Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

EUROPEJSKIE FORUM NOWYCH I DEI

Co dalej, Europo? Jak na nowo urządzić Stary Kontynent? Podsumowanie dyskusji i wnioski z trzeciej edycji współtworzonego przez THINKTANK sopockiego forum.

THINKTANK Network: Idee, o których dyskutowali eksperci podczas spotkań organizowanych przez TT.

LIDER

Liderzy odgrywają kluczową rolę w procesie formułowania wartości firmy. Ich osobiste świadectwo jest więc nieodzowne – przekonuje Sławomir Lachowski, prezes FM Banku PBP SA.

Na początku współpracy w zespole istotne jest kształtowanie prostych nawyków, takich jak punktualność czy słowność. Dopiero kiedy ukształtuje się tożsamość zespołowa, można budować wartości, które stanowią o sile teamu – pisze coach Ewa Błaszczak.

Wspólnota wartości w zespole ma różne znaczenie w zależności od jego typu. Inaczej będziemy rozmawiać o wartościach w zespołach funkcjonalnych, projektowych czy zarządczych – wyjaśnia Henryk Puszcz, senior partner House of Skills.

Kodyfikowanie przez liderów zasad i zakazów to nie etyka. Są nią relacje, budowanie etosu, których nie da się zamknąć w procedurach i paragrafach – twierdzi jezuita Wojciech Żmudziński.

Skąd mamy wiedzieć, czy osiągnęliśmy sukces i spełnienie zawodowe? Jak wyznaczać miary wartości swojego życia? O szczęściu, którego źródłem są relacje z bliskimi, oraz o zarządzaniu własnym życiem, mówi Rafał Bauer, prezes Próchnik SA.

PAŃSTWO

Dobro wspólne przeżywa renesans na świecie. W Polsce potrzebna jest refleksja na temat tego, co tworzy dobro wspólne, które trzeba chronić – przekonują uczestnicy okrągłego stołu THINKTANK, liderzy administracji i eksperci.

Instytut Adama Mickiewicza działa w sferze aksjologii, więc zarządzanie przez wartości jest naturalną konsekwencją pracy w obszarze kultury. O zarządzaniu przez wartości w instytucji publicznej pisze dyrektor IAM Paweł Potoroczyn.

Polska dyplomacja musi pamiętać, że o ile wartości w polityce zagranicznej padają ofiarą gry interesów, o tyle w perspektywie strategicznej mogą stanowić o pozycji Zachodu w świecie – przestrzega Bartłomiej Nowak z Centrum Stosunków Międzynarodowych.

W administracji publicznej widać wzrost zainteresowania kwestiami etyki urzędniczej i wartości. Jednak etos państwowca nie jest lekarstwem na wszystkie niedomagania systemu – zauważa Dariusz Bąk z Akademii Leona Koźmińskiego.

W OBIEKTYWIE: Przedsiębiorstwa społeczne wywracają znany nam ład ekonomiczny – dychotomię między tym, co społeczne, a tym, co biznesowe. Oblicza przedsiębiorczości społecznej w Bangladeszu przedstawia dr Małgorzata Bonikowska (THINKTANK).

FIRMA

Systemy wartości wprowadzane w firmach nie są stosowane w praktyce. Jeśli mają przynieść efekty, nie można ich narzucać – wyjaśniają eksperci ds. zarządzania zasobami ludzkimi zaproszeni do okrągłego stołu THINKTANK.

Pracownicy, wypełniając ankiety dotyczące wartości, zazwyczaj deklarują to, co szefowie chcą usłyszeć. Nie opierajmy się na iluzorycznych wynikach badań – przestrzega Julia Izmałkowa, właścicielka Izmałkowa Consulting.

Firmy powinny budować ramy integralności etycznej, które umożliwią spójność zasad etyki osobistej pracowników i etyki organizacyjnej. Jak do tego podejść, wyjaśnia Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego.

Wdrażanie systemu wartości to długi proces. Firma może napotkać na tej drodze sześć wyzwań – twierdzi psycholog biznesu Tomasz Jamroziak.

Zarządzanie przez wartości w praktyce. Studia przypadków firm: Comarch (Janusz Filipiak), Play (Małgorzata Bartler, Aneta Trojanowska), Polpharma (Agata Łapińska, Monika Jasłowska, Dariusz Chrzanowski), ORLEN (Tomasz Fill), Polski Holding Obronny (Agnieszka Rajczuk-Szczepańska, Wiesława Serkowska), Procter & Gamble (Aleksandra Petryga), Mokate (Adam Mokrysz) i Orange (Bożena Leśniewska, Anna Czapla).

Konsumenci są sceptyczni wobec deklaratywnych ofert wartości produktów i usług. Nie wierzą w obietnice i uważnie przyglądają się działaniom marek – analiza Barbary Frątczak-Rudnickiej z 4P Research Mix i Agaty Grabowskiej z CPC.

Kierowanie się wartościami formułowanymi w oderwaniu od potrzeb klientów to błąd, argumentuje Janusz Kamieński, ekspert z firmy Executive-Conversation.

W jaki sposób firmy budują mocny employer branding? Studia przypadków: PZU (Maciej Hassa), Siemens (Wiesława Czarnecka-Stańczak), PwC (Tomasz Miłosz, Ewa Zmysłowska), Sodexo Benefits and Rewards Services (Monika Sielicka).

TEMAT NUMERU

Od oczarowania, przez rozczarowanie, do przywództwa opartego na wartościach. O historii zarządzania wartościami w firmach oraz trzech podejściach, które budują przywództwo oparte o wartości, piszą Jacek Santorski, psycholog biznesu, i Paweł Rabiej (THINKTANK).

Twarda promocja europejskich wartości czy pragmatyzm i dbałość o własny interes gospodarczy? O wartościach, jakie powinny określać polską politykę zagraniczną, rozmawiają Andrzej Olechowski, były minister spraw zagranicznych, i Janusz Reiter, przewodniczący Rady Fundacji Centrum Stosunków Międzynarodowych.

https://canadianpharmacyonline.org/steps-getting-propecia-prescription-online/