Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

INSPIRACJE

● „Stolarz”: dobra opowieść zachęca do zmian [156] ● Od postcyfrowości do consumer intelligence: co słychać w cyfrowym świecie [160] ● Dzielenie się z innymi jako strategia sukcesu [165] ● Jak wzlatywać na globalny poziom [168] ● W poszukiwaniu nowych recept dla kapitalizmu [173] ● Przepis mistrzów na pobudzanie kreatywności [178]

STRATEGIE

Zmiana ma złożoną naturę, dlatego warto na nią spojrzeć z filozoficzną refleksją – przekonuje dr Marcin Fabjański, filozof i pisarz.

Istotą zmiany jest odkrywanie siebie. O dążeniu do doskonałości – opowiada dr Adam Aduszkiewicz, coach, trener i konsultant.

Lean Management zwiększa efektywność organizacji. Ale może być również sposobem na budowanie szerszej strategii adaptacyjnej stale doskonalącej się firmy – pisze Radosław Drzewiecki, partner zarządzający Leanpassion.

Mówmy o trudnościach, jakie wiążą się z procesem zmian, zamiast karmić ludzi lukrowanymi historyjkami – apeluje Grzegorz Kosson, strateg i pisarz.

Firmy szukają potencjału zmiany modelu biznesowego głównie wewnątrz. Alternatywą jest skorzystanie z różnych form kooperacji ze start-upami i firmami zewnętrznymi – doradza Tomasz Rudolf, partner w firmie Innovatika.

BADANIE: Tradycyjne funkcje rad nadzorczych przestają być satysfakcjonujące. Rosną oczekiwania w stosunku do ich kompetencji. Wnioski z „okrągłego stołu” i debaty zorganizowanej przez THINKTANK i firmę Deloitte oraz badania „Liderzy na dziś – liderzy na jutro”.

Liderzy i menedżerowie nie doceniają znaczenia więzi międzyludzkich w relacjach B2B. A to jeden z ważniejszych i najprostszych obszarów do przeprowadzenia zmian i klucz do zysków – zauważa Sylwia Lewandowska-Akhviediani,
psycholog międzykulturowy.

Wielu menedżerów ma mentalny kłopot ze zmianą cen i nie wie, jak je podnosić.
O tym, jak zrobić to skutecznie i o jakich siedmiu czynnikach pamiętać – piszą Monika Chodowicz, dr Maciej Kraus i Maciej Kroenke – eksperci z biura FernPartners.

Dbałość o podnoszenie standardów obsługi klienta przysłania wielu firmom zwyczaj komunikowania się z własnymi pracownikami. Do wykorzystania wiedzy sprzedawców namawia Arkadiusz Wódkowski, konsultant
w Agencji Badań Marketingowych.

Jaka jest mechanika zmiany? Jak zmienić system sprzedaży? Jak być bliżej klienta? O praktyce zmian piszą: Krzysztof Ogonowski – prezes BPI Polska, Michał Wójcik – prezes Akademii Bohaterów Sprzedaży, oraz Zbigniew Baranowski – rzecznik prasowy Poczty Polskiej SA.

Zmiana wymaga wewnętrznej determinacji – udowadnia na własnym doświadczeniu Tomasz Chmura, trener personalny, a dawniej pracownik korporacji.

Potrzebujemy spójnego przywództwa, by sprostać zmianom i je z sukcesem wprowadzać. Tylko sprawny menedżer i szczęśliwy człowiek w jednym może tego dokonać. Koncepcję „spójnego przywództwa” wdraża Zofia Dzik, liderka, prezes Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania.
Liderzy i menedżerowie coraz mocniej interesują się zarządzaniem przez wartości. Wyniki badania liderów oraz doświadczenia firm Polpharma i Skanska z zarządzaniem przez wartości przedstawia Rafał Zacłona, kierownik badań THINKTANK.

W powszechnej opinii szkoła to najtrudniejszy teren do przeprowadzenie zmian. Doświadczenia dyrektorów szkół udowadniają, że nie musi tak być. Wnioski z „okrągłego stołu” THINKTANK.

Zarządzanie miastem to uzgadnianie sprzecznych interesów. Doświadczenia związane z prowadzeniem dialogu w mieście mogą być inspiracją dla liderów i menedżerów – pisze Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

ROZMOWA: O twardym i miękkim zarządzaniu w zmianie THINKTANK rozmawia z Tadeuszem Ferencem, prezydentem Rzeszowa, jednego najczęściej nagradzanych za udaną transformację polskich miast.

RAPORT: SPORT – BIZNES – EFEKTYWNOŚĆ: Czynniki skutecznej zmiany społecznej w sporcie analizuje Aleksandra Gołdys, socjolożka, a o efektywnej współpracy pomiędzy sportem a biznesem piszą: Jowita Twardowska (Grupa LOTOS), Katarzyna Majchrzak i Ewa Barszcz (EDF Polska S.A.) oraz Piotr Glinkowski (PL.2012+).

KONTRAPUNKT

Liderzy powinni nauczyć się „tańca ze zmianami”. O skutecznym przewodzeniu zmianom rozmawiają Jacek Santorski, psycholog biznesu, i dr Ryszard Praszkier, ekspert zmiany społecznej.

TRENDY

Innowacyjność znów wraca do gry [14] ● Ropa, Rosja, dolar i strefa euro: tematy 2015 [16] ● Walka z cyberprzestępczością [20] ● Tandem w firmach rodzinnych [22] ● Marka w cyfrowym świecie [24] ● „Trzeci bieg” odpowiedzialności [26] ● Prawdziwy kod zaangażowania [28] ● Przedsiębiorcy chcą marki Polska [30]

TEMAT NUMERU


Liderów, którzy dokonują skutecznych zmian, wyróżniają cztery umiejętności. Potrafią rozeznać, czego w zmianie nie dotykać, umieją przekonująco wskazać cel i sens zmian, skutecznie zarządzają emocjami ludzi oraz umiejętnie dozują komunikację. Działają także w dwóch „systemach operacyjnych” – pisze Paweł Rabiej, partner zarządzający THINKTANK.

 

 

 

 

 

 

 

https://canadianpharmacyonline.org/steps-getting-propecia-prescription-online/