Język:

Magazyn

DOBRZE PRZEMYŚLANY MAGAZYN

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od wiosny 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz. Prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz przedstawia inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

MAGAZYN THINKTANK

W najnowszym wydaniu magazynu THINKTANK piszemy m.in. o tym jak dobrze wypaść w tabeli - czyli jak oswoić Kluczowe Wskaźniki Efektywności i inne sposoby mierzenia skuteczności menedżerów oraz o tym jak być kreatywnym liderem, czyli o cechach przywódców, których potrzebuje innowacyjna gospodarka (inspirująca rozmowa Dariusza Żuka i Andrzeja Zielińskiego - okazuje się, że aktorzy są bardziej zdyscyplinowani niż szefowie firm, a przedsiębiorcy chętniej dają się ponieść losowości niż artyści - czego mogą się od siebie nauczyć?). W magazynie także słownik pojęć FinTech – wszystko o finansach przyszłości.

TEMAT NUMERU


Mierzenie kluczowych wskaźników efektywności i monitorowanie postępów w pracy – dobrodziejstwo czy utrapienie polskich menedżerów? O tym, kto i co bada w korporacjach oraz w jaki sposób z tego korzystać piszą Paweł Oksanowicz, kierownik projektów oraz Katarzyna Kozłowska, redaktor naczelna THINKTANK

 

 

 

 

 

TRENDY

Pięć ciekawych idei w świecie biznesu i zarządzania: ● Nowy globalny nie-ład międzynarodowy [12] ● Największe wyzwania stojące przed dyrektorami HR [14] ● Kto ćwierka na Twitterze [18] ● Rewolucja dronowa uskrzydli biznes [20] ● Sztuczna inteligencja vs. emulacja mózgu [22]

STRATEGIE

Wiele z dziesiątków procesów, z którymi mamy do czynienia w organizacjach, da się zoptymalizować, wykorzystując do tego systemy informatyczne wspomagające obieg dokumentów i spraw (workflow) – przekonują Krzysztof Rozwadowski, współzałożyciel i CTO BlueDew oraz Jan Trawiński, współzałożyciel i CEO BlueDew

Optymalizacja procesów biznesowych w firmie to nie tylko działania poprawiające efektywność samej organizacji. To także lepsze wykorzystanie źródeł informacji o rynku i klientach – pisze Anna Pakulska, dyrektor sprzedaży w obszarze klienta strategicznego z ERIF Biura Informacji Gospodarczej S.A.

KONTRAPUNKT

Kreatywny lider to taki, który nie tylko zarządza procesami, lecz także powołuje do życia coś zupełnie nowego. Czy twórcy start-upów są w jakimś stopniu podobni do artystów? I czym ludzie sztuki różnią się od przedstawicieli współczesnego biznesu? Rozmowa Andrzeja Zielińskiego, aktora teatralnego i filmowego oraz Dariusza Żuka, przedsiębiorcy i promotora start-upów 

PODSUMOWANIE PROJEKTU : 25 lat RYNKU FINANSOWEGO W POLSCE

Czas rozsądnych decyzji. Z okazji 25-lecia rynku finansowego w Polsce THINKTANK zainicjował wśród decydentów, praktyków i ekspertów szeroką dyskusję na temat kondycji i perspektyw rozwoju najważniejszych branż sektora. 53

OPINIA: Sukcesy bankowości: od regulacji do innowacji [Sławomir Lachowski]

OPINIA: Rynek kapitałowy w groźnym trendzie [Igor Chalupec]

OPINIA: Polska giełda w punkcie zwrotnym. Czas na strategię [Lidia Adamska]

OPINIA: Polacy otwierają się na strategie oferowane przez TFI [Małgorzata Góra-Dubiela]

FOTORELACJA z okrągłych stołów projektu Sektor Finansowy w Polsce

O tym, dlaczego poziom wiedzy o pieniądzach wśród Polaków nie rósł tak dynamicznie, jak rozwijały się instytucje finansowe i o czterech filarach edukacji ekonomicznej pisze Grzegorz Zalewski, ekspert Domu Maklerskiego BOŚ SA i założyciel Wydawnictwa Linia

INSPIRACJE

Wybór ciekawych koncepcji z lektur, raportów i debat: ● Najczęstsze problemy pracy zespołowej (i sposoby ich pokonywania) [110] ● Dialog jako lekarstwo na kryzys rozwojowy [114] ● Nowoczesny marketing miejsc [118] ● Lidera chwile poranne [122]

NETWORK

Idee, o których dyskutowali eksperci podczas THINKTANK SOCIETY i innych spotkań organizowanych przez ośrodek THINKTANK