Język:

 Polecamy

Premiera książki

Adam Dębowski, Grzegorz Skibiński, "60 sekund dziennie, by zarządzać lepiej"

3-miesięczny program rozwoju lidera, zespołu i firmy

Lider, menedżer, przedsiębiorca chce zawsze dwóch rzeczy: większych efektów (pieniędzy, sprzedaży, osiągnięć) oraz świętego spokoju (aby mógł zająć się tym,co lubi, a nie głupstwami i bezsensownymi sprawami). Kluczową kompetencją jest podejmowanie decyzji. Im jesteś wyżej w strukturze firmy lub im bardziej twoja firma się rozwija, tym mniej zajmujesz się sprawami operacyjnymi, a coraz bardziej podejmowaniem decyzji. Najlepiej jeśli każda decyzja zajmowałaby 60 sekund: 30 sekund poznajesz sytuację, 29 sekund analizujesz, w ciągu jednej sekundy podejmujesz decyzję. Aby to było możliwe, wszystkie inne procesy, systemy, strategie muszą działać sprawnie, a ludzie muszą być świadomi, kompetentni.

więcej >

Premiera książki

Karol Wojciechowski, "Johna F. Kennedy’ego idealizm bez złudzeń"
Pierwsza praca poświęcona w całości myśli polityczno-prawnej Johna F. Kennedy’ego
John F. Kennedy (1917–1963) jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych ikon XX wieku. Trwale zapisał się zarówno w historii USA, jak i świata, mimo że jego prezydentura trwała niecałe trzy lata. W przeprowadzonej wśród Amerykanów w 2013 roku przez Instytut Gallupa ankiecie na temat prezydentów USA z ostatnich 60 lat zdecydowanie najwyżej oceniono Johna F. Kennedy’ego. 

więcej >

Premiera książki

Sławomir Jarmuż, Mirosław Tarasiewicz "Alfabet mitów menedżerskich"
O pułapkach bezrefleksyjnego działania
Menedżerowie, specjaliści, trenerzy, konsultanci często opierają swoje działania na osobistym doświadczeniu czy intuicji. Takie podejście nie zawsze się sprawdza, stwarza ryzyko zbędnych nieporozumień lub działania w chaosie. Na czym więc bazować? Jak uniknąć pułapek i wprowadzić skuteczne praktyki biznesowe? Autorzy obalają nieskuteczne koncepcje, nieetyczne praktyki biznesowe, błędne założenia i nieefektywne działania spotykane w świecie zarządzania. Nie tylko jednak kwestionują to, co rutynowe, nieskuteczne i szkodliwe, ale proponują też alternatywne metody działania.

więcej >

Premiera książki

Marek Staniszewski "...tak na marginesie strategii"
Z peryferii marketingu
Marek Staniszewski, autor Harvard Business Review Polska, który od lat zajmuje się strategią w marketingu, pisze o tym, co znajduje się na peryferiach dziedziny - roli nowych technologii w świecie marek, emocjach w relacjach z klientami, antagonizmach między działami sprzedaży i marketingiem, czy storytellingu. W kilkunastu esejach znajdziemy rozważania stratega, który ma ogromne doświadczenie w branży, dzięki czemu krytycznie odnosi się do marketingowych truizmów, a jednocześnie śmiało sięga po inspiracje różnych dziedzin - filozofii czy fizyki.  

więcej >

Premiera książki

Maciej Tesławski "Konsument wierny jak pies"
Sztuka budowania relacji z klientem
Maciej Tesławski wraz z zaprzyjaźnionymi marketerami  w wielogłosowej opowieści tłumaczy podstawy budowania relacji z klientem. Relacji nie byle jakiej, bo opartej na lojalności wobec marki. Aspekt ten często bywa traktowany bardzo instrumentalnie i zasadza się na swego rodzaju "przekupstwie" - z książki dowiemy się jak uniknąć tej pułapki i sięgnąć głębiej, by więź z naszym konsumentem była trwała. 

więcej >

Premiera książki

Igor Gałązkiewicz "Art branding"
Zarządzanie Big Data
"Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu budowania strategii tożsamości marki, nigdy do tej pory nie determinowała tak dalece wizerunku" - zauważa we wstępie do książki Igor Gałązkiewicz. Prezentuje w niej szeroki przegląd ciekawych przykładów wielowymiarowych związków między sztuką a marketingiem, w tym m.in. roli artysty w budowaniu wizerunku marek, korporacyjnych kolekcji, programów stypendialnych czy też strategii komunikacyjnych wykorzystujących sztukę. Dodatkowym wątkiem jest omówienie tematyki zarządzanie marką przez instytucje kultury. 

więcej >

Premiera książki

Mateusz Grzesiak "Psychologia zmiany"
Najskuteczniejsze narzędzia pracy z ludzkimi emocjami, zachowaniami i myśleniem
Najnowsza książka Mateusza Grzesiaka „Psychologia zmiany” to kompendium wiedzy, przydatne nie tylko ludziom poszukujący rozwoju osobistego, ale także tym, którzy w przyszłości chcą także pomagać innym.  Lata pracy i doświadczenie tego międzynarodowego nauczyciela pomogły w opracowaniu metody opierającej się na holistycznym podejściu – postrzeganiu człowieka jako całości i stworzeniu modelu psychologii interdyscyplinarnej. 

więcej >

Premiera książki

Robert Maurer "Filozofia kaizen"
Metoda małych kroków
Autor – psycholog zajmujący się rozwojem osobistym – przedstawia podejście do procesu wprowadzania zmian,  w tym samorozwoju, które oparte jest na idei ciągłego doskonalenia (kaizen). Maurer wychodzi od diagnozy ludzkiej natury, której częścią jest sprzeciw wobec radykalnych zmian. Dlatego, choć rewolucje w życiu prywatnym i organizacji są tym, co pobudza naszą wyobraźnię, to w rzeczywistości najbardziej skuteczna jest metoda małych kroków. Pozwala ona między innymi obniżyć poziom lęku i stresu, który jest naturalną ludzką reakcją na zmiany.

więcej >

Premiera książki

Izabela Kisilowska, Maciej Kisilowski "Administrategia"
Na nowo o sektorze publicznym
Kultura organizacji w sektorze publicznym w Polsce nie ma najlepszej opinii. Również dlatego praca w tym obszarze uważana jest za mało prestiżową. Zupełnie niepotrzebnie – jak piszą autorzy, zarządzanie w administracji to przecież wyjątkowa szansa na zmianę otaczającej rzeczywistości. Aby ten proces umożliwić, warto sięgnąć po Administrategię, pierwszy w Polsce poradnik o strategicznym zarządzaniu w administracji publicznej. O tym, jak kierować szpitalem, instytucją kultury czy urzędem, gromadząc zespół wokół wspólnych celów i wartości, piszą Izabela i Maciej Kisilowscy.

więcej >

Premiera książki

Grzegorz Błażewicz "Rewolucja z Marketing Automation"
Zarządzanie Big Data
Dzisiejszy użytkownik Internetu zostawia za sobą coraz więcej informacji. Grzegorz Błażewicz podjął wyzwanie i stworzył poradnik, który pomoże nam sobie z tymi danymi poradzić – tak, abyśmy nie byli nimi przytłoczeni, lecz umieli je wykorzystać i przekuć w sprzedażowy sukces. Po książkę mogą sięgnąć wszyscy – zarówno stawiający pierwsze kroki w e-biznesie, jak i ci, którzy mają już doświadczenie, ale poszukują innowacyjnych rozwiązań. Znajdziemy w niej praktyczne przykłady z polskiego rynku, dzięki którym łatwiej będzie zrozumieć, jak zarządzać big data w naszej organizacji.

więcej >