Język:

 Polecamy

Premiera książki

Magda Stawska "Alchemia kariery kobiety"
Dobrostan liderki
Okres ponad 25 lat polskiej transformacji dla wielu polskich kobiet był czasem intensywnego realizowania się na polu zawodowym. Po tym gorącym okresie przychodzi czas na refleksję na temat dalszej kariery zawodowej oraz ogólnego dobrostanu życiowego. Pomoc w osiągnięciu tego stanu oferuje w swojej książce Magda Stawska – będąca praktykiem i teoretykiem zarządzania oraz „pasjonatką dobrego życia”. W książce znajdziemy zarówno inspiracje filozofii życiowej autorki, jak również wiele ćwiczeń pozwalających dokonać → pozytywnych zmian w swoim życiu.

więcej >

Premiera książki

Patrick Bet-Dawid "Jak dokonać niemożliwego"
25 zasad pozwalających dokonać niemożliwego
Co tak naprawdę oznacza „dokonywanie niemożliwego”? Ta książka została napisana z myślą o tych, którzy pragną osiągnąć coś wielkiego i są gotowi podjąć kroki pozwalające zmienić to marzenie w rzeczywistość. Na takim czy innym etapie lektury tego tekstu czytelnik doświadcza rozmaitych emocji – podniecenia, ciekawości czy radości. Ta pozycja wzbudza śmiech, a nawet i płacz. Celem autora jest jednak coś innego – rzucenie wyzwania i zachęcenie do podjęcia decyzji o sięgnięciu po niemożliwe.

więcej >

Premiera książki

Ken Blanchard "Przywództwo wyższego stopnia"
30 lat przełomowych wiadomości dotyczących przywództwa
Jak przestać myśleć krótkoterminowo i skupić się na właściwych celach i wizji? Jak zapewniać klientom doskonałą obsługę i zdobyć wiernych fanów? Jak skutecznie wydobywać niewiarygodny potencjał pracowników? Jak oprzeć swoje przywództwo na pokorze i skoncentrować się na wyższym dobru? Wszystkich zainteresowanych tą tematyką zachęcamy do lektury nowego wydania docenionej na całym świecie książki „Przywództwo wyższego stopnia. Blanchard o przywództwie i tworzeniu efektywnych organizacji”.

więcej >

Mistrzowie sprzedaży - jak oni to robią?

Premiera książki
Niedoceniona potęga opowieści i roli emocji w podejmowaniu decyzji
Ta książka odpowiada na pytanie, jak to się dzieje, że najlepsi handlowcy konsekwentnie i skutecznie wpływają na decyzje swoich rozmówców, skłaniając ich, by powiedzieli: tak. Autorzy książki dowodzą, że prowadzenie klientów ku zmianie jest umiejętnością, której można się nauczyć. Twórca Solution Selling i Customer-Centric Selling Michael Bosworth oraz weteran w dziedzinie zarządzania sprzedażą Ben Zoldan łączą odkrycia neurobiologii, psychologii, socjologii i antropologii, tworząc w ten sposób sprawdzony w praktyce model, który pozwoli przełamywać bariery, budować zaufanie, kształtować rzeczywiste relacje i w rezultacie zdobywać więcej klientów.

więcej >

Wyścig z maszynami

Premiera książki
(Nie)zbędny dodatek do maszyny?
Jak przekonują naukowcy z MIT, żyjemy na progu fundamentalnej zmiany układu sił na rynku pracy między człowiekiem a maszynami. Bez zdecydowanych działań grozi nam sytuacja, w której postęp technologiczny po raz pierwszy w historii przestanie być procesem przynoszącym korzyści dla społeczeństwa jako całości. Jak zmierzyć się z tym wyzwaniem? Autorzy prezentują 19 rekomendacji w zakresie edukacji, przedsiębiorczości, inwestowania oraz prawa, regulacji i podatków, które mają być przyczynkiem do debaty na temat przyszłego modelu społeczno-gospodarczego.

więcej >

Zwiedzeni przez losowość

Premiera książki
Przypadek rządzi światem?
Drugie wydanie pierwszej książki autora bestsellerowego „Czarnego łabędzia”. Talebprzedstawia oryginalne rozważania na temat roli przypadku w życiu społecznym, w tym w szczególności w obszarze gospodarczym. Stawia, między innymi, tezę, że współcześni ludzie nie doceniają roli przypadku, szukając logicznych wyjaśnień tam, gdzie trudno je znaleźć (np. myląc współwystępowanie z ciągiem przyczynowo-skutkowym). Inny często występujący błąd w naszym postrzeganiu świata –o którym ciekawie pisze autor –wiąże się ze słabym rozumieniem rachunku prawdopodobieństwa, w tym tak zwanym błędem selekcji danych (ang. survivorshipbias).

więcej >

Stwórz jednorożca. Od idei po start-up wart miliony

Premiera książki
Start-up od podszewki
Autor motywuje do wykorzystania ogromnych możliwości, jakie współczesny świat stwarza osobom gotowym do założenia start-up’ów. Według przytoczonych przez niego statystyk, szanse na stworzenie firmy o wartości co najmniej 1 mld dolarów wynoszą bowiem obecnie ok. 1,3 proc. Oprócz warstwy motywacyjnej, w książce znajdziemy szeroki wachlarz porad na temat marketingu, pozyskiwania kapitału czy też doskonalenia nowych kompetencji. Zaletą książki jest szerokie omówienie tematu, co stanowi o jej przydatności dla początkujących przedsiębiorców.

więcej >

Nowy ład na starym kontynencie

Premiera książki
Historia najnowsza Europy
Imponująca swoim rozmachem analiza zmian, które zaszły na kontynencie europejskim po 1989 r. Dużym atutem książki Therajest przyjęta przez niego w wielu miejscach perspektywa porównawcza, zarówno jeżeli chodzi o zestawianie ze sobą poszczególnych państw i miast (np. Warszawy i Berlina), jak i sfery publiczno-politycznej z „historią oddolną”. W tym ujęciu autor opisuje nie tylko przemiany makroekonomiczne, lecz także zmieniającą się mentalność oraz codzienne zwyczaje. Przyjęty przez niego horyzont czasowy obejmuje także kryzys z lat 2008-09 oraz konflikt na Ukrainie.

więcej >

Zarządzanie cyklem życia organizacji

Premiera książki
Nowe życie organizacji
Niezwykle doświadczony doradca ds. zarządzania –IchakAdizes–zaliczany przez LeadershipExcellenceJournaldo grona 30 najbardziej wpływowych amerykańskich teoretyków zarządzania –prezentuje swoją teorię cyklu życia organizacji. Głównym motywem książki jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, co sprawia, że organizacje „starzeją się”, co przejawia się m.in. w nadmiernej biurokratyzacji, oraz jak temu zapobiec. Oprócz warstwy opisowej, podpartej przykładami, Adizesdostarcza narzędzi służących rozwiązywaniu problemów strukturalnych w firmach i prowadzących do ich odmłodzenia.

więcej >

Rekiny biznesu w mediach

Premiera książki
Biznesmeni dla biznesmenów
Na książkę składają się wywiady na temat sztuki kreowania swojego wizerunku, których udzielili autorce m.in. Rafał Bauer, Henryka Bochniarz, Rafał Brzoska czy też Irena Eris. Dodatkowo, czytelnik znajdzie w książce Ślifirskiej autorskie ćwiczenia, służące wypracowaniu własnego stylu komunikacji publicznej i medialnej w biznesie. Ciekawym pomysłem jest sięgnięcie przez autorkę do tekstów kultury w poszukiwaniu cennych inspiracji dla wskazówek i zasad.

więcej >