Język:

 Polecamy

Czy miasta potrafią lepiej od państw rozwiązać problemy XXI wieku??


„Gdyby burmistrzowie rządzili światem", Prof. Benjamin R. Barber, [MUZA SA]
W książce autor przekonuje, że państwo narodowe straciło swą funkcjonalność i skuteczność wobec większości ważnych spraw dotyczących współczesnego społeczeństwa. Tym samym podejmuje polemikę z obowiązującą organizacją świata i wskazuje na trudności, z którymi państwa sobie nie radzą.
Więcej: www.muza.com.pl

więcej >

Zwiedzeni przez losowość

Premiera książki
Przypadek rządzi światem?
Drugie wydanie pierwszej książki autora bestsellerowego „Czarnego łabędzia”. Talebprzedstawia oryginalne rozważania na temat roli przypadku w życiu społecznym, w tym w szczególności w obszarze gospodarczym. Stawia, między innymi, tezę, że współcześni ludzie nie doceniają roli przypadku, szukając logicznych wyjaśnień tam, gdzie trudno je znaleźć (np. myląc współwystępowanie z ciągiem przyczynowo-skutkowym). Inny często występujący błąd w naszym postrzeganiu świata –o którym ciekawie pisze autor –wiąże się ze słabym rozumieniem rachunku prawdopodobieństwa, w tym tak zwanym błędem selekcji danych (ang. survivorshipbias).

więcej >

Sprawdzone w boju strategie dowodzenia

 „Rozgromić konkurencję”, Gen. Roman Polko, dr Paulina Polko, [Onepress]

Pierwszy i jedyny na polskim rynku podręcznik operacyjny, zawierający aktualne zasady wojskowe, nadające się do natychmiastowego zastosowania w biznesie. Militarne wyzwania, jakie stały przed autorem książki, pozwoliły na zgromadzenie unikalnego zbioru doświadczeń, użytecznych zarówno dla ludzi w mundurach, jak i tych w garniturach.
Więcej: www.onepress.pl

więcej >

Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie


„BIG DATA. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie", Viktor Mayer-Schönberger, Kenneth Cukier

Dwaj czołowi eksperci wyjaśniają, jak „big data”, termin odnoszący się do umiejętności przetwarzania ogromnych ilości informacji, ich błyskawicznej analizy i wyciągania odkrywczych wniosków, zmieni nasze życie i co możemy zrobić, by uchronić się przed związanym z tym zjawiskiem niebezpieczeństwem. Jest to pierwsza tak obszerna praca poświęcona temu problemowi.
Więcej: www.mtbiznes.pl

więcej >

Zarządzanie cyklem życia organizacji

Premiera książki
Nowe życie organizacji
Niezwykle doświadczony doradca ds. zarządzania –IchakAdizes–zaliczany przez LeadershipExcellenceJournaldo grona 30 najbardziej wpływowych amerykańskich teoretyków zarządzania –prezentuje swoją teorię cyklu życia organizacji. Głównym motywem książki jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, co sprawia, że organizacje „starzeją się”, co przejawia się m.in. w nadmiernej biurokratyzacji, oraz jak temu zapobiec. Oprócz warstwy opisowej, podpartej przykładami, Adizesdostarcza narzędzi służących rozwiązywaniu problemów strukturalnych w firmach i prowadzących do ich odmłodzenia.

więcej >

Nowy ład na starym kontynencie

Premiera książki
Historia najnowsza Europy
Imponująca swoim rozmachem analiza zmian, które zaszły na kontynencie europejskim po 1989 r. Dużym atutem książki Therajest przyjęta przez niego w wielu miejscach perspektywa porównawcza, zarówno jeżeli chodzi o zestawianie ze sobą poszczególnych państw i miast (np. Warszawy i Berlina), jak i sfery publiczno-politycznej z „historią oddolną”. W tym ujęciu autor opisuje nie tylko przemiany makroekonomiczne, lecz także zmieniającą się mentalność oraz codzienne zwyczaje. Przyjęty przez niego horyzont czasowy obejmuje także kryzys z lat 2008-09 oraz konflikt na Ukrainie.

więcej >

Zarządzanie rodziną to trudny biznes


"Stawka większa niż biznes", Adrianna Lewandowska, Peter May, [Wolters Kluwer]

Autorzy, najwyższej klasy eksperci ds. firm rodzinnych, nie zatrzymali się w swojej publikacji na prostym podsumowaniu dostępnych badań i analiz dotyczących familijnych biznesów. Pokusili się natomiast na własną ekspertyzę, w jaki sposób korzystać  z przewag, jakie daje zarządzanie przedsiębiorstwem tego typu oraz jak wystrzegać się ryzyk płynących z „rodzinności” biznesu.
Więcej: www.wolterskluwer.pl

więcej >

Nauki Druckera

 

William A. Cohen, „Drucker o marketingu" [Słowa i Myśli]
Profesor marketingu, emerytowany generał dywizji Sił Powietrznych William A. Cohen po raz kolejny zbiera piśmiennictwo swojego mistrza, Petera Druckera, w postaci inspirującej książki – tym razem poświęconej marketingowi. Publikacja pełna jest nieoczywistych stwierdzeń wyjaśnianych w sposób zaskakujący przez guru zarządzania.
Więcej: www.slowaimysli.pl

więcej >

Stwórz jednorożca. Od idei po start-up wart miliony

Premiera książki
Start-up od podszewki
Autor motywuje do wykorzystania ogromnych możliwości, jakie współczesny świat stwarza osobom gotowym do założenia start-up’ów. Według przytoczonych przez niego statystyk, szanse na stworzenie firmy o wartości co najmniej 1 mld dolarów wynoszą bowiem obecnie ok. 1,3 proc. Oprócz warstwy motywacyjnej, w książce znajdziemy szeroki wachlarz porad na temat marketingu, pozyskiwania kapitału czy też doskonalenia nowych kompetencji. Zaletą książki jest szerokie omówienie tematu, co stanowi o jej przydatności dla początkujących przedsiębiorców.

więcej >

Jak skutecznie zarządzać jakością

 

Prof. Andrzej J. Blikle, „Doktryna jakości" [Helion]
Suma doświadczeń nestora polskiej przedsiębiorczości, które zdobywał wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w swojej rodzinnej firmie A.Blikle, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych. Zdaniem profesora, TQM to nie kolejna technika menedżerska, ale nowa filozofia zarządzania, której opanowanie i wdrożenie wymaga porzucenia wielu utartych mitów.
Więcej: www.onepress.pl

więcej >