Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

IDEE

Kishore Mahbubani o wielkiej konwergencji, czyli o rosnących współzależnościach między państwami oraz potrzebie nowej polityki międzynarodowej i globalnej etyki.

LIDER

„Winda do nieba” to model komunikacji dla dojrzałych. Umożliwia sprawne osiąganie celów w rozmowie, doprowadzanie negocjacji do sukcesów albo prowadzenie porywających prezentacji – objaśniają psycholog biznesu Jacek Santorski i Marek Matkowski, psycholog z Values.

Jeśli dziś ubolewamy nad marnym poziomem innowacyjności polskiej gospodarki i miernym wkładem własnym w ogólnoświatową kulturę, to przyczyn trzeba szukać w braku solidnego treningu intelektualnego – twierdzi Adam Aduszkiewicz, coach, trener i konsultant.

Jakie zmiany w warunkach prowadzenia biznesu zaszły w Polsce przez ostatnich 25 lat? Analiza THINKTANK o wzorcach i modelach polskiego przywództwa oraz o wyzwaniach, które czekają polskich liderów w przyszłości.

Feedback ma więcej wad niż zalet. Co zatem robić, by pracownikowi chciało się przykładać do własnych obowiązków – wyjaśnia Witold Gotowski, trener, konsultant.

O tym, jak walczyć z przekonaniem o własnej nieomylności, dzielić się władzą i poszerzać grupę tych, którzy rozwijają firmę, THINKTANK rozmawia z Krzysztofem Pawińskim, prezesem Grupy Maspex Wadowice.

PAŃSTWO

Wraz z końcem obecnej perspektywy budżetowej Polska straci status biorcy netto unijnych funduszy, co oznacza konieczność przygotowania się do roli płatnika netto. Filarami nowej polskiej polityki w UE powinna być ochrona wspólnego rynku oraz wzmacnianie politycznego aspektu integracji europejskiej – diagnoza THINKTANK.

Jeśli Europa ma wygrać w globalnej rywalizacji, potrzebuje konsekwentnie realizowanej strategii zwiększania konkurencyjności – mówi Marek Belka, prezes NBP.

Polska musi na nowo określić równowagę między potrzebami społecznymi a finansowymi możliwościami w ochronie zdrowia. Optymalnym na to sposobem może być zapytanie obywateli o alokację zasobów w służbie zdrowia – przekonują ekspertki dr n. ekon. Katarzyna Kolasa i Ewa Borek, prezes fundacji MY Pacjenci.

W interesie Polski leży umiejętność wydawania publicznych funduszy. Dlatego warto wprowadzić zmiany w sposobie realizacji projektów publicznych – postuluje Stanisław Gasik, ekspert w zakresie projektowego podejścia do zarządzania.

O tym, co można zrobić, by sprawnie rządzić, czyli efektywnie wdrażać polityki publiczne – pisze Agata Dąmbska, współzałożycielka think tanku Forum Od-nowa.

FIRMA

Budowanie opowieści to potężne narzędzie rozwoju tożsamości marki – objaśnia Grzegorz Kosson, strateg i brand coach, ekspert ds. komunikacji marketingowej.

Sprzyjanie firmom rodzinnym to wspieranie sektora MŚP, czyli takie działania, które mogą przysłużyć się wszystkim obywatelom – tłumaczy Jan Jabłkowski, doradca zarządu Domu Towarowego Bracia Jabłkowscy.

Dla biznesu rentowność jest podstawowym kryterium działań. Dopóki więc HR nie zacznie posługiwać się językiem rentowności, nie będzie partnerem dla biznesu – twierdzi Robert Reinfuss, doradca biznesowy i szef Reinfuss Consulting.

Zamiast analizować bieżące wskaźniki sprzedażowe, sprzedawcy powinni spędzać czas na myśleniu o przyszłości i budowaniu długofalowej strategii działania na podstawie mądrej prognozy – przekonuje Dariusz Dobrzyniecki, partner Persona GLOBAL.

Współczesna nauka musi zabiegać o to, by wyniki badań służyły tworzeniu innowacyjnych produktów i usług – rekomendacje dla naukowców i przedsiębiorców formułuje Jacek Błoński, członek zarządu Business Angels Europe.

Warto, by firmy i rząd wspólnie zastanowiły się, jak wspierać rodzimych eksporterów – mówi Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate.

W obiektywie THINKTANK: kolorów polskiej transformacji, obrazów i ikon Wielkiej Zmiany poszukują Paweł Rabiej i Wojciech Romański (THINKTANK).

SEKCJA SPECJALNA: Fuzje i przejęcia w Polsce O newralgicznych aspektach transakcji, M&A jako strategii rozwoju biznesu i o tym, jak zaplanować transakcję wyjścia z inwestycji, piszą Bartosz Marcinkowski z DZP, Mikołaj Lipiński z Blackpartners oraz Andreas Höfert z UBS AG.

TEMAT NUMERU

25, 15, 10…

Te cyfry - rocznice kluczowych momentów historycznych współczesnej Polski wyznaczają rytm wiosennego numeru Magazynu THINKTANK. Ćwierć wieku od początku transformacji politycznej i gospodarczej, 15 lat w strukturach NATO i dekada obecności w Unii Europejskiej są dobrą okazją to refleksji, podsumowań i wynikających z nich rekomendacji na przyszłość. Eksperci publikujący w THINKTANK analizują również m.in. zmiany w podejściu do przywództwa, nową falę przedsiębiorczości i nowe podejścia do skutecznej perswazji.

Od nowych pieniędzy z UE po dobry storytelling

Rząd ma już plan wydatkowania 120 mld euro z budżetu UE na lata 2014-2020 (trafią one na wspieranie innowacyjności, przedsiębiorczości, rozwój transportu, ochrony środowiska, edukacji i rynku pracy). Magazyn THINKTANK przedstawia mapę nowych unijnych funduszy dla firm. Inne ciekawe zagadnienia numeru to zastosowanie odkryć neuroscience w komunikacji, taktyki „schodzenia z pierwszej linii” oraz umiejętny storytelling.