W jaki sposób agencja badawcza może wesprzeć rozwój firmy?

W jaki sposób agencja badawcza może wesprzeć rozwój firmy

Kategoria: Biznes | Autor: Monika Nowicka

Prowadzisz firmę? Zastanawiasz się nad wprowadzeniem na rynek nowego produktu lub usługi? Masz obawy, czy Twój pomysł się przyjmie i pojawią się klienci gotowi skorzystać z Twojej oferty? To naturalne. Dobra wiadomość jest taka, że można zwiększyć szanse powodzenia, zlecając badania rynkowe. W poniższym tekście spróbujemy wyjaśnić, w jaki sposób agencja badawcza może wesprzeć rozwój Twojej firmy. Zaczynajmy.

Czym są badania rynku i do kogo są kierowane?

W największym uproszczeniu jest to proces zbierania, analizowania i interpretowania informacji o rynku, klientach, konkurentach i innych czynnikach, które wpływają na działalność Twojej firmy. Agencja badawcza, która przeprowadza takie badanie, ma do dyspozycji szereg narzędzi, dzięki którym jest w stanie dopasować metodę badania do specyfiki danej branży. Takie indywidualne podejście sprawia, że jesteśmy w stanie otrzymać niezwykle cenne dane z punktu widzenia prowadzonego biznesu. Można wręcz powiedzieć, że badania rynku są niezbędnym narzędziem do podejmowania lepszych decyzji biznesowych i zwiększenia szans na osiąganie sukcesu w biznesie.

Badania rynku są kierowane do wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą lepiej poznać swój rynek i dostosować się do jego zmian. Nie jest prawdą, że są zarezerwowane jedynie dla dużych korporacji. Badania tego typu mogą być wykorzystywane na różnych etapach działalności firmy, np. przy wprowadzaniu nowego produktu do sklepów, zmianie strategii marketingowej, poprawie jakości obsługi klienta, monitorowaniu satysfakcji klientów, analizowaniu trendów czy prognozowaniu popytu.

Jakie metodologie badań możemy wykorzystać podczas współpracy z agencją?

Agencja badawcza, z którą podejmiemy współpracę daje nam możliwość skorzystania z kilkunastu różnych metodologii badawczych. Oczywiście wybór tej najlepszej poprzedza analiza potrzeb. Oto ich główny podział:

1. Badania ilościowe – polegają na pomiarze i analizie danych liczbowych, które pozwalają na określenie wielkości, struktury, częstotliwości, preferencji, opinii, postaw, zachowań itp. grupy docelowej. Badania ilościowe są przeprowadzane na dużej próbie reprezentatywnej dla populacji, co daje możliwość uogólniania wyników na cały rynek. Do ich przeprowadzenia używa się różnych technik m.in. CATI, CAWI, CASI, CAPI.

2. Badania jakościowe – polegają na zrozumieniu i interpretacji danych słownych, które pozwalają na odkrycie motywów, potrzeb, emocji, wartości, przekonań, oczekiwań, doświadczeń itp. grupy docelowej. Badania jakościowe są przeprowadzane na małej próbie niereprezentatywnej dla populacji, co daje możliwość pogłębienia wiedzy o rynku. Mogą być realizowane za pomocą różnych technik, takich jak IDI (indywidualne wywiady pogłębione), FGI (grupy dyskusyjne), etnografia (obserwacja naturalnego środowiska i zachowań respondentów), desk research (analiza istniejących źródeł danych).

Czego możemy się dowiedzieć przeprowadzając dobrze przemyślane badania?

Cel badań rynkowych może być różny. Wszystko zależy od potrzeb naszej firmy. Na poniższych przykładach pokażemy jednak o jakich obszarach mowa i czego możemy się dowiedzieć:

– kim są nasi klienci?
– jak duży jest nasz rynek?
– jakie są nasze mocne i słabe strony?
– jakie są najlepsze kanały komunikacji i dystrybucji?
– jak często i jak dużo kupują nasi klienci?

Przykład firmy Fieldstat, która za cel postawiła sobie bycie jednym z liderów rynku

Fieldstat to profesjonalna agencja badawcza, która specjalizuje się w badaniach rynku i opinii, zarządzaniu danymi i analityce. Firma wykorzystuje nowoczesne technologie, takie jak CATI, CAWI, IDI i focus group, aby pomagać swoim klientom w osiąganiu sukcesu na rynku. Fieldstat współpracuje z wieloma branżami i sektorami, takimi jak FMCG, farmacja, finanse, telekomunikacja, media, energetyka, transport, edukacja, administracja publiczna, organizacje pozarządowe itp.

Fieldstat za cel postawiła sobie bycie jednym z liderów rynku badawczego w Polsce i Europie.
“Nie zgaduj, badaj! Z nami dowiesz się, czego naprawdę potrzebują Twoi klienci i jak pokonać konkurencję.”
te słowa dobrze oddają naszą misję, mówi Jolanta Buksztynowicz – Wiceprezes spółki Fieldsta

Podsumowanie

Badania rynku to proces, który może wyglądać na bardzo skomplikowany i przeznaczony dla wielkich korporacji. W rzeczywistości jednak wiele zależy od doboru narzędzi, potrzeb i skali biznesu. Agencja badawcza, do której skierujemy swoje kroki, wykorzystując posiadane doświadczenie, będzie w stanie dopasować rodzaj badań zgodnych z naszymi potrzebami. Bez wiedzy na temat tego, jak postrzegają nas klienci trudno planować rozwój i sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *