Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

RAPORT REDEFINICJE

Ukąszeni wolnością: Portret pokolenia wielkiej zmiany
Pojęcia, którymi opisujemy świat, się zmieniają. Każda generacja nadaje im nieco inny sens. Także nasze Pokolenie Wielkiej Zmiany. W raporcie przygotowanym przez ośrodek analityczny THINKTANK oraz magazyn MALEMEN wspólnie z kilkudziesięcioma ekspertami i praktykami z różnych dziedzin kreślimy portret naszego pokolenia, opisując siedem kluczowych dla nas słów: rynek przedsiębiorczość sukces patriotyzm wiara szczęście styl życia.

PAŃSTWO

Najszybciej rozwijające się państwa świata postawiły na patriotyzm gospodarczy. Kraje „nowej Europy”, takie jak Polska, jeszcze tego nie potrafią – uważa Krzysztof Domarecki, założyciel Grupy Selena.

Media społecznościowe dały twórcom idei potężne narzędzie wpływu na społeczną rzeczywistość – zauważa Leszek Jażdżewski, politolog i publicysta, redaktor naczelny „Liberté!”.

Najważniejszymi odbiorcami inwestycji bezpośrednich firm z Europy Środkowej i Wschodniej są Holandia, Szwajcaria i Luksemburg. Dlaczego – opisują prof. Krzysztof Obłój i dr Aleksandra Wąsowska z Wydziału Zarządzania UW.

W działaniu polskiego samorządu jest wiele dysfunkcji, które mogą doprowadzić do degeneracji systemu – twierdzi prof. Jerzy Hausner, były wicepremier i minister finansów. Jak tego uniknąć?

Czekają nas zmiany. Proces legislacyjny będzie miał charakter bardziej ciągły, wzrośnie też rola konsultacji i nacisk na jakość oceny skutków – objaśnia wiceminister gospodarki Mariusz Haładyj.

FIRMA

Marka nie jest już statycznym narzędziem perswazji, ale stała się dynamiczną strukturą, determinowaną przez relacje z klientem – opowiada designer Helena Pryłowska.

Marki odświeżają formę komunikatów wysyłanych do odbiorców, a czasem głęboko ingerują w swoją narrację. Jak przeprowadzić mądry refreshing marki? Okrągły stół THINKTANK.

W myśleniu o wizerunku Polski powinniśmy sięgnąć do opracowanej przed laty koncepcji twórczego napięcia – uważa Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB.

Silna marka zespołu może przynieść firmie wiele korzyści. Liderzy powinni od czasu do czasu odświeżać image swoich teamów. Jak to robić, wyjaśnia ekspert HR Joanna Malinowska-Parzydło.

Sekcja specjalna:
Eksperci z Grant Thornton - Maciej Richter i Tomasz Wróblewski doradzają, jak skutecznie sprzedać firmę, a także jak godzić dobre zarządzanie z rozwojem przedsiębiorstwa.

Studium przypadku:
Kulisy efektywnego rebrandingu przedstawiają eksperci z firm: Grupa LUX MED (Anna Rulkiewicz), PZU (Marta Życińska), Poczta Polska (Marcin Szymkowiak), Dragon Rouge (Arkadiusz Łoś) i Grupa Topex (Daniel Szafulera).

Rebranding powinien mieć charakter strategiczny, musi przekładać się na realne zmiany w organizacji, a odpowiada za niego przede wszystkim CEO – wyjaśnia Arkadiusz Łoś z Dragon Rouge.

Dynamiczne przemiany kulturowe sprawiają, że kupujący na nowo poddają ocenie rozmaite marki – tłumaczy dr Krzysztof Najder ze Stratosfera Added Value.

Firmy zazwyczaj podchodzą do brandingu po macoszemu. Jakie błędy najczęściej popełniają w tym procesie, wyjaśnia Mariusz Przybył z agencji brandingowej BNA.

TEMAT NUMERU

Po ponad 20 latach transformacji możemy mieć w Polsce poczucie sukcesu. Ale czy zawdzięczamy go sobie, czy raczej przypadkowi albo szczęściu? Paweł Rabiej (THINKTANK) pyta o zdolność Polaków do myślenia nad sobą i swoją przyszłością. Czy potrafimy projektować własną przyszłość i konsekwentnie wdrażać plany w życie?

Kontrapunkt:
Zarządzanie gospodarcze to jeden z najważniejszych elementów polityki państw. Tymczasem w Polsce dyskusje na ten temat są zdominowane przez krótkoterminowe podejście makroekonomiczno-fiskalne. Jak to zmienić, rozmawiają dr Janusz Steinhoff i Jacek Piechota, byli ministrowie gospodarki.

THINKTANK Network: idee, o których dyskutowali eksperci podczas spotkań organizowanych w ramach THINKTANK.

https://canadianpharmacyonline.org/steps-getting-propecia-prescription-online/