Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

IDEE

Idea przedsiębiorstwa społecznego generuje potrzebne w rozwoju państwa innowacje społeczne. Jak ją wdrażać, pisze Muhammad Yunus, laureat pokojowej Nagrody Nobla z 2006 r., założyciel bangladeskiego Grameen Bank.

THINKTANK Network: idee, o których debatują eksperci podczas spotkań THINKTANK.

LIDER

Atmosfera w firmie zależy w znakomitej większości od działań lidera. Jakie style przywódcze pozwalają stworzyć zdrową, wspierającą rozwój firmy atmosferę? Tłumaczą Michał Skup, Izabela Kaźmierczak, Elżbieta Warszycka, konsultanci z firmy doradczej Hay Group.

Droga do harmonii wiedzie przez bezruch – tłumaczy Mariusz Sroczyński, założyciel i dyrektor szkół Tai Chi Chuan i Liq Chuan w Warszawie, trener.

Jak myśleć o grupach w firmie, które potrafią nagle zmienić się we wrogie armie? Jak nie dopuścić do sytuacji my kontra oni – pisze Tomasz Jarmakowski, trener biznesu.

Wyczucie pulsu klientów, odgadywanie ich potrzeb, dostrajanie się do ich wymagań – to wyzwania dla liderów. Empatia oznacza uważne wsłuchiwanie się w potrzeby klientów. W jaki sposób pomaga Edwardowi Miszczakowi, dyrektorowi programowemu TVN?

Otwarte oprogramowanie, Edwin Bendyk i futurologia – to tylko niektóre z inspiracji Alka Tarkowskiego, socjologa, członka zespołu doradców strategicznych premiera.

Trema podczas przemówień publicznych nie musi paraliżować, może również pomóc w przekazaniu najważniejszych treści. Jak ją oswoić? Wyjaśnia Jacek Rozenek, aktor i trener.

PAŃSTWO

Zarządzanie systemem zdrowia w Polsce wymaga głębokich zmian. Jak myśleć o wyzwaniach dla sektora zdrowia – pisze Andrzej Ryś, dyrektor w Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Konsumentów w Komisji Europejskiej.

Gaz łupkowy może być dla Polski szansą rozwojową. Skorzystamy z niej wtedy, gdy określimy strategię wykorzystania zasobów i postępowania wobec firm, które zajmą się eksploatacją złóż – pisze Mikołaj Budzanowski, wiceminister w resorcie skarbu.

Wprowadzanie nowych rozwiązań w samorządach czy ministerstwach wymaga odpowiednich procedur. Jak adaptować w Polsce pięć strategii innowacyjności, piszą Rafał Antczak, doradca zarządu w Deloitte, oraz Dariusz Nachyła, partner w Deloitte.

Granica, na której spotykają się think tanki, biznes i państwo – tam powstają przełomowe idee dla instytucji publicznych. Komentuje Paweł Świeboda, prezes demosEUROPA – Centrum Strategii Europejskiej.

Rynek celów to metoda, która umożliwia koordynację działań prezesów spółek komunalnych. Jak go wdrożyć? – pisze Robert Reinfuss, prezes Reinfuss HRM Consulting.

Zaangażowanie firm w politykę społeczną może pomóc w rozwiązaniu części problemów społecznych – np. strukturalnego bezrobocia. Co jest potrzebne, by zacząć o tym myśleć? Pisze Mirosław Grewiński, specjalista w obszarze polityki społecznej.

Polska za 20 lat może być idealnym miejscem dla przedsiębiorców – Marcin Jagodziński, bloger, doradca zarządu GG Network, rysuje swój obraz Polski za dwie najbliższe dekady.

FIRMA

Tworzenie zespołów z Polaków indywidualistów? To możliwe. Jak budować zgrane, skoncentrowane na współpracy i celu zespoły w Polsce, piszą Michał Zaborek, dyrektor R&D w House of Skills, oraz Henryk Puszcz, wiceprezes House of Skills.

Polskie biznesplany nie są przełomowe, bo nie mamy sieci innowacyjnych firm – pisze Tad Witkowicz, przedsiębiorca, udziałowiec w spółkach w Stanach Zjednoczonych i w Polsce.

Firma, która zadaje pytania, to organizacja otwarta, bardziej efektywna i skłonna do zmiany – wyjaśnia Olga Rzycka, coach, trenerka i psycholog, właścicielka firmy Development for Executives.

Pracownicy pracują w weekendy, a projekty i tak nie przyspieszają? To nie znak, by zatrudnić dodatkowych specjalistów, ale zła wielozadaniowość. Jak z tego stanu wyprowadzić firmę, radzi Marek Kowalczyk, prezes MANDARINE Project Partners.

Zamiast zatrudniać nowych sprzedawców, postaw na opiekunów klienta. Marcin Szóstak, dyrektor ds. relacji z klientami w Orange, wyjaśnia, dlaczego utrzymanie lojalnych i stałych klientów, którzy tworzą wartość dla firmy, jest ważniejsze od „polowania” na nowych.

Jak zbudować system, który pozwala na pełne wykorzystanie wiedzy spoza firmy do osiągania celów biznesowych, pisze Katarzyna Prus-Malinowska, dyrektor ds. komunikacji interaktywnej w Departamencie Marketingu w Banku Zachodnim WBK.

Aranżacja przestrzeni może być jedną z przewag konkurencyjnych firmy – może komunikować jej wartości, zaangażowanie. Przybliżamy cztery wnętrza firm, które świadomie komunikują: Mars, Mikomax, MTV, Wyborowa.

TEMAT NUMERU

Lider rezonujący, odpowiadający na potrzeby organizacji, ale jednocześnie nadający jej właściwy kierunek. Które umiejętności umożliwiają taką postawę i na które zwrócić szczególną uwagę – piszą Maciej Adamkiewicz, Andrzej K. Koźmiński, Krzysztof Obłój, Jacek Santorski.

Mapa umiejętności lidera, które stają się coraz ważniejsze – na czym się skupić, układając program samokształcenia?

Badanie THINKTANK:
Studia MBA budzą duże oczekiwania, pogłębiają wiedzę – ale czy przekładają się na wymierne korzyści dla uczestników?

Kontrapunkt:
Wprowadzenie do kin filmu niszowego, na który przychodzi 100 tys. widzów, stworzenie banku internetowego w czasie, gdy nikt inny o tym nie pomyślał – to decyzje, w podjęciu których pomogła intuicja. Jak z niej korzystać, czego potrzeba do wyostrzenia intuicji – dyskutują Roman Gutek, właściciel Gutek Film, i Sławomir Lachowski, twórca mBanku.

https://canadianpharmacyonline.org/steps-getting-propecia-prescription-online/