Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

TEMAT NUMERU


Marka 3.0 tworzona jest ze społeczną misją wykraczającą daleko poza zaspokojenie potrzeb konsumpcyjnych, gromadzi wokół siebie ludzi, a do tego w sposób naturalny funkcjonuje w sieciach społecznościowych – piszą Bartłomiej Brach, założyciel sieci badań nad młodą kulturą Królicza Nora oraz Kazimierz Żurek, analityk THINKTANK.

Młodość brandu wpisana jest w jego DNA. Warto sięgnąć do tradycji marki, przyjrzeć się jej genotypowi – zachęca Wojtek Mierowski, creative director i partner BNA.

 

 

 

 

 

TRENDY

Akcjonariat pracowniczy - drugie podejście ● Cyfryzacja gospodarki: w oczekiwaniu na żabi skok ● Nowa rola lidera: Nawigator Płaskiego Świata ● Gospodarka cyrkularna ● Blockchain podbija świat finansów

KONTRAPUNKT

Gdzie przebiega granica pomiędzy zdrowym dążeniem do maksymalizacji korzyści a chciwością – Sławomir Lachowski, finansista, rozmawia z o. Maciejem Ziębą, duchownym, fizykiem o jednym z najcięższych grzechów współczesnych menedżerów.

STRATEGIE

Dialog służy marketerom. Co wynika z burzy mózgów ekspertów ds. komunikacji marketingowej z długoletnim stażem i pokolenia najmłodszych specjalistów ds. brandingu? O II Forum Brandingu pisze Małgorzata Bonikowska, prezes ośrodka dialogu i analiz THINKTANK i Centrum Stosunków Międzynarodowych.

STUDIUM PRZYPADKU: NAJLEPSZE, BO POLSKIE. O strategiach brandingowych, w ramach których wykorzystuje się wątki narodowe, opowiadają zarządzający i właściciele marek: LEGIA (Bogusław Leśnodorski), PRÓCHNIK (Rafał Bauer) i URSUS (Karol Zarajczyk).

STUDIUM PRZYPADKU: MARKA ZMIENIA ŚWIAT. O wpływie brandów na rzeczywistość, w tym na nasz sposób postrzegania świata, piszą eksperci i praktycy komunikacji marketingowej z Instytutu Matki i Dziecka (Dorota Kleszczewska), P&G (Małgorzata Rokita) i WTT (Izabela Kapil).

Jak oczarować konsumenta w sieci? Czy Facebook jest wciąż przydatnym narzędziem dla marketera, czy może odchodzi już do lamusa? I co to są „shit stormy”? O współczesnych kanałach komunikacji opowiada Rafał Madajczak, twórca i autor portalu ASZdziennik.pl. 

TAK MYŚLĘ: Polacy uwielbiają podróbki. Co z tego wynika dla marek? O innym wymiarze autentyczności pisze Monika Kowalewska z Superbrands.

Myślenie designem to metoda współpracy z klientem, która staje się coraz bardziej popularna w świecie marketingu. Jak wykorzystać efekty pracy interdyscyplinarnych zespołów dla budowania skutecznych marek – pisze Agnieszka Wolińska-Skuza z MAS Consulting.

TAK MYŚLĘ: Nawet w Dolinie Krzemowej nie da się przyciągnąć inwestorów samą technologią. Konieczny jest dobry brand – pisze z San Francisco Marta Zucker, autorka książek o kobietach w światowej stolicy technologii.

Marka będzie atrakcyjna dla konsumentów wówczas, gdy zauroczy najpierw ludzi, którzy ją tworzą. Oznacza to rozszerzenie praktyk brandingowych na grunt HR – przekonują Mariusz Przybył i Andrzej Rozen z agencji BNA.

TAK MYŚLĘ: Bitwa o milenialsów toczy się już od dawna. W brandingu zwyciężą ci, którzy jako piewsi dotrą do pokolenia Z – tłumaczy Kazimierz Stańczak, senior advisor z Bain & Company.

INSPIRACJE

● Milenialsi w pracy ● Kiedy kobiety podejmują lepsze decyzje niż mężczyźni ● Cyberataki – warto zabezpieczyć przed nimi firmę ● Produktywna prokrastynacja ● Jak nie stracić pieniędzy na odchudzaniu