Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

IDEE

Jak spieszyć się skutecznie, jak nie wpaść w samozadowolenie?
O sensie pośpiechu pisze prof. John P. Kotter z Harvard Business School.
 
THINKTANK Network: idee, o których dyskutowali eksperci podczas spotkań organizowanych w ramach THINKTANK.

LIDER

Od szoku do przywracania równowagi. Czego liderzy powinni się nauczyć o sytuacji kryzysowej – piszą Mik Kuczkiewicz, Joanna Pommersbach i Dorota Święcka, eksperci Hay Group.
 
Biznesowa sukcesja to trudny dylemat, ale z decyzją o przekazaniu firmy dzieciom nie warto zwlekać – przekonuje Teresa Mokrysz, właścicielka firmy Mokate.
 
Jak radzić sobie ze sprawami trudnymi, jak przełamywać impas w rozmowach – mówi prof. Adam Daniel Rotfeld, współprzewodniczący Polsko-Rosyjskiej Grupy ds. Trudnych i odkrywa doświadczenia dyplomacji.
 
Stara Praga w Warszawie, Steve Jobs – kto i co inspiruje pomysłodawcę i założyciela serwisu Fotka.pl, Rafała Agnieszczaka?
 
Mentor to nie tylko doradca w biznesie, ale również doradca w życiu. Jak prowadzić wartościową relację mentoringową, jakie są korzyści i wyzwania dla obu stron w takiej współpracy – pisze Bertrand Le Guern, prezes zarządu Canal+.
 
Niezobowiązująca rozmowa, czyli small talk, to nie tylko test kultury. To również klucz do kontaktów międzyludzkich i ważna umiejętność w towarzystwie. Jak ją prowadzić? Wyjaśnia reżyser, Krzysztof Zanussi.
 
Polska za 20 lat powinna być bardziej rodzinna – wizja Agnieszki Chłoń-Dominiczak, ekspertki w obszarze demografii i systemu zabezpieczeń społecznych.

PAŃSTWO

Państwowiec to termin nadużywany. Kim naprawdę jest, a kim być powinien? Czy możliwy jest dziś patriota prawdziwie oddany rozwojowi państwa? Pisze prof. Magdalena Środa, etyk, filozof, feministka.
 
Jakie cechy charakteryzują nowoczesnego menedżera służby publicznej – wyjaśnia Jacek Czaputowicz, dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej.
 
Miasto, które daje obu płciom równe szanse, stawia na rozwój – pisze Jolanta Barska, burmistrz Nysy, która wdrożyła różnorodność w swym mieście.
 
Instytucje publiczne mogą nas kosztować mniej. Metody optymalizacji kosztów działania urzędów przedstawiają Agata Nejc-Sobura oraz Jacek Szwarc z Deloitte Business Consulting.
 
W jaki sposób Unia Europejska będzie wydawać pieniądze na rozwój? O nowej polityce spójności UE pisze Danuta Hübner, przewodnicząca Komisji Rozwoju Regionalnego w Parlamencie Europejskim.
 
Menedżer administracji publicznej może skutecznie motywować swoich pracowników. Jak to robić – pisze Joanna Skoczek, dyrektor Departamentu Koordynacji Przewodnictwa Polski w Radzie UE w MSZ.
 
Laptopy dla każdego ucznia? To możliwe – na Śląsku już zaczął się program pilotażowy, który ma zmienić sposób, w jaki uczą się dzieci. Jak uczniowie i nauczyciele odnajdują się w klasach z komputerami? Fotoreportaż Grzegorza Klatki.
 

FIRMA

W jaki sposób stworzyć organizację, która się uczy i dzięki temu zyskuje przewagę konkurencyjną – piszą Jarosław Szlendak i Magdalena Drąg, partnerzy w Value Focus Interim Business Solutions.
 
Ludzie nie muszą być zmotywowani, żeby osiągnąć cele. O trzeźwym podejściu do zarządzania pracownikami pisze Robert Reinfuss, doradca, prezes HRM Consulting.
 
Jeśli chcesz zdążyć z projektem na czas, nie rób wszystkiego jak najwcześniej. O metodzie łańcucha krytycznego pisze Marek Kowalczyk, ekspert i praktyk w zarządzaniu projektami.
 
Jasno określony cel, odwaga i dziki upór: to recepta na sukces w biznesie, zwłaszcza gdy zaczyna się za granicą – uważa Jacek Ostrowski, laureat brytyjskiej nagrody Queen’s Awards for Enterprise, właściciel Yellow Octopus Ltd.
 
Większa rola kobiet w zarządzaniu fi rmą może być elementem jej przewagi konkurencyjnej. Wynika to nie tylko z badań, ale i praktyki zarządzania. Jak wdrożyć różnorodność – pisze Anna Wróbel, konsultantka McKinsey & Company.
 
Ataku internautów nie warto lekceważyć. O wygaszaniu konfl iktu w sieci i atakach na markę w internecie pisze Piotr Utrata, rzecznik prasowy ING Banku.
 
Pracownicy chcą wykorzystywać swoją kreatywność i przedsiębiorczość. W jaki sposób skutecznie pobudzić innowacyjność dzięki konkursowi na najlepszy pomysł – pisze Mirosław Suszek, członek zarządu UPC Polska.
 
Zabezpieczymy się przed wzrostem cen, jeśli wejdziemy do euro? Sekcja specjalna: euro w Polsce, opracowana z ekspertami NBP. O remoncie w strefie euro – pisze Marcin Mrowiec, główny ekonomista Pekao S.A.

TEMAT NUMERU

Prezydentura 2010: jaki powinien być lider, który poprowadzi Polskę? Jakie powinien mieć cechy? Jakie horyzonty? Które wartości powinien respektować i które problemy mógłby uznać za najważniejsze? Mapę priorytetów głowy państwa kreśli Grupa Refleksyjna THINKTANK nad Prezydenturą 2010–2015.

Wizjoner, inspirator, moderator:
Trzy najważniejsze wyzwania i piętnaście kluczowych kwestii prezydentury 2010–2015.

Kontrapunkt:
W jaki sposób zmieniła się komunikacja marketingowa w ciągu ostatnich 20 lat, jaka będzie w przyszłości? Czy nowoczesne technologie to rewolucja, czy ewolucja marketingu i reklamy? Dyskutują: Paweł Kastory i Kot Przybora.