Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

IDEE

Jak rozprzestrzeniają się najważniejsze idee, kim jest slaktywista, a kim protirer? Fragment Trendologii: bestsellera brytyjskiego pisarza Jamesa Harkina.
 
THINKTANK Network: idee, o których dyskutowali eksperci podczas spotkań organizowanych w ramach THINKTANK.
 

LIDER

Motywacja bez kija i marchewki jest możliwa – uważa prof. Andrzej Blikle. W jaki sposób skłaniać ludzi do pracy, gdy ich nie nagradzamy i nie grozimy?
 
Liderzy nie doceniają siły retoryki – pisze Robert Krool, doradca prezesów firm i mówca biznesowy.
 
Firma musi dawać oparcie, nie tylko zatrudnienie – tego wymagają pracownicy. Dr Irena Eris i Henryk Orfinger tłumaczą, w jaki sposób udało im się stworzyć jedną z najbardziej zorientowanych na klienta firm w Polsce.
 
Kto i co inspiruje szefową Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Annę Streżyńską?
 
Kultura przedsiębiorczości jest w firmie pożądana. Jak ją pielęgnować i sprawić, by w zespołach nie dominowały zachowania urzędnicze – pisze Szymon Kudła.
 
Wypaleni, sfrustrowani, źli – Tomasz Jamroziak z Grupy Values wyjaśnia, jak lider może zapobiegać wypaleniu w zespole. Co zrobić, by odkryć symptomy zniechęcenia?
 
Udzielanie informacji zwrotnej nie musi być nieprzyjemne ani dla szefa, ani dla podwładnego. Olga Rzycka pisze o skutecznym feedbacku.

FIRMA

Zarządzanie cenami to jedno z największych wyzwań. Jak ocalić rentowność, gdy konkurencja tnie ceny – piszą: światowy ekspert pricingu, prof. Hermann Simon, oraz Wojciech Gorzeń i Artur Staniec (Simon, Kucher & Partners).

Kapitał społeczny powinniśmy budować nie tylko w sferze publicznej, ale również w przedsiębiorstwach – proponuje prof. Janusz Czapiński.

Firmy często nie potrafią korzystać z wiedzy klientów, by tworzyć innowacje. Jak to robić właściwie, wyjaśniają Anthony Ulwick, autor metody Outcome-Driven Innovation i Kuba Karliński z firmy doradczej Innovatika.

Strategie planuje się dziś najwyżej na kilka miesięcy naprzód. W tej sytuacji firmy powinny przypomnieć sobie zasady planowania scenariuszowego – pisze Marek Staniszewski, znawca problematyki strategii.

Rozstrzyganie sporów w sądach polubownych to jedna z najbardziej efektywnych metod rozwiązywania konfliktów gospodarczych – twierdzi Beata Gessel, wspólnik zarządzający w kancelarii GESSEL.

Polskie firmy nie nauczą się wiele od chińskich agresywnych korporacji, ale mogą bronić się przed ich ekspansją. Jak to robić, tłumaczy prof. Krzysztof Obłój.

Bez osobistego zaangażowania nie ma społecznej odpowiedzialności biznesu – uważa Grzegorz Moskal, doświadczony menedżer i prezes fundacji Przeszczepić Nadzieję.

Nie tylko niskie koszty są źródłem sukcesu azjatyckich firm. W jaki sposób można zdobywać rynki za pomocą strategii „więcej za mniej”, pokazuje fotoreportaż Smok u naszych drzwi.

Sekcja specjalna:
Euro w Polsce, opracowana z ekspertami NBP.Wprowadzenie wspólnej waluty pomaga rynkowi pracy.

PAŃSTWO

Miasta coraz częściej nie tylko wdrażają systemy IT, ale budują świadomość, która pozwala im lepiej zaspokajać potrzeby swych klientów. O świadomości metropolii pisze Jacek Łęgiewicz z IBM, wiceprezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.
 
Państwo powinno postawić na rozwój największych miast, wtedy uzyska najlepsze efekty rozwojowe – taką tezę stawia prof. Piotr Korcelli.
 
Elastyczny rynek pracy to marzenie decydentów. W Europie idea flexicurity już została wcielona w życie – pisze dr Wiktor Wojciechowski.
 
Zarządzanie imprezami kulturalnymi to ważna umiejętność współczesnej metropolii – dowodzi Magdalena Sroka, szefowa Krakowskiego Biura Festiwalowego.
 
Mikołaj Ziółkowski, organizator Open’er, jednego z największych festiwali w Polsce, przedstawia dobre praktyki współpracy miast i firm przy takich wydarzeniach.
 
Design może być świetną strategią rozwojową dla państwa – argumentuje Beata Bochińska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.
 
Polska za 20 lat nie musi być nudna i zacofana. Ale trzeba wziąć się do pracy – Łukasz Foltyn, twórca komunikatora Gadu-Gadu rysuje Polskę za dwie dekady.

TEMAT NUMERU

Polska ma szansę zaistnieć w globalnej gospodarce. Jak z tego skorzystać?

Powinniśmy aktywnie uczestniczyć w tworzeniu ładu światowego – pisze Paweł Wojciechowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.

Ekspansja globalna wymaga od firmy dobrze przemyślanej strategii. Krzysztof Domarecki, prezes Seleny, tłumaczy, jak zarządzać firmą globalną.

Gdy świat przychodzi po polski produkt, powinniśmy zachować dystans i rozwijać się rozsądnie – pisze Wojciech Inglot, prezes firmy Inglot.

W świecie wielobiegunowym niełatwo nawigować. THINKTANK przygotował wspólnie z ekspertami TT Network mapę, która wskazuje centra wzrostu.

Kontrapunkt:
Czy większy udział kobiet w biznesie i administracji podnosi efektywność? Dyskutują: dr Aldona Wiktorska-Święcka i Jarosław Dąbrowski.

https://canadianpharmacyonline.org/steps-getting-propecia-prescription-online/