Język:

 Polecamy

Wyzwania gospodarcze za 100 lat


„Gospodarka za 100 lat”, pod redakcją Ignacio Palacios-Huerta, [Kurhaus Publishing]
Książka jest fascynującą podróżą w przyszłość - autor postanowił postawić pytanie, jak będzie wyglądał świat za 100 lat. O odpowiedz poprosił wybitnych naukowców i tak powstały eseje laureatów ekonomicznego Nobla i Medalu Johna Batesa Clarka oraz innych akademików i praktyków.
Więcej: www.kurhauspublishing.com

więcej >

Sprawdzone w boju strategie dowodzenia

 „Rozgromić konkurencję”, Gen. Roman Polko, dr Paulina Polko, [Onepress]

Pierwszy i jedyny na polskim rynku podręcznik operacyjny, zawierający aktualne zasady wojskowe, nadające się do natychmiastowego zastosowania w biznesie. Militarne wyzwania, jakie stały przed autorem książki, pozwoliły na zgromadzenie unikalnego zbioru doświadczeń, użytecznych zarówno dla ludzi w mundurach, jak i tych w garniturach.
Więcej: www.onepress.pl

więcej >

Zarządzanie rodziną to trudny biznes


"Stawka większa niż biznes", Adrianna Lewandowska, Peter May, [Wolters Kluwer]

Autorzy, najwyższej klasy eksperci ds. firm rodzinnych, nie zatrzymali się w swojej publikacji na prostym podsumowaniu dostępnych badań i analiz dotyczących familijnych biznesów. Pokusili się natomiast na własną ekspertyzę, w jaki sposób korzystać  z przewag, jakie daje zarządzanie przedsiębiorstwem tego typu oraz jak wystrzegać się ryzyk płynących z „rodzinności” biznesu.
Więcej: www.wolterskluwer.pl

więcej >

Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie


„BIG DATA. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie", Viktor Mayer-Schönberger, Kenneth Cukier

Dwaj czołowi eksperci wyjaśniają, jak „big data”, termin odnoszący się do umiejętności przetwarzania ogromnych ilości informacji, ich błyskawicznej analizy i wyciągania odkrywczych wniosków, zmieni nasze życie i co możemy zrobić, by uchronić się przed związanym z tym zjawiskiem niebezpieczeństwem. Jest to pierwsza tak obszerna praca poświęcona temu problemowi.
Więcej: www.mtbiznes.pl

więcej >

Jak skutecznie zarządzać jakością

 

Prof. Andrzej J. Blikle, „Doktryna jakości" [Helion]
Suma doświadczeń nestora polskiej przedsiębiorczości, które zdobywał wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w swojej rodzinnej firmie A.Blikle, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych. Zdaniem profesora, TQM to nie kolejna technika menedżerska, ale nowa filozofia zarządzania, której opanowanie i wdrożenie wymaga porzucenia wielu utartych mitów.
Więcej: www.onepress.pl

więcej >

Nauki Druckera

 

William A. Cohen, „Drucker o marketingu" [Słowa i Myśli]
Profesor marketingu, emerytowany generał dywizji Sił Powietrznych William A. Cohen po raz kolejny zbiera piśmiennictwo swojego mistrza, Petera Druckera, w postaci inspirującej książki – tym razem poświęconej marketingowi. Publikacja pełna jest nieoczywistych stwierdzeń wyjaśnianych w sposób zaskakujący przez guru zarządzania.
Więcej: www.slowaimysli.pl

więcej >

Warsztat lidera wzornictwa

 

Leander Kahney, „Jony Ive. Geniusz, który zaprojektował najsłynniejsze produkty Apple" [Insignis]
Biografia szefa zespołu wzornictwa przemysłowego firmy śp. Steve’a Jobsa. Ive, brytyjczyk, był jednym z liderów prac projektowych produktów takich jak iMac, iPod, iPad i iPhone. Książka ujawnia kulisy pracy nad przełomowymi produktami Apple – od zalążka pomysłu, przez fazę projektowania, szukania odpowiednich materiałów, profilowania produkcji aż po etap poprawek i ulepszeń.
Więcej: www.insignis.pl

więcej >

Nowe spojrzenie na przyczyny kryzysu gospodarczego

 

John G. Taft, „Służebność. Utracone dziedzictwo Wall Street" [Kurhaus Publishing]
Autor książki to od dziesięcioleci pracownik sektora finansowego przypomina w książce, że słowo „kredyt” pochodzi od łacińskiego „credere” – ufać. Proponuje nowe podejście do  systemu finansowego, nazwane „służebnością”, czyli takie, w którym najwyższą wartością jest odpowiedzialność. Książka ma głęboko humanistyczne przesłanie.
Więcej: www.kurhauspublishing.com

więcej >

Giganci innowacyjności

 

Jeffrey A. Harris, „Przedsiębiorcy i wizjonerzy. Jak Disney, Yunus i Jobs zmienili świat" [ConCorda]
Jeffrey A. Harris szuka odpowiedzi na pytanie o źródła sukcesu w innowacyjności, analizując przypadki wielkich innowatorów, takich jak Joan Ganz Cooney, Walt Disney, Henry Ford, Hugh Hefner, czy Steve Jobs i wielu, wielu innych. Wątpliwości budzi natomiast to, na ile opisywane przez niego historie stanowią podstawę do wysuwania tez, a na ile uwypukla on te wątki z bogatych biografii, które do stawianych twierdzeń pasują.
Więcej: www.yunus.pl

więcej >

Siła dobrej opowieści

 

Grzegorz Kosson, „Podaj dalej. Czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki” [Słowa i Myśli]
Dobra historia to jedna z najmocniejszych broni współczesnego marketingu. Gama przytaczanych w „Podaj dalej” pomysłów na dobrą opowieść marki jest imponująca. Książka może być dzisiaj dobrą inspiracją do tworzenia historii marek, szczególnie że rozwój kanałów komunikacji i sposobów dotarcia do konsumenta - z jednej strony zwiększa jego głód i ciekawość, a z drugiej tworzy przestrzeń na dobrej jakości kontent.
Więcej: www.slowaimysli.pl

więcej >