Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

IDEE

THINKTANK Network: idee, o których dyskutowali eksperci podczas spotkań organizowanych w ramach THINKTANK.

PAŃSTWO

Polskie firmy zaczynają wychodzić za granicę. Jaki jest horyzont ich wyobraźni i jakiego typu wsparcia oczekują od państwa? Badanie THINKTANK.

Administracja publiczna pomaga inwestorom zagranicznym. Ale wsparcia oczekują też firmy planujące ekspansję – objaśnia Ryszard Petru, partner w firmie PwC.

Ekonomizacja polityki zagranicznej jest światowym trendem, tymczasem w Polsce wciąż brakuje efektywnej dyplomacji ekonomicznej wspierającej ekspansję zagraniczną firm – uważa Paweł Zerka z demosEUROPA.

Polskie firmy powinny inwestować w pracowników i poszerzać własny horyzont wyobraźni – radzą ekspaci z zagranicznych firm, którzy wzięli udział w okrągłym stole THINKTANK i Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Duże akwizycje poza granicami Polski mogą być lokomotywą ekspansji dla mniejszych firm – pisze dr hab. Herbert Wirth, prezes KGHM.

Rozważając eksport, trzeba określić kierunki i sposób ekspansji oraz źródła jej finansowania. Osiem kluczowych zagadnień ekspansji eksportowej przedstawia Janusz Płocica, prezes firmy Zelmer.

O powodzeniu ekspansji decydują przede wszystkim innowacja produktowa i nowoczesny model biznesowy – dowodzą Adam i Katarzyna Mokryszowie z rodzinnej firmy Mokate.

Kraje różnią się potrzebami klientów i lokalnymi zwyczajami, do których trzeba dostosować przekazy reklamowe – objaśnia Mikołaj Placek, prezes firmy Oknoplast.

Znajomość specyfiki różnych tradycji pomaga w ekspansji zagranicznej. Na jakie elementy międzykulturowej etykiety zwracać uwagę, tłumaczy Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowej SA.

Planując ekspansję, warto zastanowić się nad przetłumaczeniem swoich produktów i materiałów firmowych na wiele języków narodowych. Jak to zrobić, objaśnia Jacek Stryczyński z firmy Lionbridge.

Polskie przedsiębiorstwa będą jednymi z firm najdynamiczniej zwiększających eksport na świecie. O narzędziach do finansowania tej działalności opowiadają Janusz Dedo i John Rendall z HSBC Polska.

Zabezpieczenie przed ryzykiem finansowym powinno mieć miejsce na wszystkich etapach procesu eksportowego – opowiada Irena Stalmach z banku ING.

Program Polski Czempion, pokazuje, że polskie przedsiębiorstwa oczekują wsparcia od samorządów – piszą Dariusz Ostrowski i Ewa Kaucz z ARAW.

Badanie THINKTANK:
Kogo słuchają liderzy polskich firm? – II edycja badania THINKTANK, IMM i Google.

Polska nie jest pępkiem świata. Wyzwaniem dla administracji i firm jest wykorzystanie niezależnych od nas megatrendów – rozmowa THINKTANK z prof. Grzegorzem W. Kołodką.

FIRMA

Sprzedaż w Polsce ewoluowała od pospolitego ruszenia do ustabilizowanej profesji. Teraz proces zmian przyspieszają m.in. technologie. Co to oznacza dla handlowców?
Okrągły stół THINKTANK z udziałem praktyków sprzedaży.

Handlowcy traktują techniki sprzedażowe bezrefleksyjnie, co może narażać firmę na straty. Błędy popełniane przez sprzedawców identyfikuje Iwona Majewska-Opiełka, założycielka Akademii Skutecznego Działania.

Firmy mogą wykorzystywać potencjał trendów konsumenckich w działach sprzedaży – przekonują Barbara Frątczak-Rudnicka (4P Research Mix) i Agata Grabowska (McCann Worldgroup).

Koncentracja uwagi na produktach i usługach już nie wystarcza. Sprzedawcy powinni dostarczać klientom emocji – twierdzi Janusz Kamieński, partner zarządzający Executive-Conversation.

Jak osiągnąć wzrost sprzedaży dystansujący konkurencję? Przepisy na sukces, czyli case study trzech firm: Orange (Bożena Leśniewska), Browar Czarnków (Zbigniew Cholewicki) oraz Motherhood (Justyna Garstecka).

Aby sprzedaż była skuteczna, trzeba ją zaplanować i traktować procesowo – wyjaśnia Rajmund I. Martyniuk, dyrektor sprzedaży i marketingu w Polpharmie.

Sprzedawca jest tak dobry jak jego ostatnia transakcja. Tajniki utrzymywania wysokiej motywacji w sprzedaży zdradza Renata Skóra, laureatka PNSA 2010 w kategorii Sprzedawca Roku.

Większość firm nagradza handlowców poprzez premie. Jednak taki system powinien być dostosowany do strategii przedsiębiorstwa i sytuacji rynkowej – pisze Małgorzata Zachorowska, dyrektor firmy Zachorowska & Partners.

Gdy firma działa na niewielkim terenie, warto postawić na pracę zespołową działów sprzedaży. Zmniejszenie rywalizacji przynosi lepsze rezultaty – tłumaczy Agnieszka Polska-Kamieńska, prezes Persona Global Polska.

Metody pracy handlowców są coraz bardziej wysublimowane. Proces sprzedaży rozkłada na czynniki pierwsze Adam Mitura z firmy GM Solutions.

Sekcja Specjalna:

Deloitte. Rynek bankowy się nasyca – zaczęła się era konkurencji przez jakość i indywidualne podejście do satysfakcji klienta. Jak w innowacyjny sposób zająć się segmentacją klientów banków?

EUROPEJSKIE FORUM NOWYCH IDEI

Europa w globalnym świecie – lider czy statysta? Podsumowanie dyskusji i wnioski z II edycji współtworzonego przez THINKTANK sopockiego forum.

TEMAT NUMERU

Polskie firmy mają szansę na ekspansję głównie w krajach regionu CEE. Na innych rynkach ich możliwości są ograniczone – pisze Krzysztof Domarecki, przewodniczący rady nadzorczej Selena FM.

Kontrapunkt: Sprzedawcy w firmach wiedzą, jak optymalizować procesy, i potrafią przemawiać językiem korzyści. Jak firmy mogą czerpać z ich doświadczeń? Rozmawiają Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska, i Mirosław Godlewski, prezes Netia SA.