Język:

 Polecamy

Premiera książki

Marek Staniszewski "...tak na marginesie strategii"
Z peryferii marketingu
Marek Staniszewski, autor Harvard Business Review Polska, który od lat zajmuje się strategią w marketingu, pisze o tym, co znajduje się na peryferiach dziedziny - roli nowych technologii w świecie marek, emocjach w relacjach z klientami, antagonizmach między działami sprzedaży i marketingiem, czy storytellingu. W kilkunastu esejach znajdziemy rozważania stratega, który ma ogromne doświadczenie w branży, dzięki czemu krytycznie odnosi się do marketingowych truizmów, a jednocześnie śmiało sięga po inspiracje różnych dziedzin - filozofii czy fizyki.  

więcej >

Premiera książki

Maciej Tesławski "Konsument wierny jak pies"
Sztuka budowania relacji z klientem
Maciej Tesławski wraz z zaprzyjaźnionymi marketerami  w wielogłosowej opowieści tłumaczy podstawy budowania relacji z klientem. Relacji nie byle jakiej, bo opartej na lojalności wobec marki. Aspekt ten często bywa traktowany bardzo instrumentalnie i zasadza się na swego rodzaju "przekupstwie" - z książki dowiemy się jak uniknąć tej pułapki i sięgnąć głębiej, by więź z naszym konsumentem była trwała. 

więcej >

Premiera książki

Igor Gałązkiewicz "Art branding"
Zarządzanie Big Data
"Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu budowania strategii tożsamości marki, nigdy do tej pory nie determinowała tak dalece wizerunku" - zauważa we wstępie do książki Igor Gałązkiewicz. Prezentuje w niej szeroki przegląd ciekawych przykładów wielowymiarowych związków między sztuką a marketingiem, w tym m.in. roli artysty w budowaniu wizerunku marek, korporacyjnych kolekcji, programów stypendialnych czy też strategii komunikacyjnych wykorzystujących sztukę. Dodatkowym wątkiem jest omówienie tematyki zarządzanie marką przez instytucje kultury. 

więcej >

Premiera książki

Mateusz Grzesiak "Psychologia zmiany"
Najskuteczniejsze narzędzia pracy z ludzkimi emocjami, zachowaniami i myśleniem
Najnowsza książka Mateusza Grzesiaka „Psychologia zmiany” to kompendium wiedzy, przydatne nie tylko ludziom poszukujący rozwoju osobistego, ale także tym, którzy w przyszłości chcą także pomagać innym.  Lata pracy i doświadczenie tego międzynarodowego nauczyciela pomogły w opracowaniu metody opierającej się na holistycznym podejściu – postrzeganiu człowieka jako całości i stworzeniu modelu psychologii interdyscyplinarnej. 

więcej >

Premiera książki

Ken Blanchard, Alan Randolph, Peter Grazier  "Zespole, do dzieła!"
Zespół, który działa
Jak piszą we wstępie autorzy „książka została pomyślana jako praktyczny podręcznik, pełen szczegółowych instrukcji dla osób chcących zbudować zespoły osiągające wybitne wyniki”. Nie znajdziemy więc w niej typowej dla Blancharda „przypowieści biznesowej”. Jego fani powinni się jednak zadowolić sporą garścią wskazówek w zakresie budowy zespołu. Według spajającej je filozofii liderzy powinni delegować podejmowanie decyzji, zapewniając jednocześnie strategiczny nadzór oraz budując atmosferę zaufania. Autorzy proponują 3-etapowy proces, który umożliwi nam takie działanie.

więcej >

Premiera książki

Jeff Goins  "Poznaj siebie i znajdź własną drogę"
Mapa skarbów
Książka opisuje schemat procesu prowadzącego do odkrycia „powołania”, które przynosi spełnienie w pracy i życiu codziennym. Składa się na niego siedem elementów: świadomość, nauka rzemiosła, ćwiczenia, poznanie, wprawa, biegłość, spuścizna. Przy czym książka Goinsa nie należy do pozycji z gatunku „krok po kroku” – jak pisze sam autor – „moje rozważania to nic więcej jak zbiór pojęć, za pomocą których można scharakteryzować powołanie  i lepiej zrozumieć jego istotę”. Zaletą książki jest jednak duży ładunek życiowych inspiracji.

więcej >

Premiera książki

Linda Rottenberg "Szalony, czyli przedsiębiorczy"
W tym szaleństwie jest metoda
Silną stroną tej pozycji jest niewątpliwie doświadczenie autorki – Linda Rottenberg doradzała ponad 600 szybko rozwijającym się firmom, otrzymała również tytuł America’s Best Leader. Głównym przesłaniem książki jest uświadomienie czytelnikowi konieczności podejmowania ryzyka. Jak przekonuje autorka, w dzisiejszych czasach jego unikanie jest bardziej ryzykowne niż podejmowanie działań, choć może to na nas sprowadzić podejrzenia o bycie szalonym. Co ważne, wizję autorki uzupełniają rzeczywiste przykłady oraz praktyczne porady.

więcej >

Premiera książki

Stewart D. Friedman "Żyj, tak jak chcesz"
Harmonizacja zamiast balansu
Autor podważa popularną koncepcję równowagi między życiem prywatnym a pracą, a w zamian proponuje podejście integrujące cztery obszary: pracę, dom, wspólnotę oraz prywatną sferę umysłu, ciała i ducha. Choć, jak przekonuje Friedman, uniknięcie napięć i konfliktów między nimi jest niemożliwe, to ich zharmonizowanie – tak. Jako dowód przytacza analizy przypadków znanych osobistości, w tym m.in. Bruce’a Springsteena oraz Michelle Obamy. W drugiej części książki znajduje się zaś zestaw konkretnych umiejętności, dzięki którym można dojść do harmonizacji czterech obszarów życia.

więcej >

Premiera książki

pod redakcją Macieja Dutko "Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament"
Cała wiedza w jednej książce
„Biblia e-biznesu”, której pierwszy nakład rozszedł się w spektakularnym tempie, po wielu dodrukach doczekała się nowego wydania. Została opracowana przez 60 autorów – specjalistów funkcjonujących w branży od lat. Na ponad 800 stronach opisali najważniejsze zagadnienia, wyzwania i narzędzia, również w zakresie nowinek na e-rynku. Książka jest kompleksowym podręcznikiem, jedynym takim na polskim rynku. Wydawca zapewnia, że jej zakup to nie wydatek, ale inwestycja. Trudno się z tym hasłem nie zgodzić – zamiast wyważać otwarte drzwi, można sięgnąć po „Biblię…” i znaleźć rozwiązanie.

więcej >

Premiera książki

Justyna Bakalarska "Marketing wartości"
Biznes po ludzku
Co mają ze sobą wspólnego właściciel polskiej firmy, menedżer w korporacji i członkini kooperatywy? Wszyscy zostali rozmówcami Justyny Bakalarskiej, która postanowiła przyjrzeć się marketingowi wartości. W książce znajdziemy zarówno rozważania teoretyczne, włączając historię i rozwój samego pojęcia, jak i konkretne przykłady stosowania marketingu wartości w organizacjach. Lektura umożliwia również zapoznanie się z nowymi modelami zarządzania, w których wartości stanowią główny punkt odniesienia. Autorka przekonuje, że każdemu biznesowi warto nadać ludzkie oblicze.

więcej >