Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

IDEE

Prezentacje Steve’a Jobsa zawsze robiły oszałamiające wrażenie. Starannie przemyślane, trafiające do serc i umysłów, porywające. Podstawy tego teatru jednego aktora opisuje Carmine Gallo w książce Steve Jobs: Sztuka prezentacji (fragment książki).

THINKTANK Network: idee, o których debatują eksperci podczas spotkań THINKTANK.

LIDER

Trudności w porozumieniu to najczęściej efekt konfrontacyjnego języka – pisze Tomasz Jamroziak, psycholog i doradca biznesu. Idea porozumienia bez przemocy zakłada, że komunikacja jest skuteczniejsza, gdy odbywa się bez agresji. Jak mówić językiem żyrafy?

Liderzy często nie zdają sobie sprawy, jak wątła bywa ich inteligencja emocjonalna i jak niskie są ich umiejętności komunikacyjne. Relacje ze zwierzętami pozwalają na bardziej obiektywną ocenę własnych cech – przekonuje Renata Gustowska, trener rozwoju osobistego.

Niedosyt informacji powoduje w firmach niepewność, strach, plotki i spekulacje. Odpowiedzią na ten brak jest firmowy dialog. Jak go rozwijać – rekomendują Czesław Grzesiak, Janusz Faltynowicz i Janusz Górski.

Liderzy potrafią tworzyć dalekosiężne i porywające plany. Jednak aby ich wizje stały się rzeczywistością, powinni utrzymywać swój zespół w stałym i bliskim kontakcie z celem – uważa Elżbieta Garbowska, psycholog i coach.

Doradcę i lidera łączy subtelna więź. Lidera może uwierać wiedza doradcy, często drażni ona jego ego. Doradca z kolei nie powinien przekraczać swoich uprawnień – decyzję zawsze podejmuje lider. O tym, czego liderzy potrzebują od doradców i jak doradzać liderom, THINKTANK rozmawia z prof. Witoldem Orłowskim.

FIRMA

Firmy działające w najbardziej dynamicznych i konkurencyjnych branżach nie tyle korzystają z IT, aby wspierać swój biznes, ile technologia staje się sednem ich biznesu. Jaką funkcję pełni dziś IT w firmach najbardziej poddanych presji konkurencji – dyskutują eksperci i praktycy zaproszeni przez THINKTANK i Infovide-Matrix.

By utrzymać konkurencyjność polskich firm, system edukacji wymaga zmiany.
Powinniśmy sięgnąć po zupełnie nowe rozwiązania – uważa prof. Łukasz A. Turski.

Znaczna część problemów etycznych, z którymi borykają się firmy, wynika z prostych zaniedbań kadry kierowniczej. Firmom potrzebny jest rachunek sumienia z etyki w trzech obszarach: relacji z pracownikami, kontrahentami oraz oceny tego, co firma robi dla otoczenia – pisze Sebastian Hejnowski z Ciszewski PR.

Firmy są nadmiernie przywiązane do koncepcji motywowania przez nagrody i kary. Ale obietnica nagrody wcale nie motywuje – wręcz przeciwnie, działa mocno demotywująco – twierdzi Marek Matkowski, psycholog.

Klienci chcą być zabawiani i zaskakiwani przez firmy. Są skłonni zapłacić za to więcej niż za sam towar. Naprawdę! Viren Bhandari, właściciel sklepu internetowego skarpetkowo.pl, przekonuje, jak zabawnie sprzedawać nudny produkt.

Optymalizacja zakupów jest dla firm źródłem znacznych oszczędności.
Duże efekty może przynieść także dla spółek Skarbu Państwa oraz w samym państwie. Jak ją skutecznie wprowadzać – dyskutują uczestnicy okrągłego stołu zorganizowanego przez THINKTANK i Marketplanet.

Sekcja Specjalna:
Optymalizacja systemu ochrony zdrowia w Polsce szwajcarskie doświadczenia w ochronie zdrowia – rekomendacje.

PAŃSTWO

Polskie przewodnictwo w Radzie UE wkracza w decydujący moment. Na czym zależy Polsce i o co chodzi dziś w europejskiej grze – wyjaśnia Mikołaj Dowgielewicz, sekretarz stanu w MSZ, który odpowiada za polską prezydencję.

Bronisław Komorowski, prezydent RP, pisze o konieczności odwagi i optymizmu w podejściu do przyszłości projektu wspólnej Europy.

Wizja wspólnej Europy ma ciągle wielką moc – przekonuje Aleksander Kwaśniewski, były prezydent RP. Zagrażają jej krótkowzroczność polityków, tendencje separatystyczne i przyzwyczajenie obywateli do dobrobytu.

Europa jest jak syty kot, który nie chce łowić myszy – uważa prof. Andrzej K. Koźmiński. Czy da się jeszcze obudzić w niej instynkty zdobywcy?

Potrzeba nam lepszego przywództwa – pisze Maciej Witucki, prezes Grupy TP. Jak najpełniej wykorzystać warunki tworzone przez wspólną Europę?

Sposób działania europejskich władz ma coraz większe znaczenie dla Europy. Trzeba zastanowić się, co zrobić, by unijne instytucje podejmowały sprawniej decyzje – przekonuje dr Henryka Bochniarz, prezydent PKPP Lewiatan.

Unia mówi dużo o budowaniu swoich przewag konkurencyjnych. Zamiast ich poszukiwać, powinna jednak skoncentrować się na umiejętności adaptacji do nowych wyzwań – twierdzi Andrzej Klesyk, prezes PZU.

Otwarcie na globalizację może uodpornić Unię – sądzi dr Jarosław Pietras z Rady UE. Tak jak dzieje się to w przypadku gospodarek azjatyckich; te doświadczają stałego wzrostu.

Z polskiej perspektywy możemy radzić Europie, jak postępować w gorszych czasach. Czy Europa takich rad sobie życzy? – zastanawia się dr Leszek Czarnecki, przedsiębiorca.

Dla Europy kluczowa jest kwestia wartości i tożsamości, bo większość wyzwań, przed jakimi stoi, jest związana z aksjologią. Nie ma jednak potrzeby szukania nowego credo – pisze ks. Adam Boniecki.

TEMAT NUMERU

Siedem decyzji, które powinien podjąć rząd tuż po wyborach. Nowy rząd zacznie działać w trudnym momencie. Co rekomendują mu przedsiębiorcy, biznes, NGO’s i polskie think tanki?

Badanie THINKTANK: Wpływowe autorytety życia publicznego – kim dziś są? To więcej niż doradcy można określić ich słowem poruszacze.

https://canadianpharmacyonline.org/steps-getting-propecia-prescription-online/