Język:

 Polecamy

Warsztat lidera wzornictwa

 

Leander Kahney, „Jony Ive. Geniusz, który zaprojektował najsłynniejsze produkty Apple" [Insignis]
Biografia szefa zespołu wzornictwa przemysłowego firmy śp. Steve’a Jobsa. Ive, brytyjczyk, był jednym z liderów prac projektowych produktów takich jak iMac, iPod, iPad i iPhone. Książka ujawnia kulisy pracy nad przełomowymi produktami Apple – od zalążka pomysłu, przez fazę projektowania, szukania odpowiednich materiałów, profilowania produkcji aż po etap poprawek i ulepszeń.
Więcej: www.insignis.pl

więcej >

Nowe spojrzenie na przyczyny kryzysu gospodarczego

 

John G. Taft, „Służebność. Utracone dziedzictwo Wall Street" [Kurhaus Publishing]
Autor książki to od dziesięcioleci pracownik sektora finansowego przypomina w książce, że słowo „kredyt” pochodzi od łacińskiego „credere” – ufać. Proponuje nowe podejście do  systemu finansowego, nazwane „służebnością”, czyli takie, w którym najwyższą wartością jest odpowiedzialność. Książka ma głęboko humanistyczne przesłanie.
Więcej: www.kurhauspublishing.com

więcej >

Giganci innowacyjności

 

Jeffrey A. Harris, „Przedsiębiorcy i wizjonerzy. Jak Disney, Yunus i Jobs zmienili świat" [ConCorda]
Jeffrey A. Harris szuka odpowiedzi na pytanie o źródła sukcesu w innowacyjności, analizując przypadki wielkich innowatorów, takich jak Joan Ganz Cooney, Walt Disney, Henry Ford, Hugh Hefner, czy Steve Jobs i wielu, wielu innych. Wątpliwości budzi natomiast to, na ile opisywane przez niego historie stanowią podstawę do wysuwania tez, a na ile uwypukla on te wątki z bogatych biografii, które do stawianych twierdzeń pasują.
Więcej: www.yunus.pl

więcej >

Siła dobrej opowieści

 

Grzegorz Kosson, „Podaj dalej. Czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki” [Słowa i Myśli]
Dobra historia to jedna z najmocniejszych broni współczesnego marketingu. Gama przytaczanych w „Podaj dalej” pomysłów na dobrą opowieść marki jest imponująca. Książka może być dzisiaj dobrą inspiracją do tworzenia historii marek, szczególnie że rozwój kanałów komunikacji i sposobów dotarcia do konsumenta - z jednej strony zwiększa jego głód i ciekawość, a z drugiej tworzy przestrzeń na dobrej jakości kontent.
Więcej: www.slowaimysli.pl

więcej >

Noblista w walce z bezrobociem

 

Edward S. Phelps, „Płaca za pracę" [Kurhaus Publishing]Autor książki przekonuje o konieczności subsydiowania przez państwo najniżej wynagradzanych miejsc pracy – argumentuje, że praca sama w sobie jest wartością i lepiej do niej dokładać, niż zmagać się z kosztami bezrobocia – ekonomicznymi i społecznymi. O ile jego książka powstawała w Stanach Zjednoczonych aż 18 lat  temu, stawiane w niej tezy nadal zachowują aktualność.
Więcej: www.kurhauspublishing.com

więcej >

Świat widziany oczami Azji

 

Kishore Mahbubani, „Wielka konwergencja. Azja, Zachód i logika jednego świata" [Kurhaus Publishing]Analiza byłego przewodniczącego Rady Bezpieczeństwa ONZ, w której udowadnia on jak mocne są dziś zależności pomiędzy państwami całego świata. Kishore wytyka elitom zachodu, które reprezentują jedynie 12% całej światowej populacji, nieliczenie się z wpływem własnych decyzji na losy miliardów ludzi. I od razu daje receptę: postuluje utworzenie globalnych rządów dzięki rekonstrukcję międzynarodowych instytucji. 
Więcej: www.kurhauspublishing.com

więcej >

Przesłanie jednego z najważniejszych polityków Azji

 

Graham Allison, Robert D. Blackwill, Ali Wyne, „Chiny, Stany Zjednoczone i świat w oczach wielkiego mistrza Lee Kuan Yewa" [Kurhaus Publishing]
Lee Kuan Yew to pierwszy premier, a następnie duchowy przywódca Singapuru – powszechnie szanowany polityk i dyplomata, o którym Margaret Tchatcher podobno mawiała, że nigdy się nie myli. Z jego inspiracji Singapur stał się intelektualnym centrum Azji i Pacyfiku. Książka przedstawia jego główne idee, dotyczące losów ekstremizmu islamskiego oraz przyszłej współpracy dwóch mocarstw – Stanów Zjednoczonych i Chin.
Więcej: www.kurhauspublishing.com

więcej >

Od wartości do działania

Premiera książki
Przywództwo w czasach przełomowych.
W tej książce Sławomir Lachowski, jeden z najbardziej znanych polskich menedżerów, twórca mBanku i MultiBanku, były prezes BRE Banku argumentuje, że we współczesnym świecie, który pod wieloma względami jest czasem przełomowym, przywództwo jest towarem deficytowym,  a jest niezbędnie konieczne dla rozwiązywania pojawiających się problemów. Co gorsza, obserwujemy proliferację złego przywództwa, którego skutki dotkliwie dotykają zarówno państwa, przedsiębiorstwa jak i ludzi, czyniąc ich życie pełnym trosk i udręki.

więcej >

Raport "Ukryta innowacyjność polskich przedsiębiorstw"

Publikacja DELab UW i Polskiej Rady Biznesu
Polsce brakuje jeszcze trochę do bycia liderem innowacyjności. Z raportu, który powstał dzięki współpracy DELab UW, Wydziału Nauk Ekonomicznych UW oraz Polskiej Rady Biznesu wynika, że jesteśmy "umiarkowanymi innowatorami" - 30 proc. firm, biorących udział w badaniu, prowadzi innowacyjne działania. Przede wszystkim brakuje nam nakładów na badania i rozwój przedsiębiorstw. To jednak powinno niedługo ulec zmianie - zapowiedział na konferencji dot. raportu wiceminister Jerzy Kwieciński.

więcej >

Raport "Inteligentne miasto"

Dodatek do dziennika "Rzeczpospolita" nt. smart cities
Jak w dzisiejszych czasach budować inteligentne miasta oraz jakie wyzwania stoją przed smart cities - o tym w dodatku "Inteligentne Miasto", który ukazał się w dzienniku "Rzeczpospolita". W środku m.in. o inteligentnych systemach transportu, systemach wizyjnych, budowie smart city 3.0 oraz projektach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. W raporcie znalazły się teksty autorstwa m.in. Zygmunta Frankiewicza (prezes Związku Miast Polskich) i Piotra Krukowskiego (członek zarządu ITS Polska). Nie zabrakło także danych z publikacji THINKTANK "Smart Cities. Polskie Miasta Przyszłości".

więcej >