Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

INSPIRACJE

● Wzrost nierówności jest stałą cechą kapitalizmu – Thomas Piketty pisze, jak to zmienić [144] ● Deficyt szacunku, godności i równości to klucz do zrozumienia kłopotów w sferze publicznej i firmach [148] ● Dlaczego młodzi Polacy nie angażują się w politykę? Portret młodego pokolenia [152] ● Szef Pixar o trudnej sztuce kreowania inspiracji [156] ● Robić mniej, a lepiej – koncentracja to klucz do efektywnej pracy [160]

STRATEGIE

Firmy nie mogą istnieć bez strategii – choć starając stawiać sobie cele, często wpadają w typowe dla organizacji pułapki – wnioski dyskusji THINKTANK, w którym wzięli udział: Borys Stokalski (Infovide-Matrix), Piotr Drożdżyk (Teradata), Piotr Łuba (PwC) i Mateusz Młodawski (Cemex).

Specyficzne cechy kulturowe Polaków sprawiają, że zmiany strategiczne w organizacjach mogą napotkać na problemy – twierdzi Piotr Gryko, partner w House of Skills.

Nowe firmy coraz częściej wyprzedzają liderów rynku we wprowadzaniu innowacyjnych produktów i usług, bo wykorzystują atuty rewolucji cyfrowej – pisze Magdalena Burnat-Mikosz, lider działu Innovation Consulting w Deloitte House.

Wielu niepowodzeń w procesie zmian dałoby się uniknąć, gdyby menedżerowie uwzględnili naturę ludzkiego mózgu – przekonuje Marek Matkowski, psycholog biznesu.

O roli państwa w gospodarce i szczególnym traktowaniu niektórych ze spółek należących do Skarbu Państwa piszą Ireneusz Piecuch, wiceprezes Poczty Polskiej, Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP SA, Mirosław Antonowicz, adiunkt w Akademii Leona Koźmińskiego, Jan Dworak, przewodniczący KRRiTV oraz Przemysław Sypniewski, prezes Warszawskiego Instytutu Pocztowego.

Połóżmy na stół istniejące strategie rozwoju Polski i zacznijmy o nich rozmawiać – namawia Michał Boni, kulturoznawca i polityk.

Co zrobić, aby speech motywacyjny zadziałał? Powinien być mieszanką teorii, odniesień do realnego życia oraz dawki emocji i zaangażowania – przekonuje Mateusz Grzesiak, coach i ceniony mówca motywacyjny.

Odejdźmy od bezrefleksyjnego kopiowania zachodnich wzorców, w polskich warunkach ta strategia ponosi porażkę – udowadnia Jan Sowa, socjolog i psycholog.

EXPO 2015: bezpieczeństwo żywnościowe to coraz poważniejszy problem rządów i świata – fotorelacja THINKTANK z wystawy światowej, która inspiruje do poszukiwań nowoczesnych rozwiązań.

Nie da się budować przyszłości Polski na podstawie wzorców z nieistniejącego już świata – przekonuje Marek Góra, specjalista ekonomii pracy i systemów emerytalnych.

Strategia rozwoju miasta Lublin oparta została na rozwiązaniu, które w Polsce może służyć za wzorzec dla administracji publicznej. O modelu partycypacji społecznej opowiada Krzysztof Żuk, prezydent miasta Lublina.

Dlaczego pracujemy więcej, a osiągamy mniej? Dlaczego większość firmowych strategii nie udaje się lub ich efekty są dużo gorsze, niż zakładamy? Zjawisko Fake Work tłumaczy Małgorzata Niewińska, konsultantka w Door International.

Mimo że w ostatnich latach powstały krajowa strategia długookresowa i średniookresowa, w administracji publicznej ciągle brakuje myślenia strategicznego – przekonuje Agata Dąmbska, ekspertka Forum Od-nowa.

Firmy, których klienci deklarują zadowolenie z produktów i usług lepiej się rozwijają na tle konkurencji. O tym jak zmienić klienta w efektywnego promotora pisze Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company.

Szybki pomiar emocjonalnego nastawienia pracowników do różnych aspektów pracy będzie rewolucją w podejściu do planowania szkoleń, rekrutacji i oceniania poziomu zadowolenia – przekonuje Rafał Ohme, psycholog, pionier consumer neuroscience na świecie.

Słabsze od oczekiwanych wyniki sprzedaży są efektem błędnej strategii postępowania z handlowcami – dowiadujemy się od Michała Wójcika, prezesa Akademii Bohaterów Sprzedaży.

ROZMOWA: Świat biznesu ma dziś trudność z motywowaniem pracowników, z wykrzesaniem z nich zaangażowania i pasji. O przywództwie, które wyzwala twórczą energię THINKTANK rozmawia z Krzysztofem Pastorem, choreografem i dyrektorem Polskiego Baletu Narodowego.

KONTRAPUNKT

Strategia musi łączyć dwie funkcje: nadawania sensu i kontroli bieżącego działania organizacji oraz odkrywania nowych możliwości rozwoju. Dyskusja prof. Piotra Płoszajskiego z prof. Krzysztofem Obłojem – ekspertów zarządzania strategicznego.

TRENDY

Firma jako idea i podmiot [16] ● Marka na nowe czasy – cyfryzacja, dialog, odpowiedzialność, autentyczność [18] ● Kręta droga do smart city [22] ● E-commerce szansą na rozwój [24] ● Młodzi stawiają nowe wyzwania przed biznesem [28] ● Wolontariat rodzinny: dla innych oraz dla bliskich [30]

TEMAT NUMERU


Strategia ciągle ma znaczenie. Ale zmiany w otoczeniu powodują, że wymaga dziś nowego podejścia. Jak budować dobrą strategię, by nie stała się z dnia na dzień zła?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://canadianpharmacyonline.org/steps-getting-propecia-prescription-online/