Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

THINKTANK Network

Idee, o których dyskutowali eksperci podczas spotkań organizowanych przez TT.

Praktyki zarządcze

„Winda do nieba” to model komunikacji dla dojrzałych. Umożliwia sprawne osiąganie celów w rozmowie, doprowadzanie negocjacji do sukcesów albo prowadzenie porywających prezentacji – objaśniają psychologowie biznesu Jacek Santorski i Marek Matkowski.

Liderzy nie doceniają siły retoryki – pisze Robert Krool, doradca prezesów firm i mówca biznesowy.

Trudności w porozumieniu to najczęściej efekt konfrontacyjnego języka – twierdzi Tomasz Jamroziak, psycholog i doradca biznesu. Idea porozumienia bez przemocy zakłada, że komunikacja jest skuteczniejsza, gdy odbywa się bez agresji. Jak mówić „językiem żyrafy”?

FOTOSTORY. Każdy dialog jest rozmową, ale nie każda rozmowa jest dialogiem. Aby nim się stała i rzeczywiście budowała mosty porozumienia oraz zmieniała firmy i organizacje, trzeba traktować dialog jako ustandaryzowany proces. Jakie powinien zawierać elementy? – wnioski THINKTANK.

Rozbieżność interesów między ludźmi w firmie jest naturalna, a konflikty nieuniknione – tłumaczą Jerzy Gut i Wojciech Haman. Można jednak zapobiegać konfliktom, stosując w organizacji model negocjacji nastawiony na lepszą współpracę.

Każde negocjacje realizują jeden z pięciu metacelów rozmowy. Uświadomienie sobie ich charakteru w konkretnej sytuacji upraszcza i przyśpiesza decyzje – przekonuje Ewa Kastory, ekspert negocjacyjny.

Liderzy mogą uczyć się od hipisów tolerancji, poczucia wspólnoty, by otworzyć się na pracę zespołową – przekonuje Kamil Sipowicz, filozof.

Niezobowiązująca rozmowa, czyli small talk, to nie tylko test kultury. To również klucz do kontaktów międzyludzkich i ważna umiejętność w towarzystwie. Jak ją prowadzić? Wyjaśnia reżyser Krzysztof Zanussi.

Studium przypadku . O tym, jakie efekty przynosi dialog i jak skutecznie rozmawiać z rynkiem oraz z pracownikami, piszą praktycy i eksperci: Ewa Grenda (Roche Polska), Bożena Leśniewska (Orange Polska), Ronald Binkofski (Microsoft), Frédéric Amoudru (BNP Paribas Bank Polska), Edward Stanoch (Aon Hewitt) i Dominika Bettman (Siemens).

Liderzy nadużywają swoich przewag, co psuje relacje z pracownikami i może prowadzić do pogorszenia relacji biznesowych. Możliwe jest jednak wszechstronne przywództwo, przekonują psycholog biznesu Jacek Santorski i ekspert ds. przywództwa Robert Kaiser. Takie, które pomaga liderowi kalibrować własną siłę i osiągnąć równowagę niezbędną do efektywnego działania.

Atmosfera w firmie zależy w znakomitej większości od działań lidera. Jakie style przywódcze pozwalają stworzyć zdrową, wspierającą rozwój firmy atmosferę? Tłumaczą Michał Skup, Izabela Kaźmierczak, Elżbieta Warszycka, konsultanci z firmy doradczej Hay Group.

Aby wykazywać się ponadprzeciętną kreatywnością, od czasu do czasu trzeba dać szarym komórkom odpocząć, przerwać wszelkie czynności i nie robić dosłownie nic – konstatuje Miłosz Brzeziński, doradca liderów biznesu. Wcześniej jednak należy spędzić wartościowo czas, ładując swoje baterie poznawcze.

Tworzenie zespołów z Polaków indywidualistów? To możliwe. Jak budować zgrane, skoncentrowane na współpracy i celu zespoły w Polsce, piszą Michał Zaborek, dyrektor R&D w House of Skills, oraz Henryk Puszcz, senior partner House of Skills. 

Jeżeli ktoś czuje się na szczycie organizacji samotny, w ogóle nie powinien się tam znaleźć – twierdził Sławomir Petelicki, twórca i dowódca wojskowej jednostki specjalnej GROM.

Obserwowanie działań konkurencji może być podstawą innowacyjnych decyzji w firmie. O tym, jak zachować czujność biznesową i być o krok przed wszystkimi, mówi Piotr Woś, współzałożyciel sieci Piotr i Paweł. 

Zarządzanie przez wolność buduje wyjątkową, głęboką więź przywódcy z podwładnym, ale pozwala również efektywnie osiągać cele. O tym, dlaczego warto dawać ludziom wolność – pisze Józef Wancer, prekursor bankowości w Polsce. 

Kodyfikowanie przez liderów zasad i zakazów to nie etyka. Są nią relacje, budowanie etosu, których nie da się zamknąć w procedurach i paragrafach – przekonuje jezuita Wojciech Żmudziński.

TEMAT NUMERU


Dialog

Dialog może być metodą pomocną w tworzeniu wygrywających strategii i wdrażaniu innowacji oraz procesów zwiększania efektywności organizacji. Jego funkcja poznawcza powoduje, że może okazać się swoistym „rozwojowym radarem” dla organizacji, który pozwoli wychwytywać godne uwagi zjawiska, zanim dostrzeże je konkurencja – piszą Paweł Rabiej i Kazimierz Żurek (THINKTANK).

Czy w biznesie i życiu lidera jest miejsce na strach? O tym, jak z nim walczyć i co daje taka walka, dyskutują Wojciech Sobieraj, twórca i prezes Alior Banku, oraz Marek Kamiński, polarnik i podróżnik.

 

 

https://canadianpharmacyonline.org/steps-getting-propecia-prescription-online/