Kategoria: Dom i Ogród | Autor: Monika Nowicka
Praca w domu – jak urządzić swoje „biuro”?
Praca wykonywana z domu to aktualnie codzienność wielu pracowników. Konieczność łączenia życia domowego z zawodowym nie zawsze jest prostą sprawą, dlatego odpowiednie zorganizowanie przestrzeni to priorytet. Znalezienie niezbędnych mebli oraz akcesoriów należy zrobić z właściwym podejściem, aby nie żałować swoich wyborów. Szczególnie istotne jest oddzielenie przestrzeni przeznaczonej do pracy od reszty mieszkania.
Wydzielenie przestrzeni do pracy
Zdecydowanie najlepszą i najbardziej komfortową sytuacją jest możliwość zorganizowania przestrzeni do pracy w zupełnie osobnym pomieszczeniu w mieszkaniu. Nie zawsze jednak jest to możliwe, dlatego w takich przypadkach wystarczy oddzielenie części pokoju między innymi poprzez ustawienie biurka w odpowiednim miejscu. Zorganizowanie osobnej przestrzeni do pracy jest ważne ze względów organizacyjnych, aby nie łączyć ze sobą pracy z życiem osobistym. Posiadanie specjalnego miejsca na „biuro” w mieszkaniu pozwala poczuć się jak w pracy i nieco odciąć od codziennych obowiązków domowych. Poza samym biurkiem przeznaczonym do pracy warto zainwestować również w komfortowy, ergonomiczny fotel zapewniający wygodę nawet przez wiele godzin spędzonych w pozycji siedzącej.
Akcesoria niezbędne do pracy
W zależności od rodzaju pracy zawodowej potrzebne mogą być zróżnicowane akcesoria i przybory. Niezbędne jest jednak zapewnienie sobie właściwego i dobrego oświetlenia. Lampki biurkowe są dostępne w różnych rozmiarach oraz stylach, które pozwalają każdemu znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Najważniejsze jest ustawienie lampki w taki sposób, aby światło pozwalało na pracę z dokumentacją oraz na komputerze bez męczenia wzroku. Z tego powodu dobierając lampkę na biurko, należy kierować się wysoką jakością produktu, aby nie odczuwać nieprzyjemnych skutków dokonania niewłaściwego wyboru. Biurko powinno być pojemne i wyposażone w szuflady oraz półeczki, które pomieszczą wszystkie papiery oraz inne, niezbędne rzeczy potrzebne do pracy. Czasem konieczne jest także wstawienie do mieszkania regału umożliwiającego przechowywanie segregatorów z dużą ilością dokumentacji.
Dobra organizacja pracy
Decydując się na wykonywanie obowiązków zawodowych we własnym domu, niezwykle ważne jest właściwe zorganizowanie nie tylko przestrzeni, lecz również czasu przeznaczonego na pracę. Należy oddzielić obowiązki związane bezpośrednio z pracą od domowych zobowiązań. Przeplatanie pracy innymi czynnościami zmniejsza efektywność i powoduje utratę koncentracji. Z tego powodu możliwe jest częstsze wykonywanie błędów i pomyłek. Dlatego należy przyłożyć się do odpowiedniej organizacji i planowania całego dnia w taki sposób, aby możliwe było wykonanie wszystkich obowiązków we właściwej kolejności. Mieszkaniem oraz wszystkimi obowiązkami można bowiem zająć się w wolnym czasie dopiero po zakończeniu wykonywania wszystkich zadań zaplanowanych na ten dzień w pracy. Domowe biuro może być jednocześnie błogosławieństwem, jak i przekleństwem w zależności od organizacji i umiejętności planowania.
Artykuł sponsorowany.