Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

BIBLIOTECZKA LIDERA

Bestsellery roku 2013 – autorski przegląd inspirujących książek.

THINKTA NK Network
Idee, o których dyskutowali eksperci podczas spotkań organizowanych przez TT.

LIDER

Liderzy nadużywają swoich przewag, co psuje relacje z pracownikami i może prowadzić do pogorszenia relacji biznesowych. Możliwe jest jednak wszechstronne przywództwo, przekonują psycholog biznesu Jacek Santorski i ekspert ds. przywództwa Robert Kaiser. Takie, które pomaga liderowi kalibrować własną siłę i osiągnąć równowagę niezbędną do efektywnego działania.

Liderzy biznesowi i polityczni podlegają dziś coraz większej liczbie ograniczeń: politycznych, etycznych czy kulturowych, diagnozuje prezydent Akademii im. Leona Koźmińskiego Andrzej K. Koźmiński.

Lepszą współpracę w zespołach można uzyskać, odwołując się do „kultury plemiennej”. Jak poprzez tworzenie odpowiednich warunków pracy, atmosfery zaufania i szczerości podnosić efektywność działania, opisują uczestnicy okrągłego stołu THINKTANK.

Nadmierne represje wobec zespołu mogą wzmocnić jego produktywność w krótkofalowej perspektywie. Długofalową efektywność uzyska się zaś, inwestując w dobre samopoczucie i zaangażowanie pracowników. Np. poprzez dobry feedback – konstatuje trener biznesu Miłosz Brzeziński.

 

PAŃSTWO

Inwestycje zagraniczne z niektórych krajów wywołują w Polsce silne emocje. Tymczasem brak nam systemowego podejścia do kwestii napływu obcego kapitału. Jakie powinny być jego założenia? Swoje rekomendacje przedstawiają uczestnicy okrągłego stołu THINKTANK.

Jak budować innowacyjną gospodarkę w Polsce? W opinii eksperta ds. innowacji Darii Gołębiowskiej-Tataj poprzez zacieśnianie więzi między polskimi a europejskimi liderami nauki i biznesu, w ramach sieciowych modeli współpracy.

Polski system zasiłków dla bezrobotnych nie karze za zachowania oportunistyczne, niespecjalnie też premiuje ich działania służące poszukiwaniu pracy. Jak lepiej aktywizować bezrobotnych, tłumaczy ekonomista Mateusz Guzikowski.

Do dyskusji o kontrolę nad internetem włączają się państwa. Polska, ze względu na know-how w sferze demokratyzacji, transformacji i modernizacji, ma szansę stać się moderatorem tej debaty, wyjaśnia doktor nauk politycznych Igor Lyubashenko.

 

FIRMA

Nasila się trend wychodzenia polskich firm za granicę, a klimat do ekspansji jest obecnie sprzyjający. Jak obudzić potencjał eksportowy średniej wielkości przedsiębiorstw, opisują: Małgorzata Bonikowska, Paweł Rabiej, Andrzej Turkowski, Kazimierz Żurek.

O efektywnych narzędziach ekspansji zagranicznej piszą eksperci i liderzy: Ryszard Petru (PwC); Janusz Dedo (HSBC Bank Polska SA); Marcin Diakonowicz, Małgorzata Dudzisz (Deloitte Polska), Robert Pasternak (Deloitte Legal); Bartosz Marcinkowski (Domański Zakrzewski Palinka); Marek Trojnarski (Dentons); Wojciech Dziedzic (DNB Bank Polska); Maria Kotowska (Havas PR), Piotr Zalewski (Google); Łukasz Bromirski (Cisco Systems Poland); Tomasz Cegielski, Dariusz Doroś, Monika Hapter, Piotr Kozłowski, Zbigniew Pabian (DB Schenker Logistics).

Jaki jest sekret sukcesu ekspansji zagranicznej przedsiębiorstwa? O dobrych praktykach opowiadają liderzy z firm: Francis Lapp (właściciel Sunreef Yachts), Marek Choim (założyciel DOOR Group SA); Antonina Samecka (współwłaścicielka firmy Risk. Made in Warsaw).

SEKCJA SPECJALNA: Podsumowanie projektu Znajdź niszę – wspieranie przemysłów kreatywnych zorganizowanego przez przedsiębiorców dla osób działających w branżach kreatywnych.

 

TEMAT NUMERU

W erze mediów społecznościowych pracownicy oczekują częstszej i skrojonej na miarę informacji zwrotnej. Jednak aby naprawdę podnosiła ona efektywność, musi być stosowana z rozwagą: szczerze, zgodnie z prawami logiki, z intencją realizacji konkretnego celu. Jak dawać mądry feedback, radzą eksperci: Andrzej Borczyk, Tomasz Jamroziak, Paweł Rabiej, Wojciech Romański i Magdalena Warzybok.

Kapitalizm opiera się na trzech filarach: kapitale, płynności finansowej i zaufaniu. Globalny kryzys finansowy spowodował, że tego ostatniego na linii pracownik – organizacja oraz organizacja – organizacja jest coraz mniej. Jak budować dziś „mądre zaufanie”, dyskutują działacz społeczny Jerzy Owsiak i prezes Banku Handlowego SA Sławomir S. Sikora.