Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

TEMAT NUMERU


Mierzenie kluczowych wskaźników efektywności i monitorowanie postępów w pracy – dobrodziejstwo czy utrapienie polskich menedżerów? O tym, kto i co bada w korporacjach oraz w jaki sposób z tego korzystać piszą Paweł Oksanowicz, kierownik projektów oraz Katarzyna Kozłowska, redaktor naczelna THINKTANK

 

 

 

 

 

TRENDY

Pięć ciekawych idei w świecie biznesu i zarządzania: ● Nowy globalny nie-ład międzynarodowy [12] ● Największe wyzwania stojące przed dyrektorami HR [14] ● Kto ćwierka na Twitterze [18] ● Rewolucja dronowa uskrzydli biznes [20] ● Sztuczna inteligencja vs. emulacja mózgu [22]

KONTRAPUNKT

Kreatywny lider to taki, który nie tylko zarządza procesami, lecz także powołuje do życia coś zupełnie nowego. Czy twórcy start-upów są w jakimś stopniu podobni do artystów? I czym ludzie sztuki różnią się od przedstawicieli współczesnego biznesu? Rozmowa Andrzeja Zielińskiego, aktora teatralnego i filmowego oraz Dariusza Żuka, przedsiębiorcy i promotora start-upów 

STRATEGIE

Wiele z dziesiątków procesów, z którymi mamy do czynienia w organizacjach, da się zoptymalizować, wykorzystując do tego systemy informatyczne wspomagające obieg dokumentów i spraw (workflow) – przekonują Krzysztof Rozwadowski, współzałożyciel i CTO BlueDew oraz Jan Trawiński, współzałożyciel i CEO BlueDew

Optymalizacja procesów biznesowych w firmie to nie tylko działania poprawiające efektywność samej organizacji. To także lepsze wykorzystanie źródeł informacji o rynku i klientach – pisze Anna Pakulska, dyrektor sprzedaży w obszarze klienta strategicznego z ERIF Biura Informacji Gospodarczej S.A.

INSPIRACJE

Wybór ciekawych koncepcji z lektur, raportów i debat: ● Najczęstsze problemy pracy zespołowej (i sposoby ich pokonywania) [110] ● Dialog jako lekarstwo na kryzys rozwojowy [114] ● Nowoczesny marketing miejsc [118] ● Lidera chwile poranne [122]