Język:

 Polecamy

PREMIERA KSIĄŻKI

Robert Grzybek "Coaching odczarowany"
Narzędzia i rozwiązania biznesowe

Coaching budzi wiele emocji. Ma swoich zagorzałych zwolenników, którzy każdy weekend spędzają na seminariach motywacyjnych. Ma również zaciekłych przeciwników, którzy coachów uważają za hochsztaplerów. Robert Grzybek postanowił rozprawić się z mitami na temat coachingu. Choć wychodzi z pozycji wobec niego sceptycznej, ostatecznie stwierdza, że narzędzia i metody stosowane w coachingu mogą być skuteczne w samorozwoju, jeśli nie będziemy ich traktować jako drogi na skróty czy magicznej różdżki. Książka jest ciekawa, dobrze napisana i pełna anegdot.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Anna Sarnacka-Smith "Everest lidera"
O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie

Książka Anny Sarnackiej-Smith składa się z dwóch części. W pierwszej z nich znajdziemy 10 rozmów z polskimi i amerykańskimi liderami, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami na temat szeroko rozumianego przywództwa i pracy zespołowej. Druga część to poradnik, jak zostać liderem. Znajdziemy tutaj m.in. wskazówki dotyczące roli wartości, rozpoznawania swoich silnych stron, budowania sprawnego zespołu, a także skutecznej komunikacji. Zaletą książki jest jej kompleksowość – zarówno z rozmów z praktykami przywództwa, jak i z porad możemy wyciągnąć dla siebie wiele ważnych lekcji.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Bob Burg, John David Mann "Go-Giver. Lider-Rozdawca"
Krótka opowieść o tym, co w biznesie jest najważniejsze

Biznesowa przypowieść, która może zainspirować i zmienić nasze podejście do kariery i w życiu osobistym. W warstwie fabularnej kolejna książka Burga i Manna opowiada historię młodego menedżera, który staje przed wyzwaniem przypieczętowania przejęcia pogrążonej w kryzysie firmy. Prosta historia jest oczywiście jedynie wehikułem służącym przekazaniu idei go-giver, postulującej przeniesienie punktu ciężkości z „ja” na „inni”. Lektura zapewnia sporą dawkę przyjemności, inspiracji i pozytywnej energii, a przy tym możemy dobrze poznać i zrozumieć współczesne trendy w zarządzaniu.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Don Hutson "Jednominutowy negocjator"
Ukryte czynniki wpływające na nasze zachowanie

Jak twierdzą autorzy, większość z nas cierpi na „negocjofobię”. Wynika ona z niedostatecznej wiedzy na temat natury negocjacji, a w szczególności z przekonania, że muszą one zakładać sytuację win-lose. Rozprawiając się z tym i innymi mitami, Hutson i Lucas prezentują swój 4-etapowy program „leczenia” – EASY. Jego kolejne etapy to zaangażowanie w sytuację negocjacyjną, ocena preferencji negocjacyjnych, wybór strategii oraz regularne ćwiczenia. Zaletą książki jest zwięzłe, klarowne i łatwe do zapamiętania przedstawienie podstaw skutecznego podejścia negocjacyjnego.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Jonah Berger, "Nieświadome wybory"
Ukryte czynniki wpływające na nasze zachowanie

O tym, że inni ludzie oddziałują na podejmowane przez nas decyzje, nie trzeba nikogo przekonywać. Kiedy jednak przychodzi do analizy konkretnych przypadków z naszego życia, znacznie trudniej przyznać się do ograniczonej autonomii dokonywanych wyborów. Książka Jonaha Bergera pomaga lepiej zrozumieć kluczowe mechanizmy, poprzez który wpływ społeczny manifestuje się w codziennym życiu prywatnym i zawodowym (w tym m.in. mechanizm mimikry, imitacji czy też kierowania się opiniami innych). Ich poznanie gwarantuje zaś podniesienie jakości procesów decyzyjnych.

więcej >

Premiera książki

Joanna Heidtman, Piotr Piasecki, "Sensotwórczość"
7 sposobów tworzenia 

Jak piszą we wstępie autorzy, „sensotwórczość to idea nadawania sensu działaniu – zarówno jednostkowemu, jak i podejmowanemu przez całe organizacje”. Uświadomienie sobie sensu pracy jest niezbędne, by utrzymać zaangażowanie współczesnych pracowników. Przez pryzmat „sensotwórczości” autorzy, motywując czytelnika do odwoływania się do jego własnych doświadczeń, omawiają siedem kluczowych aspektów działalności organizacji: innowacyjność, zarządzanie różnorodnością, uczenie się organizacji, przywództwo, budowanie więzi z pracowniami oraz pracę zespołową.

więcej >

Premiera książki

Steve Case, "Trzecia fala"
Wizja gospodarki przyszłości

Odwołując się do swojego kilkudziesięcioletniego doświadczenia jako pioniera w dziedzinie przedsiębiorczości oraz inwestowania, Steve Case oświadcza, że wkraczamy w nową erę. Nadchodzi trzecia fala internetu, która radykalnie zmieni najważniejsze gałęzie gospodarki i doprowadzi do odrodzenia przedsiębiorczości. "Trzecia fala" to częściowo pamiętnik, częściowo manifest, a częściowo instrukcja na przyszłość, to ważna lektura dla każdego, kto chce przetrwać – i rozwijać się – w tej szybko zmieniającej się epoce cyfrowej.

więcej >

Premiera książki

Adam Dębowski, Grzegorz Skibiński, "60 sekund dziennie, by zarządzać lepiej"

3-miesięczny program rozwoju lidera, zespołu i firmy

Lider, menedżer, przedsiębiorca chce zawsze dwóch rzeczy: większych efektów (pieniędzy, sprzedaży, osiągnięć) oraz świętego spokoju (aby mógł zająć się tym,co lubi, a nie głupstwami i bezsensownymi sprawami). Kluczową kompetencją jest podejmowanie decyzji. Im jesteś wyżej w strukturze firmy lub im bardziej twoja firma się rozwija, tym mniej zajmujesz się sprawami operacyjnymi, a coraz bardziej podejmowaniem decyzji. Najlepiej jeśli każda decyzja zajmowałaby 60 sekund: 30 sekund poznajesz sytuację, 29 sekund analizujesz, w ciągu jednej sekundy podejmujesz decyzję. Aby to było możliwe, wszystkie inne procesy, systemy, strategie muszą działać sprawnie, a ludzie muszą być świadomi, kompetentni.

więcej >

Premiera książki

Karol Wojciechowski, "Johna F. Kennedy’ego idealizm bez złudzeń"
Pierwsza praca poświęcona w całości myśli polityczno-prawnej Johna F. Kennedy’ego
John F. Kennedy (1917–1963) jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych ikon XX wieku. Trwale zapisał się zarówno w historii USA, jak i świata, mimo że jego prezydentura trwała niecałe trzy lata. W przeprowadzonej wśród Amerykanów w 2013 roku przez Instytut Gallupa ankiecie na temat prezydentów USA z ostatnich 60 lat zdecydowanie najwyżej oceniono Johna F. Kennedy’ego. 

więcej >

Premiera książki

Sławomir Jarmuż, Mirosław Tarasiewicz "Alfabet mitów menedżerskich"
O pułapkach bezrefleksyjnego działania
Menedżerowie, specjaliści, trenerzy, konsultanci często opierają swoje działania na osobistym doświadczeniu czy intuicji. Takie podejście nie zawsze się sprawdza, stwarza ryzyko zbędnych nieporozumień lub działania w chaosie. Na czym więc bazować? Jak uniknąć pułapek i wprowadzić skuteczne praktyki biznesowe? Autorzy obalają nieskuteczne koncepcje, nieetyczne praktyki biznesowe, błędne założenia i nieefektywne działania spotykane w świecie zarządzania. Nie tylko jednak kwestionują to, co rutynowe, nieskuteczne i szkodliwe, ale proponują też alternatywne metody działania.

więcej >