Język:

 Polecamy

Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie


„BIG DATA. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie", Viktor Mayer-Schönberger, Kenneth Cukier

Dwaj czołowi eksperci wyjaśniają, jak „big data”, termin odnoszący się do umiejętności przetwarzania ogromnych ilości informacji, ich błyskawicznej analizy i wyciągania odkrywczych wniosków, zmieni nasze życie i co możemy zrobić, by uchronić się przed związanym z tym zjawiskiem niebezpieczeństwem. Jest to pierwsza tak obszerna praca poświęcona temu problemowi.
Więcej: www.mtbiznes.pl

więcej >

Zarządzanie cyklem życia organizacji

Premiera książki
Nowe życie organizacji
Niezwykle doświadczony doradca ds. zarządzania –IchakAdizes–zaliczany przez LeadershipExcellenceJournaldo grona 30 najbardziej wpływowych amerykańskich teoretyków zarządzania –prezentuje swoją teorię cyklu życia organizacji. Głównym motywem książki jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, co sprawia, że organizacje „starzeją się”, co przejawia się m.in. w nadmiernej biurokratyzacji, oraz jak temu zapobiec. Oprócz warstwy opisowej, podpartej przykładami, Adizesdostarcza narzędzi służących rozwiązywaniu problemów strukturalnych w firmach i prowadzących do ich odmłodzenia.

więcej >

Nowy ład na starym kontynencie

Premiera książki
Historia najnowsza Europy
Imponująca swoim rozmachem analiza zmian, które zaszły na kontynencie europejskim po 1989 r. Dużym atutem książki Therajest przyjęta przez niego w wielu miejscach perspektywa porównawcza, zarówno jeżeli chodzi o zestawianie ze sobą poszczególnych państw i miast (np. Warszawy i Berlina), jak i sfery publiczno-politycznej z „historią oddolną”. W tym ujęciu autor opisuje nie tylko przemiany makroekonomiczne, lecz także zmieniającą się mentalność oraz codzienne zwyczaje. Przyjęty przez niego horyzont czasowy obejmuje także kryzys z lat 2008-09 oraz konflikt na Ukrainie.

więcej >

Zarządzanie rodziną to trudny biznes


"Stawka większa niż biznes", Adrianna Lewandowska, Peter May, [Wolters Kluwer]

Autorzy, najwyższej klasy eksperci ds. firm rodzinnych, nie zatrzymali się w swojej publikacji na prostym podsumowaniu dostępnych badań i analiz dotyczących familijnych biznesów. Pokusili się natomiast na własną ekspertyzę, w jaki sposób korzystać  z przewag, jakie daje zarządzanie przedsiębiorstwem tego typu oraz jak wystrzegać się ryzyk płynących z „rodzinności” biznesu.
Więcej: www.wolterskluwer.pl

więcej >

Nauki Druckera

 

William A. Cohen, „Drucker o marketingu" [Słowa i Myśli]
Profesor marketingu, emerytowany generał dywizji Sił Powietrznych William A. Cohen po raz kolejny zbiera piśmiennictwo swojego mistrza, Petera Druckera, w postaci inspirującej książki – tym razem poświęconej marketingowi. Publikacja pełna jest nieoczywistych stwierdzeń wyjaśnianych w sposób zaskakujący przez guru zarządzania.
Więcej: www.slowaimysli.pl

więcej >

Stwórz jednorożca. Od idei po start-up wart miliony

Premiera książki
Start-up od podszewki
Autor motywuje do wykorzystania ogromnych możliwości, jakie współczesny świat stwarza osobom gotowym do założenia start-up’ów. Według przytoczonych przez niego statystyk, szanse na stworzenie firmy o wartości co najmniej 1 mld dolarów wynoszą bowiem obecnie ok. 1,3 proc. Oprócz warstwy motywacyjnej, w książce znajdziemy szeroki wachlarz porad na temat marketingu, pozyskiwania kapitału czy też doskonalenia nowych kompetencji. Zaletą książki jest szerokie omówienie tematu, co stanowi o jej przydatności dla początkujących przedsiębiorców.

więcej >

Jak skutecznie zarządzać jakością

 

Prof. Andrzej J. Blikle, „Doktryna jakości" [Helion]
Suma doświadczeń nestora polskiej przedsiębiorczości, które zdobywał wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w swojej rodzinnej firmie A.Blikle, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych. Zdaniem profesora, TQM to nie kolejna technika menedżerska, ale nowa filozofia zarządzania, której opanowanie i wdrożenie wymaga porzucenia wielu utartych mitów.
Więcej: www.onepress.pl

więcej >

Rekiny biznesu w mediach

Premiera książki
Biznesmeni dla biznesmenów
Na książkę składają się wywiady na temat sztuki kreowania swojego wizerunku, których udzielili autorce m.in. Rafał Bauer, Henryka Bochniarz, Rafał Brzoska czy też Irena Eris. Dodatkowo, czytelnik znajdzie w książce Ślifirskiej autorskie ćwiczenia, służące wypracowaniu własnego stylu komunikacji publicznej i medialnej w biznesie. Ciekawym pomysłem jest sięgnięcie przez autorkę do tekstów kultury w poszukiwaniu cennych inspiracji dla wskazówek i zasad.

więcej >

Warsztat lidera wzornictwa

 

Leander Kahney, „Jony Ive. Geniusz, który zaprojektował najsłynniejsze produkty Apple" [Insignis]
Biografia szefa zespołu wzornictwa przemysłowego firmy śp. Steve’a Jobsa. Ive, brytyjczyk, był jednym z liderów prac projektowych produktów takich jak iMac, iPod, iPad i iPhone. Książka ujawnia kulisy pracy nad przełomowymi produktami Apple – od zalążka pomysłu, przez fazę projektowania, szukania odpowiednich materiałów, profilowania produkcji aż po etap poprawek i ulepszeń.
Więcej: www.insignis.pl

więcej >

Nowe spojrzenie na przyczyny kryzysu gospodarczego

 

John G. Taft, „Służebność. Utracone dziedzictwo Wall Street" [Kurhaus Publishing]
Autor książki to od dziesięcioleci pracownik sektora finansowego przypomina w książce, że słowo „kredyt” pochodzi od łacińskiego „credere” – ufać. Proponuje nowe podejście do  systemu finansowego, nazwane „służebnością”, czyli takie, w którym najwyższą wartością jest odpowiedzialność. Książka ma głęboko humanistyczne przesłanie.
Więcej: www.kurhauspublishing.com

więcej >
https://canadianpharmacyonline.org/steps-getting-propecia-prescription-online/