Język:

ARCHIWUM

Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz.  W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.

IDEE:

C.K.Prahalad, twórca koncepcji piaskownicy innowacyjności, o tym, jak projektować przełomowe produkty i usługi, które znajdą rzesze nabywców nawet na najtrudniejszych rynkach.

Leader’s Digest: Sieć myśli w sieci, czyli co prezesi, ekonomiści oraz wpływowe postaci polskiej i światowej gospodarki piszą na swoich blogach.

LIDER

Czarnowidztwo szefa może wpędzić firmę w wielkie kłopoty. O tym, jak nie wpaść w negatywne myślenie tunelowe pisze dr Joanna Heidtman, psycholog biznesu.

Maciej Zięba OP: Zachowaniu równowagi między życiem zawodowym i prywatnym sprosta człowiek, który potrafi odpoczywać i pojmuje znaczenie kontemplacji.

Lider powinien świadomie podejmować decyzje. O trudnej sztuce decydowania opowiada Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Moje inspiracje: Adam Smith, Edwards Deming, niewielka wioska w Alpach – oto, co napędza prof. Andrzeja Blikle.

Jak rozmawiać, gdy trzeba zwolnić pracownika? Solidne przygotowanie pozwoli skutecznie przejść przez najtrudniejsze spotkanie – przekonuje Agnieszka Grabowska,
coach biznesowy.

Sławomir Lachowski: Przedsiębiorca i maratończyk mają wiele wspólnego. Obu od mety dzieli dystans, na którym co najmniej kilka razy będą musieli zmierzyć się z odbierającym oddech kryzysem.

Obiektyw: Firmy upadają z tych samych powodów, co wielkie imperia.
Najczęstszym jest pycha ich władców – pisze w swojej najnowszej książce Jim Collins.

PAŃSTWO

Przełom w administracji jest możliwy, ale nie dokona się jedynie dzięki zmianie przepisów. Niezbędne jest zarządzanie polityczne, które wypromuje fachowych, potrafiących wyznaczać mierzalne cele kierowników politycznych – pisze posłanka Grażyna Gęsicka, twórczyni Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Paweł Świeboda: Europa konkuruje dziś nie tylko z Ameryką, ale z całym światem. Dlatego musi mieć zupełnie nową, odpowiadającą na wyzwania Strategię Lizbońską.

Polska polityka zagraniczna potrzebuje nowych celów. Czas na zmianę priorytetów i zwiększenie roli niedocenianej dotychczas dyplomacji gospodarczej – twierdzi Andrzej Olechowski.

Waldemar Dąbrowski: Zarządzanie kulturą i zarządzanie firmą mają wiele wspólnego. Potrzebna jest nie tylko sprawność organizacyjna, ale i zdolność kreowania wizji.

Bomba demograficzna: Polaków będzie coraz mniej, przybędzie długowiecznych seniorów. Trzeba się przygotować już teraz – pisze dr Piotr Szukalski, socjolog z Uniwersytetu Łódzkiego.

Paweł Adamowicz: Dzięki priorytetyzacji celów nawet w trudnych czasach można tak ograniczać wydatki miasta, by nie stłumić rozwoju regionu.

Polska 2030. Wyzwania rozwojowe: raport ministra Michała Boniego w pigułce. Problemy i rekomendacje przefiltrowane przez THINKTANK, z komentarzem prezydent PKPP Lewiatan, dr Henryki Bochniarz, która mówi o tym, czego w raporcie nie ma, czyli o konieczności reformy finansów publicznych.

FIRMA

Często wystarczy moment, by klient pokochał lub znienawidził Twoją firmę. Jak zarządzać doświadczeniami klientów, opowiada Janusz Kamieński z Executive Conversation.

Wiesław Rozłucki: Ryzyko zawsze było częścią działalności biznesowej. Dziś jest większe niż kiedykolwiek, a mimo to nie może paraliżować przedsiębiorcy i zniechęcać do działania.

Spędzamy w sieci coraz więcej czasu jako osoby prywatne. Dlatego warto zacząć zarabiać na społecznościach internetowych – twierdzi Maciej Filipkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Dell.

Państwo rozleniwia biznes, oferując pakiety ratunkowe – pisze europoseł Janusz Lewandowski.

Jak sprzedawać, gdy nikt nie chce kupować? O 13 patologiach, jakie mogą dotknąć ten obszar firmy, opowiada Szymon Kudła, doświadczony konsultant biznesowy.

Pracownicy są siłą Twojej firmy, ale mogą być jej kulą u nogi. Siedem najgroźniejszych typów, których lepiej nie mieć na liście płac, opisuje Mik Kuczkiewicz, szef Hay Group w Polsce.

Nick Boulter: Wiele firm rezygnuje ze szkoleń. To bardzo zły pomysł, dziś jest najlepszy czas na rozwój i inwestycje w swoich ludzi.

Dobrze zarządzana organizacja stawia na otwartą komunikację, to ważne szczególnie w erze nowych mediów – pisze Wojciech Kurda, senior consultant w firmie doradczej GFMP Management Consultants.

Moja Polska za 20 lat: e-mail dla każdego, Polak na czele ONZ, złota polska dekada… Profesor Krzysztof Rybiński szkicuje obraz Polski za 20 lat.

TEMAT NUMERU

Innowacje: raz jeszcze, na nowo

Rewolucja masowej innowacyjności. Dziś wszystkie firmy mają te same elementy, którymi konkurują, więc trzeba odnaleźć się w nowej ekonomii – legonomii – piszą Michał Paluśkiewicz, Daniel Spica i Borys Stokalski z firmy Infovide-Matrix.

Zamiana dobrego pomysłu w rewolucyjny produkt lub usługę wymaga specjalnego podejścia. W jaki sposób zastosować design thinking w projektowaniu innowacji wyjaśnia Bartłomiej Serafiński, partner w firmie Touch Ideas.

Kontrapunkt:
Co spowodowało załamanie rynków i co zrobić, by nie powtórzyło się ono w przyszłości? O nieracjonalnych zachowaniach uczestników rynku oraz samoświadomości rozmawiają Ludwik Sobolewski, prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, oraz Jacek Santorski, psycholog i doradca biznesu.

Badanie THINKTANK:
Leszek Balcerowicz to najczęściej słuchany autorytet biznesu w Polsce. THINKTANK z Google i Instytutem Monitorowania Mediów stworzył zestawienie myślicieli, których idee znajdują największy oddźwięk wśród firm.