Język:

 Polecamy

Kreatywni w biznesie

Premiera książki
Kreatywność instytucji
Autor stawia sobie za cel omówienie zagadnienia kreatywności pod kątem funkcjonowania organizacji. W pierwszej części książki wyjaśnia, czym jest kreatywność oraz obala panujące wokół niej mity. Dalej prezentuje m.in. dobre praktyki z Polski i świata oraz kluczowe aspekty kreatywności w biznesie. Książkę Fazlagicia uzupełniają dodatki nt. technik rozwijających kreatywność oraz testy diagnostyczne. Jej zaletą, oprócz wspomnianych analiz polskich przykładów, jest skupienie się na organizacyjnym wymiarze kreatywności.

więcej >

Esencjalista

Premiera książki
Utrzymać kurs
Jak osiągnąć więcej, robiąc mniej? Greg McMeown twierdzi, że dzięki współpracy z liderami biznesu jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Kluczem do sukcesu jest praca nad kryteriami, według których oceniamy znaczenie poświęcenia czasu danej rzeczy, naturalną konsekwencją zaś, wykreślenie z kalendarza pozornie ważnych zadań. By było to możliwe, każdy z nas powinien znaleźć dość czasu, by odpowiedzieć sobie na fundamentalne pytanie: co tak naprawdę jest dla mnie ważne? Szczera odpowiedź pozwala nawigować nasze życie przez burzliwe wody codzienności.

więcej >

Kieruj, działaj, żyj. Zawód menedżer.

Premiera książki
Specyfika pracy menedżera
Jeden z najbardziej cenionych europejskich badaczy teorii zarządzania, prezentuje specyfikę zawodu menedżera. W tej nowej, zmienionej wersji klasyki (oryginał z 2000 r.) czytelnik znajdzie wiedzę na temat zasad działania, narzędzi i obszarów zadań menedżera. Autor oferuje wskazówki m.in. w zakresie podejmowania decyzji, nadzorowania, zarządzania budżetem czy też optymalizowania pracy zespołu. Zaletą książki jest olbrzymi autorytet autora w dziedzinie teorii zarządzania, podparty analizą konkretnych, rzeczywistych przypadków.

więcej >

Trzy Reguły

Premiera książki
Przykazania w biznesie
Czego można dowiedzieć się o przyczynach sukcesu firmy na podstawie prowadzonych od 40 lat badań, które objęły 25 tysięcy firm notowanych na amerykańskiej giełdzie? Jak przekonują autorzy, trzech najważniejszych rzeczy: jakość powinna być ważniejsza niż niska cena, zwiększanie przychodów ważniejsze od cięcia kosztów a po trzecie… nie ma innych reguł. Niewątpliwą zaletą książki Raynora i Ahmeda jest bogactwo przeanalizowanych danych. Wątpliwości budzić może natomiast adekwatność reguł rządzących amerykańskim rynkiem do polskich realiów.

więcej >

Kreatywność SA

Premiera książki
Pixar od kuchni
Studium przypadku Pixara – kultowej amerykańskiej wytwórni filmów animowanych, pokazanej przez pryzmat kreatywności. Współzałożyciel studia przedstawia historię firmy walczącej o uzyskanie i utrzymanie wysokiego poziomu kreatywności. Atutem książki jest uzupełnianie prezentowanych zasad i narzędzi amerykańskiej firmy o szczegóły ich wdrażania. Niezwykle ciekawe są także końcowe przemyślenia autorów nt. roli lidera w budowaniu kreatywności firmy, w tym kwestii radzenia sobie ze strachem i porażkami, czy też zapewnianiem ochrony dla nowych pomysłów.

więcej >

Przygody przedsiębiorców

Premiera książki
12 klasycznych opowieści ze świata biznesu
Prowadząc czytelnika od Wall Street do Main Street, John Brooks, wieloletni współpracownik New Yorkera, budzi do życia dwanaście klasycznych opowieści z życia świata finansów i korporacji Ameryki. Co wspólnego ma kosztująca Forda 350 milionów dolarów katastrofa finansowa znana jako Edsel, niewiarygodnie szybki rozwój Xeroxa, i skandale w General Electric i Texas Gulf Sulphur? Każda z tych historii jest przykładem tego, jak chwila sławy i rozgłosu definiuje znaną firmę.

więcej >

Pracować inaczej

Premiera książki
Nowy paradygmat organizacyjny
Czy jesteśmy świadkami kolejnej fundamentalnej zmiany  ludzkiej świadomości (porównywalnej do tej, towarzyszącej  rewolucji przemysłowej), która pociągnie za sobą  konsekwencje co do dominującego modelu organizacji?  Przekonuje o tym Frederic Laloux, twierdząc, że nowy model  organizacyjny cechuje samo - zarządzanie, oparcie na pełni  człowieka oraz szukanie celu organizacji, który zastępuje wysiłki  na rzecz przewidywania i kontrolowania przyszłości. Swoje  rozważania na ten temat, opiera na analizie 12 przypadków  pionierskich organizacji (firm, ngo,’s szpitali, szkół).

więcej >

Droga Steve'a Jobsa

Premiera książki
Jak Jobs stał się jednym z najbardziej wizjonerskich przywódców biznesowych?
Kolejna, po głośniej książce Waltera Isaacsona, biografia współzałożyciela Apple – Steve’a Jobsa. Autorzy przekonują, że dominujący obraz stylu zarządzania Jobsa (ukształtowany m.in. przez książkę Isaacsona) – opartego o impulsywność i ciągłe intrygi – nie odpowiada rzeczywistości. Ich zdaniem, wymuszone odejście Jobsa z Apple, było katalizatorem dojrzewania jego sposobu prowadzenia firmy. Smaczku książce dodaje fakt, że mimo ogłoszenia książki Isaacsona mianem autoryzowanej biografii, najważniejsi przedstawiciele Apple uznali „wersję”  Schlendera i Tetzeli za bliższą prawdzie.

więcej >

Manipulacja odczarowana

Premiera książki
777 skutecznych technik wpływu
Manipulacja to naturalna aktywność każdego z nas. W każdej sytuacji, gdy chcemy coś osiągnąć lub czegoś świadomie pożądamy. Nawet wtedy, gdy pożądamy nieświadomie, bo z wielu chęci i żądz nie zdajemy sobie sprawy, choć w dużym stopniu kierują one naszym życiem. Ta książka powstała po to, abyś mógł stanąć przed lustrem i powiedzieć do siebie: „To ja jestem najlepszym manipulatorem!”. Albo przynajmniej: „Nie dam sobą manipulować!”.

więcej >

Mit pieniądza

Premiera książki
Świat realny wobec iluzji polityki pieniężnej
Książka opisuje globalny kryzys finansowy.  Prof. Andrzej Sopoćko próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego stagnacja gospodarcza rozwiniętych gospodarek sięga  poza system finansowy. Jego zdaniem rozwiązania, które wydawały się niedawno jedyne i ostateczne, zawiodły. Pora więc szukać nowych modeli oraz przyjrzeć się bliżej paradygmatom, które wydają się niewzruszalne.

więcej >
https://canadianpharmacyonline.org/steps-getting-propecia-prescription-online/