25 lat rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Polsce
Dlaczego firmy, państwo, media i obywatele potrzebują nowego spojrzenia na odpowiedzialność
i jak zdefiniować ją na nowo we współczesnych warunkach?
Konferencja inaugurująca Rok Odpowiedzialności THINKTANK i podsumowująca 25 lat rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Polsce.
Od 1989 r. polska gospodarka dynamicznie się rozwija, a firmy i ich zarządy koncentrują się nie tylko na rezultatach, ale również na społecznym wymiarze swoich działań. Koncepcje takie, jak CSR czy zarządzanie przez wartości radykalnie zwiększyły poziom odpowiedzialności firm wobec interesariuszy i zaangażowania w kwestie społeczne. Trudno jednak budować silną gospodarkę
w zbankrutowanym społeczeństwie. Dziś problemem jest przede wszystkim poziom odpowiedzialności w innych sferach życia publicznego: administracji publicznej, mediach, NGO’s. Na „Rok Odpowiedzialności” zainicjowany przez THINKTANK wraz z kilkunastoma firmami – liderami społecznej odpowiedzialności biznesu – złoży się cykl debat, dyskusji i publikacji, zwracających uwagę na istotę i znaczenie odpowiedzialności w działaniach firm i instytucji społeczeństwa obywatelskiego, liderów, menedżerów i obywateli. Ich celem jest zwrócenie uwagi na nowe wyzwania związane
z odpowiedzialnością i pobudzenie do refleksji na temat praktyk odpowiedzialnego działania.
Do udziału w konferencji zapraszamy interesariuszy, którym leży na sercu odpowiedzialność w sferze publicznej: liderów firm i instytucji publicznych, przedstawicieli organizacji przedsiębiorców, NGO’s
i media.
- 26 listopada br. (środa)
Stadion Narodowy
Rejestracja od godz. 9:30
Plan spotkania:
10:00 – 11:30 | Część I. |
Przemiany, zamęt i niepewność współczesnego świata. Jakie nowe wyzwania stawia przed nami rzeczywistość i jak na nie odpowiedzieć? Nowe warunki działania firm, rządu, mediów i obywateli. Adam Aduszkiewicz – prezes Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej |
|
11:30 – 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 – 13:15 |
Cześć II. |
Jak na rosnącą złożoność i wyzwania w otoczeniu odpowiadają firmy? Najlepsze praktyki polskich firm i organizacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu jako wzorzec dla administracji i innych firm. |
|
13:15 – 14:00 |
Lunch |
14:00 – 15:30 |
Część III. |
Odpowiedzialność i zaufanie: dwa filary nowoczesnej gospodarki i społeczeństwa obywatelskiego. Co możemy zrobić, by zwiększyć ich poziom? Wyzwania dla firm, instytucji publicznych i obywateli. PRZESŁANIE I PODSUMOWANIE |
|
MODERACJA: Paweł Oksanowicz, Paweł Rabiej, Rafał Zacłona |