Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

IDEE

Nassim Nicholas Taleb o doktrynie antykruchości, która może się stać naczelną zasadą naszego życia społeczno-ekonomicznego.

THINKTANK Network: idee, o których dyskutowali eksperci podczas spotkań organizowanych w ramach THINKTANK.

LIDER

Jeśli zrozumiesz, jak działa pętla nawyku, będziesz potrafił podnieść swoją osobistą efektywność – objaśnia Marek Matkowski, psycholog z Values.

Metodologia Getting Things Done pozwala liderowi uwolnić się od ciągłego zajmowania się bieżączką – twierdzi Maciej Wiśniewski z Fujitsu.

Długotrwały stres obniża wydajność. Badania wskazują, że głównym jego powodem w organizacji są złe nawyki w zarządzaniu czasem i zadaniami – tłumaczy Bartłomiej Sołowiej, konsultant PEP.

Na rynku jest coraz więcej doświadczonych liderów działających poza strukturami organizacji – i mogą oni pomagać rozwijać się młodym. To zatem dobry czas na mentoring – diagnozują uczestnicy okrągłego stołu THINKTANK, zorganizowanego z inicjatywy Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu.

PAŃSTWO

Jeśli narodowym liderom zależy na wspólnej Europie, powinni Europejczykom dać nową wizję integracji – przekonuje dr Małgorzata Bonikowska, partner zarządzający ośrodka analitycznego THINKTANK.

Potrzebujemy spójnej narracji polskiego sukcesu. To zadanie dla rządu, który przestał objaśniać rzeczywistość poprzez opowieść – wyjaśnia Paweł Rabiej z THINKTANK.

W relacjach Polska – USA istnieje potrzeba nowego spojrzenia na wspólne interesy – tłumaczą eksperci: dr Małgorzata Bonikowska, Andrzej Koźmiński, Marek Matraszek, Janusz Reiter i Józef Wancer.

Politycy stanowią prawo złej jakości, a sądy chowają się za parawanem ustawodawcy, zamiast mądrze interpretować przepisy – rozmowa z prof. Ewą Łętowską, sędzią Trybunału Konstytucyjnego w stanie spoczynku.

Państwo ma obowiązek uczyć obywateli, jak bronić się przed manipulacją ze strony mediów – postuluje Wiesław Godzic ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Szkoły nie mogą być prowadzone jak biznes, ale duża część wiedzy biznesowej i przywódczej może zostać zaadaptowana na potrzeby dyrektorów szkół – twierdzi Zofia Dzik, założycielka Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania.

FIRMA

Metodologia agile polega na zdolności firmy do tego, by działać równocześnie w dwóch światach – stabilnym, ale bez perspektyw wzrostu, oraz nowym, szybko rosnącym – objaśnia Martin Reeves z The Boston Consulting Group.

Członkowie zespołów różnią się w postrzeganiu czasu, a to wpływa na sposób, w jaki planują zadania i organizują swoją pracę. Aby wykorzystać potencjał pracowników, menedżer powinien poznać style postrzegania czasu podwładnych – tłumaczy Elżbieta Garbowska z NLP Training.

Lojalność klientów możemy budować poprzez promowanie nastawienia na klienta na wszystkich szczeblach organizacji. Musimy też uczyć się sprzedaży partnerskiej – radzą prezesi firm i dyrektorzy sprzedaży, którzy wzięli udział w okrągłym stole THINKTANK.

Jak w sprytny sposób podnosić efektywność w przedsiębiorstwie? Case study trzech firm: Procter & Gamble (Aleksandra Petryga), Skanska (Barbara Głowala), Start People (Katarzyna Kapłan, Marek Jurkiewicz).

„Przed programem Kuchenne rewolucje Magdy Gessler moja restauracja była bliska upadku. Lokal uratował program kompleksowych zmian w niemal wszystkich sferach działania firmy” – opowiada Anna Rotuska, właścicielka restauracji Stara Kuźnia.

Nowoczesne technologie potrafią błyskawicznie przetwarzać gigabajty danych. To jednak rolą lidera jest interpretacja efektów działań komputerów i podejmowanie decyzji – mówi Sławomir Stanik z ASUS.

Branża telekomunikacyjna należy do najbardziej konkurencyjnych i wyrafinowanych w gospodarce cyfrowej. Jakie wnioski płyną z transformacji telekomów, zastanawiają się uczestnicy okrągłego stołu THINKTANK zorganizowanego przy współpracy firmy Infovide-Matrix.

Sekcja specjalna:
Czy można połączyć wysokie bezpieczeństwo danych w firmie z efektywnością działania? Tak, jeśli dokonamy automatyzacji procesów – objaśniają Rafał Jaczyński oraz Bogdan Krajewski z PwC.

Zdecydowaną większość zagrożeń dla bezpieczeństwa firmy można przewidzieć. Służy temu metodologia Executive Business Protection – tłumaczą Michał Lorenc i Grzegorz Turkanik z Mayday MS.

TEMAT NUMERU

Polskie firmy borykają się z pięcioma głównymi barierami efektywności, takimi jak stosowanie stylu forsującego czy nierównomierny rozwój organizacji – diagnozują Sławomir Błaszczak i Paweł Sawicz z 4 RESULTS.