Język:

BAZA WIEDZY

Firma pozostałe >

INNOWACJE DOBRE I ZŁE

Autor: Artur Nowak-Gocławski
Innowacje awansują do rangi pojęcia o kluczowym znaczeniu dla osiągnięcia sukcesu w kolejnych dziedzinach życia. Nie wszystko, co nowe, jest jednak innowacyjne, a rozumienie tego terminu wykraczać musi poza prosty rachunek ekonomiczny. Czas nauczyć się mądrze myśleć o innowacjach.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

BEZPIECZEŃSTWO W ORGANIZACJI

Autor: Marcin Rau
Liczba cyberataków rośnie. Stoją za nimi zarówno amatorzy, jak i wspierani przez rządy poszczególnych państw profesjonaliści. Skuteczną obronę przed cyberprzestępcami może zapewnić zastosowanie technologii biometrycznej, ale konieczne jest przede wszystkim opracowanie krajowych strategii bezpieczeństwa cybernetycznego oraz szkolenie pracowników.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

MYŚLISZ O JUTRZE? ZACZNIJ OD „DLACZEGO?”

Autor: THINKTANK
Walka o uwagę odbiorcy na przesyconym rynku nie będzie łatwa. Zamiast więc ścigać się z konkurencją o najlepszy produkt, zbuduj komunikację opartą na marce osobistej. Nie musisz być charyzmatyczny z natury. Wystarczy, że będziesz autentyczny.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

WENUS I MARS W MARKETINGU

Autor: Katarzyna Młynek
Masz dobry produkt lub usługę i kłopoty z ich sprzedażą? Widocznie nie rozumiesz własnego odbiorcy. Szansę na sukces mają te przedsięwzięcia, które postrzegają świat tak, jak ich klienci.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

Lider pozostałe >

Inspiracje lato 2016

Autor: THINKTANK
Zrozumieć Milenialsa; Jak decydują kobiety; Warto zabezpieczyć firmę przed cyberatakiem; Produktywna prokrastynacja; Jak nie stracić czasu i pieniędzy na odchudzaniu.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

Inspiracje wiosna 2016

Autor: THINKTANK
Nowe modele biznesowe w cenie; Cheat code: jak wyróżnić swoją markę osobistą; Nieprzypadkowe myślenie o przypadku; 7 kroków do osiągnięcia synergii

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

Inspiracje zima 2015

Autor: THINKTANK
Wobec nierówności i zagrożeń; Jak zmienić się w lepszy model ; Rozproszona przyszłość energii ; Jak uwieść w kilka minut; Media społecznościowe od podszewki; Kto rządzi wśród teoretyków zarządzania

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

By szkolenie pracowników miało sens

Autor: Łukasz Srokowski
Rozwój kompetencji pracowników wcale nie musi oznaczać wielkich nakładów i straty czasu. Firma, która chce przetrwać, musi zadbać, aby jej pracownicy posiadali najbardziej aktualną wiedzę i umieli ją zastosować w praktyce. Najczęstszym błędem, który popełniają menedżerowie, gdy wysyłają pracowników na szkolenia, jest niewłaściwe określenie ich celu.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

Państwo pozostałe >

POŻĄDANE PAŃSTWO W GOSPODARCE

Autor: Alina Białkowska-Gużyńska
Innowacyjna gospodarka nie rodzi się sama z siebie. Wymaga stałego wsparcia państwa świadomego swoich strategicznych celów. Taki wniosek wypływa z lektury głośnej książki prof. Mariany Mazzucato. Przedsiębiorcze państwo – podobnie jak Kapitał w XXI wieku Thomasa Piketty’ego – wywołało falę komentarzy i zostało uznane za jedną z najważniejszych analiz współczesnej gospodarki.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

Nowa natura władzy

Autor: Katarzyna Kozłowska
Władzę łatwo dziś zdobyć, ale trudno utrzymać. Przekonują się o tym już nie tylko przywódcy polityczni, ale też szefowie korporacji, właściciele wielkich (wciąż jeszcze) marek i liderzy organizacji. Władza rozumiana w tradycyjny sposób jest coraz bardziej rozproszona i towarzyszy jej mniej mocy. To już nie anegdota, ale fakt: na naszych oczach zmienia się jej natura.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

RE-CULTURE. Stan ducha Polaków.

Autor: THINKTANK
W listopadzie 2015 r. już po raz czwarty BUKOVINA Terma Hotel Spa stała się ośrodkiem gorących dyskusji na kluczowe dla Polski tematy. Tym razem ponad 80 twórców kultury, animatorów życia kulturalnego, dziennikarzy, filozofów, naukowców i studentów próbowało uchwycić stan ducha współczesnych Polaków. Jacy jesteśmy? Co nas napędza do działania? Jakie mity kierują naszą zbiorową wyobraźnią? Projekt Re-Culture polegał na próbie znalezienia odpowiedzi na te pytania.

Trendy pozostałe >

ZŁA WIELOZADANIOWOŚĆ

Autor: Marek Kowalczyk
Gdy organizacja „zatyka się” nadmierną liczbą realizowanych jednocześnie projektów, a żonglowanie zadaniami i praca w weekendy przestają pomagać, nie musi być to znak, że czas zatrudnić więcej ludzi. Prawdopodobnie wystarczy wyprowadzić firmę ze złej wielozadaniowości.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

Kontrapunkt: Dokąd prowadzi nas chciwość?

Autor: THINKTANK
Dążenie do maksymalizacji zysku stało się mantrą współczesnego biznesu. Doświadczenia kryzysu finansowego 2008 r. i jego konsekwencje zwróciły uwagę ekspertów rynkowych i pracowników sfery publicznej na leżący u jego podłoża problem chciwości. O nieporozumieniu, które uczyniło chciwość motorem rozwoju, i o tym, jak ograniczyć jej wpływ na organizację, rozmawiają Sławomir lachowski i duchowny, ojciec Maciej Zięba.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

Dziś milenialsi, jutro pokolenie Z

Autor: Kazimierz Stańczak
Transformacja pokoleniowa dzieje się na naszych oczach. Organizacje, które pierwsze wyróżnią milenialsów jako odrębną grupę docelową i wyjdą naprzeciw ich oczekiwaniom, zyskają w najbliższych latach przewagę w interakcji z szerokim gronem konsumentów w wieku produkcyjnym. Pytaniem otwartym pozostaje tylko, czy marki, które do tej pory nie zauważyły zmian, mają szansę jeszcze dogonić liderów i czy liderzy będą w stanie utrzymać atrakcyjność brandu?

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

W dolinie krzemowej nie da się podbić rynku samą technologią

Autor: Marta Zucker
Niektórzy twierdzą, że w świecie start-upów liczy się wyłącznie rozwiązanie, na które nikt wcześniej nie wpadł. Nic bardziej mylnego. Przedsiębiorca, który chce odnieść sukces, od początku musi zadbać o marketing. Żaden fundusz typu venture capital nie będzie zainteresowany jedynie innowacyjnych pomysłem. Musi ujrzeć w projekcie dobrze przemyślaną strategię rozwoju i pomysł na komunikację.

Materiał płatny.
Po wybraniu przycisku Pobierz zostaniesz przekierowany na stronę płatności Paypal. Jeśli masz wykupioną roczną subskrybcję zaloguj się by uzyskać dostęp do materiału.

Badania pozostałe >

Wpływowi doradcy życia publicznego. Kim są? Subiektywny ranking THINKTANK

Autor: THINKTANK
Niewiele osób w Polsce ma rzeczywisty wpływ na decydentów i wnosi nowe pomysły jak modernizować państwo. Trudno dobrze nazwać ich rolę: najlepiej byłoby określić ich „poruszaczami”. Albo wnoszą nowe idee, które inspirują innych, albo sami stają się ich orędownikami. Swój wpływ budują na trzech filarach: wybieraniu takich idei, które rzeczywiście mogą być przydatne, objaśnianiu ich znaczenia oraz tworzeniu wokół nich sojuszy.

Kogo słuchają liderzy polskich firm 2009?

Autor: Paweł Rabiej 
Po „importowanych” guru czas na rodzime autorytety. Z badania przeprowadzonego przez THINKTANK, Google i Instytut Monitorowania Mediów wynika, że „dobre rady” zagranicznych ekspertów tracą na znaczeniu. Rośnie za to znaczenie rodzimych autorytetów, u których szefowie firm szukają odpowiedzi na swoje biznesowe dylematy. Spośród ekspertów, liderzy najbardziej cenią głos prof. Leszka Balcerowicza.  

Kogo słuchają polscy liderzy 2012?

Autor: THINKTANK
Przez ostatnie trzy lata wiele zmieniło się w oczekiwaniach liderów wobec osób, których rad chcą słuchać i którymi chcą się inspirować. Mniej wierzą tym, którzy twardo trzymają się swoich przekonań i nie pozwalają sobie na odrobinę zwątpinia. Szukają raczej inspiracji u tych, którzy potrafią stawiać trudne pytania i dyskutować nad odpowiedzią – to wniosek z badania THINKTANK, Google i Instytutu Monitorowania Mediów. 

 

Badanie THINKTANK: Zarządzanie: profesja czy umiejętność?

Autor: Kazimierz Żurek, Paweł Rabiej
Jak traktować edukację menedżerską zdobywaną na studiach podyplomowych czy MBA? Czy jest ona certyfikatem potwierdzającym zdolność lidera do pracy z ludźmi, czy raczej indywidualną drogą rozwoju? W jaki sposób menedżerowie uczą się zarządzania, stawiania celów i motywowania pracowników? Badanie THINKTANK przeprowadzone na absolwentach programów MBA pokazuje, czego poszukiwali na studiach absolwenci studiów MBA w Polsce.