Język:

 Polecamy

PREMIERA KSIĄŻKI

Robert Grzybek, "Magia sprzedaży"
Techniki i ćwiczenia

„Najczęściej wrogiem sprzedawcy jest on sam” – taką myśl przytacza w książce Robert Grzybek. Jak uniknąć takiej sytuacji? Dobrze się wyćwiczyć! Autor jest doświadczonym sprzedawcą, ale też wieloletnim dydaktykiem, dzięki czemu dobrze wie, jak skutecznie nauczać sprzedaży. Książka opiera się przede wszystkim na opisie technik, ćwiczeniach i testach, które umożliwiają trening umiejętności sprzedażowych, ale też pozwalają poobserwować, jak każda ze stron transakcji czy też negocjacji czuje się na poszczególnych etapach procesu. Treści te uzupełniają pouczające przykłady z polskiego rynku i liczne anegdoty.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Beata Kozyra, "Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie"
Czyli nie taki diabeł straszny...

Beata Kozyra przez prawie 20 lat doradza firmom, jak zarządzać zmianą. Książka jest efektem tego doświadczenia. Zaczyna się od przeglądu koncepcji teoretycznych, dzięki którym pokazuje, jak zoperacjonalizować problem przekształceń w organizacji, następnie każdy z rozdziałów opisuje kolejne etapy: fazę pierwszą, czyli rozmrożenie, fazę drugą, czyli zmianę, i fazę trzecią, czyli zamrożenie. Współczesne realia rynkowe są takie, że im większą elastycznością może wykazać się nasza organizacja, tym większe mamy szanse na sukces. Dlatego warto sięgnąć po książkę i być do zmian rzetelnie przygotowanym.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Paweł Wójcik, "Psychografia konsumentów"
W głowie klienta

Paweł Wójcik, praktyk marketingu i doktor psychologii, wychodzi z założenia, że konsumenci często nie są świadomi przyczyn swoich decyzji. Do tych przyczyn może jednak dotrzeć dobry marketingowiec. Dzięki książce czytelnik otrzymuje narzędzia, które umożliwią mu poznanie kluczowych cech psychologicznych klienta – jego potrzeb i motywacji, osobowości, postawy oraz tego, jak postrzega on samego siebie. Metody zaproponowane przez Pawła Wójcika obficie czerpią z dorobku wielkich psychologów i psychiatrów. Jednocześnie są oparte na współczesnych badaniach i doświadczeniach autora.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Aswath Damodaran, "Wycena firmy. Storytelling i liczby"
Storytelling i liczby

Jak przekonuje autor, optymalny sposób wyceny spółek powinien być mostem łączącym świat liczb ze światem opowieści. Wycena nieosadzona w historii jest bowiem bez duszy i nie budzi zaufania; z kolei opowieść nieznajdująca podparcia w liczbach może być odebrana jako bajka. Choć książka została pomyślana jako poradnik dla analityków rynkowych i inwestorów, może zainspirować także szersze grono czytelników. Autor prezentuje podstawy tworzenia dobrej opowieści oraz zasady łączenia jakościowej i ilościowej strony wyceny, a także analizuje przykłady – przygotowane przez siebie wyceny dla Ferrari czy Ubera.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Aswath Damodaran, "Wycena firmy. Storytelling i liczby"
Narzędzia i rozwiązania biznesowe

Jak przekonuje autor, optymalny sposób wyceny spółek powinien być mostem łączącym świat liczb ze światem opowieści. Wycena nieosadzona w historii jest bowiem bez duszy i nie budzi zaufania; z kolei opowieść nieznajdująca podparcia w liczbach może być odebrana jako bajka. Choć książka została pomyślana jako poradnik dla analityków rynkowych i inwestorów, może zainspirować także szersze grono czytelników. Autor prezentuje podstawy tworzenia dobrej opowieści oraz zasady łączenia jakościowej i ilościowej strony wyceny, a także analizuje przykłady – przygotowane przez siebie wyceny dla Ferrari czy Ubera.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Robert Grzybek "Coaching odczarowany"
Narzędzia i rozwiązania biznesowe

Coaching budzi wiele emocji. Ma swoich zagorzałych zwolenników, którzy każdy weekend spędzają na seminariach motywacyjnych. Ma również zaciekłych przeciwników, którzy coachów uważają za hochsztaplerów. Robert Grzybek postanowił rozprawić się z mitami na temat coachingu. Choć wychodzi z pozycji wobec niego sceptycznej, ostatecznie stwierdza, że narzędzia i metody stosowane w coachingu mogą być skuteczne w samorozwoju, jeśli nie będziemy ich traktować jako drogi na skróty czy magicznej różdżki. Książka jest ciekawa, dobrze napisana i pełna anegdot.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Anna Sarnacka-Smith "Everest lidera"
O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie

Książka Anny Sarnackiej-Smith składa się z dwóch części. W pierwszej z nich znajdziemy 10 rozmów z polskimi i amerykańskimi liderami, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami na temat szeroko rozumianego przywództwa i pracy zespołowej. Druga część to poradnik, jak zostać liderem. Znajdziemy tutaj m.in. wskazówki dotyczące roli wartości, rozpoznawania swoich silnych stron, budowania sprawnego zespołu, a także skutecznej komunikacji. Zaletą książki jest jej kompleksowość – zarówno z rozmów z praktykami przywództwa, jak i z porad możemy wyciągnąć dla siebie wiele ważnych lekcji.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Bob Burg, John David Mann "Go-Giver. Lider-Rozdawca"
Krótka opowieść o tym, co w biznesie jest najważniejsze

Biznesowa przypowieść, która może zainspirować i zmienić nasze podejście do kariery i w życiu osobistym. W warstwie fabularnej kolejna książka Burga i Manna opowiada historię młodego menedżera, który staje przed wyzwaniem przypieczętowania przejęcia pogrążonej w kryzysie firmy. Prosta historia jest oczywiście jedynie wehikułem służącym przekazaniu idei go-giver, postulującej przeniesienie punktu ciężkości z „ja” na „inni”. Lektura zapewnia sporą dawkę przyjemności, inspiracji i pozytywnej energii, a przy tym możemy dobrze poznać i zrozumieć współczesne trendy w zarządzaniu.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Don Hutson "Jednominutowy negocjator"
Ukryte czynniki wpływające na nasze zachowanie

Jak twierdzą autorzy, większość z nas cierpi na „negocjofobię”. Wynika ona z niedostatecznej wiedzy na temat natury negocjacji, a w szczególności z przekonania, że muszą one zakładać sytuację win-lose. Rozprawiając się z tym i innymi mitami, Hutson i Lucas prezentują swój 4-etapowy program „leczenia” – EASY. Jego kolejne etapy to zaangażowanie w sytuację negocjacyjną, ocena preferencji negocjacyjnych, wybór strategii oraz regularne ćwiczenia. Zaletą książki jest zwięzłe, klarowne i łatwe do zapamiętania przedstawienie podstaw skutecznego podejścia negocjacyjnego.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Jonah Berger, "Nieświadome wybory"
Ukryte czynniki wpływające na nasze zachowanie

O tym, że inni ludzie oddziałują na podejmowane przez nas decyzje, nie trzeba nikogo przekonywać. Kiedy jednak przychodzi do analizy konkretnych przypadków z naszego życia, znacznie trudniej przyznać się do ograniczonej autonomii dokonywanych wyborów. Książka Jonaha Bergera pomaga lepiej zrozumieć kluczowe mechanizmy, poprzez który wpływ społeczny manifestuje się w codziennym życiu prywatnym i zawodowym (w tym m.in. mechanizm mimikry, imitacji czy też kierowania się opiniami innych). Ich poznanie gwarantuje zaś podniesienie jakości procesów decyzyjnych.

więcej >