak i małych firm, dzięki którym o Twojej marce będą mogły usłyszeć osoby nie tylko z Twojej okolicy. Każda akcja marketingowa to świetny sposób, aby dać się poznać potencjalnym klientom – dodatkowo zyskasz nowych użytkowników, wzmocnisz rozpoznawalność i pozycję swojej firmy

Pomysły marketingowe nie muszą być nudne, dlatego nie bój się eksperymentować i puścić wodze fantazji – im ciekawsza reklama, tym bardziej zapada w pamięć i przyciąga uwagę, co zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu. Chwytliwe hasło, rymowanka czy obrazek mogą przyczynić się do wzrostu popularności marki.

Staraj się przekonać potencjalnych klientów jakością swojej firmy – prowadź akcje marketingowe, by promować swoje usługi, przedstawiając początkowo darmowy okres próbny, który z pewnością zachęci niezdecydowanych klientów, a dodatkowo zwiększy zaufanie do oferowanych przez Ciebie produktów i usług.

Zadbaj o efektywną promocję firmy, w tym celu, poza przedstawionymi wcześniej działaniami, załóż własną stronę internetową, ustal budżet marketingowy. Na swojej stronie możesz przedstawiać informacje o Twoich produktach, aktualne promocje, dzielić się swoją wiedzą na temat produktów, a także przedstawiać swoją markę na tle z innymi firmami.

Pamiętaj, że nie od razu Kraków zbudowano – nie zniechęcaj się, jeśli początkowe rezultaty nie będą takie, jakich się spodziewałeś i oczekiwałeś. Korzystaj ze skutecznych sposobów rozwoju firmy, a z pewnością doczekasz się sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *