Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

IDEE

Książki biznesowe roku 2010. Lista bestsellerów rekomendowana przez THINKTANK.

THINKTANK Network: idee, o których dyskutowali eksperci podczas spotkań organizowanych w ramach THINKTANK.

KOMUNIKACJA MARKETINGOWA

Dialog, Asceza i Bunt – trzy siły, które w przyszłości najmocniej wpłyną na komunikację marketingową. Scenariusze dalszego losu komunikacji kreślą Marcin Gaworski, dyrektor zarządzający 180heartbeats, Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzająca AGB Nielsen, Igor Kaleński, prezes i dyrektor generalny Saatchi & Saatchi, Krzysztof Najder, prezes Stratosfery, i Wojciech Pronobis, dyrektor zarządzający ds. marketingu PZU.

Opłacone, własne oraz zasłużone – nowy podział mediów. Co w praktyce oznacza on dla firm, wyjaśnia Anna Lubowska, CEO Central&Eastern Europe domu mediowego MEC, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Pozycjonowanie jest jedną z ważniejszych koncepcji marketingowych. Dlaczego dziś nie wystarcza i jak skutecznie tworzyć strategie marek, opisuje Bartłomiej Serafiński, założyciel firmy Touch Ideas.

Nie dajmy się uwieść złudzeniu, że wszystkim rządzą media społecznościowe. Tak naprawdę niewiele się zmienia – pisze Jacek Karolak, innovation director w Starcom MediaVest.

Świat klientów rozpadł się na dziesiątki mikrogrup. Ich analiza pozwala dostrzec nowe rynki i przećwiczyć nowe sposoby komunikacji – piszą dr Agata Grabowska, specjalista ds. badańi rozwoju 4P Research Mix, Agnieszka Sora, dyrektor zarządzający GfK Polonia, oraz Arkadiusz Szulczyński, dyrektor ds. innowacji w K2.

Firmy szukają wyjątkowego komunikatu marketingowego, a później boją się, że jest on niszowy. Jak przełamać ten lęk – pisze Julia Izmałkowa, założycielka Izmałkowa Consulting.

99 rzeczy, które kochają Polacy. Obraz pokolenia aspirujących konsumentów szkicują eksperci magazynu MALEMEN i THINKTANK.

Wielki odwrót od hiperkonsumpcji. O nowych pokryzysowych postawach konsumentów pisze dr Barbara Frątczak-Rudnicka, konsultantka ds. badań 4P Research Mix.

Rozwój i fragmentaryzacja internetu to nowe wyzwania dla marek: ważne jest, jakich miejsc w sieci unikać, by nie pogorszyć swojej reputacji – pisze Łukasz Wejchert, prezes zarządu Grupy Onet.pl.

Kobiecy kod komunikacji. By skuteczniej sprzedawać, firmy powinny poznać sposób, w jaki kobiety rozumują i czują, oraz dostosować do tej wiedzy narzędzia marketingowe – wyjaśnia Katarzyna Pawlikowska, partner i założyciel Garden of Words.

Public Relations przestaje być młodszym bratem reklamy. Dziś to już jej silny partner – pisze Mariusz Pleban, właściciel i prezes Multi Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

Kreacje, które zmieniły reklamę. Cztery wielkie kampanie reklamowe ilustruje Maciej Krzywicki, rysownik.

Mimo niewątpliwych osiągnięć Polacy nie umieją opowiadać o swoim sukcesie ani sobie, ani innym. Jak to zmienić, zastanawiają się Edwin Bendyk, publicysta i pisarz, Paweł Kastory, szef agencji DDB Corporate Profiles, oraz Alek Tarkowski, członek zespołu doradców strategicznych Prezesa Rady Ministrów.

Jak w finansowaniu działań komunikacyjnych w sferze publicznej wyważyć transparentność z efektywnością? Potrzebujemy wnikliwej debaty, pisze dr Małgorzata Bonikowska, dyrektor THINKTANK.

Politycy, komunikacja, PR: za dużo manipulacji, za mało zasad – pisze Gerald Abramczyk, były członek sztabu wyborczego prezydentów USA Geralda Forda oraz Ronalda Reagana.

Co zniszczyło komunikację polityczną w Polsce – kalendarium chwytów, które obniżyły poziom debaty publicznej.

Kumpel, który ożywił historię. Jak nowocześnie opowiadać o dziedzictwie narodowym, mówią Tomasz Chojnacki, creative partner w agencji San Markos, oraz Iwona Kubicz, strategy director w On Board PR Ecco Network.

Marketing miejsc. Gdzie miasta i regiony mogą szukać unikatowych wartości, które pomogą im zbudować silny brand, wyjaśnia Adam Mikołajczyk, prezes zarządu Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc.

Studium przypadku skutecznej strategii promocji miejsca. Poznań – miasto, które wie.

Sposób i styl komunikacji lidera mają wielki wpływ na jego otoczenie. Jakie książki ukształtowały polskich liderów? BadanieTHINKTANK.

Lider w sieci. Jak być, aby być? O strategii pozycjonowania szefa w sieci pisze Mirosław Usidus, szef firmy iEM.

Siła własnej historii. O znaczeniu tradycji w firmie opowiada Zbigniew Grycan, cukiernik, przedsiębiorca.

Polska jako jedno z nielicznych państw UE w ostatnich dwóch latach nie doświadczyła załamania gospodarczego. Mimo to musi sprostać wielu wynikającym z recesji wyzwaniom. Sekcja specjalna opracowana przez THINKTANK na podstawie raportu NBP.

TEMAT NUMERU

Jesteśmy zmęczeni reklamą, ale wciąż chcemy słuchać dobrych opowieści – piszą dr Jacek Wasilewski z Uniwersytetu Warszawskiego, Michał Kociankowski z firmy Synergion oraz Tomasz Bartnik z Saatchi & Saatchi.

Kontrapunkt:
Pracownicy w wieku 50 plus: dodatkowa wartość dla firmy czy kłopot? O tym, jak wykorzystać potencjał i talent starszych pracowników, dyskutują Zenon Małkowski, prezes firmy Małkowski-Martech SA, oraz dr Jacek Męcina z PKPP Lewiatan.